דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשיהיה לי ביטחון עצמי אמיתי מה זה ייתן לי? 

מאת    [ 30/01/2012 ]

מילים במאמר: 690   [ נצפה 2160 פעמים ]

אנשים ממעיטים בערך טיפוח הביטחון העצמי כאמצעי להשגת מטרותיהם. אני טוענת שביטחון עצמי אמיתי מאפשר פריצת דרך מהותית בהגשמת חלומות ומגביר לעין שיעור את סיכויי ההצלחה.

מהו ביטחון עצמי אמיתי? אמונה והכרה בעוצמות שלי מבלי הצורך להחצין את זה לאחר (אחרת אני עדיין מכסה על מגבלה כלשהיא שאני  מרגישה שקיימת בתוכי).

טיפוח הביטחון העצמי, העוצמות וההכרה ביכולות שאני מסוגל/ת להשיג כל דבר שהוא - הוא טיפול שורש שעוקר תפיסות חיים שגויות, התנהגויות מגבילות והתניות שאינן משרתות אותי ואף מזיקות לי ושאותן אנחנו סוחבים איתנו מגיל קטן. אלו מגבילות את אפשרויות הגשמת הרצונות האמיתיים שלנו.

יש שאנחנו מרגישים לפעמים שאנחנו מנסים לשנות התנהגויות שלנו ללא הצלחה למרות שאנחנו יודעים לצפות את התמורות החיוביות הפיזיות (למשל, חיטוב הגוף) או הרגשיות (למשל, תחושת סיפוק עתידית). על אף שיש מוטיבציה לשנות אותן עדין אנחנו ניסוג לאחור יותר בקלות ונחזור להתנהגות השלילית. מדוע זה כך? כי אין מה שיפעיל אותנו וייתן לנו תמיכה בהווה (לעומת העתיד). האדם זקוק לתמיכה קודם כל ולפני כל דבר אחר כדי שיוכל לזוז. אי אפשר לנוע בחיים האלו מבלי לקבל תמיכה, אי אפשר ללכת ללא נוכחותה של האדמה, אי אפשר לקנות אוכל ללא נוכחותם של אמצעיים כספיים. אז מהיכן אנחנו מקבלים את התמיכה הזו? – קודם כל מעצמנו ורק מעצמנו. עלינו ללמד להתייחס אל עצמו בכבוד הראוי לנו.

תחשבו מה יכולה לעשות תמיכה שבאה בדמות מחשבה של "אני אעשה כמיטב יכולתי כדי לדאוג לעצמי" "אני חשובה לעצמי" "חשוב לי לדאוג לעצמי" "גם אני רוצה" "מגיע לי להיראות טוב". האם היא תעודד אימוץ התנהגות טובה או תכשיל אותה?

כשאני מגלה את עצמי מחדש כחברה הכי טובה של עצמי אני מבינה את גודל המתנה. אני מבינה שזו הדרך שראשיתה בכך שאני מעריכה את עצמי מספיק בשביל לאפשר בחיי התמדה. וככל שאני מעריכה את עצמי אני אמשיך להזרים לחיי עוד ועוד מתנות שעושות לי טוב בחיים.

ככל שאני מעריכה את עצמי יותר ככה אני גם פחות מושפעת לנוכח הרגשות או התחושות שהאחר לא מעריך אותי, כי אני מבינה שאם אני לא נותנת לעצמי קודם כל את המתנה הזו אין לי מה לבוא בתלונות לאחר וזה גם מחסן אותי ממה שאחרים חושבים עלי.

נסו לדמיין כיצד הייתם פועלים בעולם אם לא היה אכפת לכם כלל מה האחר חושב עליכם? האם הייתם מאפשרים לעצמכם לעשות דברים שאתם באמת אוהבים? האם הייתם מאפשרים לעצמכם לומר ולהתנהג איך שאתם רוצים? האם הייתם תלויים יותר או פחות במשרה שאתם לא אוהבים, בזוגיות שלא עושה לכם טוב, במצב הרוח של הבוס? או האם הייתם סומכים על עצמכם שאתם תדעו לקחת שליטה על חייכם ולהנהיג אותם לאן שתרצו? 

אהבה עצמית – הרבה מההרגלים ומההתמכרויות שלנו כמו הרגלי עישון, אכילת יתר וכיו"ב נכשלים כי אנחנו נמצאים בהלקאה עצמית ומאשימים את עצמנו על איך שאנחנו נראים, מריחים וכד'. אהבה עצמית מאפשרת לנו לקבל את עצמנו כפי שאנחנו בכל רגע ורק מכאן מתחיל שינוי ותמורה יציבים לאורך זמן. אהבה עצמית מאפשרת לנו לקחת סיכונים ובלעדיה היה לנו יותר קל להישאר באזורי נוחות ולסבול מהן. תחשבו כמה אזורי נוחות יש לנו בחיים – עבודה שאנחנו לא אוהבים אך שנותנת משכורת טובה ושעות קבועות, זוגיות תלותית שמביאה עמה המון כאב למען תחושת הביטחון שהאחר כביכול נותן לי בעקבות התפקידים שהוא נטל על עצמו (לתקן דברים בבית, להביא משכורת יפה וכד'). לא פשוט לשבור אזורי נוחות אלא אם כן אנחנו שם לתת לנו תמיכה וזריקת עידוד לקפוץ למים וגם אם בהתחלה יש קשיים ואי הצלחות אנחנו יודעים איך להתחזק מהם ולהמשיך לדאוג לעצמנו. כשאני נתקלת ב"לא" בדרך להשגת מטרותיי אני לא אומרת "נכשלתי" אלא אני אומרת "כל הכבוד לי על האומץ" זה מה שחשוב באמת וכשאני שמה לב לעובדה זו אני גם מגבירה יותר את הערך העצמי שלי ואני מרשה לעצמי להמשיך בדרכי עוד ועוד ועוד..... עד שאני משיגה מה שאני רוצה (וזאת רק בזכות כך שהשגתי את עצמי קודם כל).

יש רק אדם אחד בחיים שאני יכולה בוודאות גמורה לסמוך עליו שיגיד לי "כן" לכל דבר שאני בוחרת לעשות , לתמוך בי בכל צעד, להרים אותי, ואף פעם לא לשפוט אותי. והאדם הזה הוא אני. וכשיש לי את עצמי השמיים הם הגבול.

אילו פתרונות מציע טיפוח הביטחון העצמי:

שינוי הרגלים ודפוסים שמזיקים לנו

יכולת להיות אסרטיביים

יכולת לדרוש את מה שאנחנו רוצים

יכולת לנוע ולהעז

יכולת ליצור סדרי עדיפויות בחיים ולהיות היכן שחשוב לנו להיות - עם המשפחה, ליצור מה שאנחנו אוהבים, לעבוד במה שרוצים.

 

מדריך חינמי לפריצת דרך אמיתית בקריירה ובחיים


אפרת אליהו, מנחה ומלווה מוסמכת


מומחית להכוונה תעסוקתית על פי פוטנציאל וייחודיות


ולפיתוח קריירה משמעותית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב