דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעות ומסחר באמצעות מטבע חוץ 

מאת    [ 29/01/2012 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2475 פעמים ]

מסחר בשוק ההון מתבצע במשך 24 שעות ביממה בכל ימות השנה. האפשרות לרכישת מטבע חוץ למטרת מסחר או השקעה לטווח הארוך פתוחה בפני אנשים פרטיים, חברות ותאגידים. המסחר נעשה למטרת רווח כספי,אך רכישה לא נכונה עלולה לגרור הפסד כספי צורם. על כן, מומלץ לאנשים פרטיים להישמר ממסחר עצמי בשוק ההון. במידת הצורך ניתן לשכור שירותי ייעוץ של יועץ השקעות אשר יוכל להמליץ על אפיקי השקעה בטוחים בתחום.

אפשרות נוספת לכניסת אנשים פרטיים לתחום היא באמצעות קורסים מקצועיים המעניקים הכשרה אודות מבנה שוק ההון וזיהוי אפיקי השקעה משתלמים במיוחד. רכישת מטבע חוץ טומנת בחובה רווחים כספיים בשל התנודות בשווי המטבעות בעולם. כך למשל, משקיעים רוכשים כמות גדולה של דולרים קנדיים או אוסטרלים מתוך ציפייה כי שווי המטבעות יעלה בעתיד הקרוב וההשקעה תניב רווחים.

חשוב לציין כי לא ניתן להבטיח את עליית שווי המטבע. ישנם מצבים בהם שווי המטבע יורד, והמשקיעים נאלצים למכור את המטבע במחיר הפסדי או להמשיך ולהחזיק במטבע מתוך ציפייה כי שוויו יעלה בעתיד.

מט"ח הוא תחום אשר מיועד להשקעות של סכומים גבוהים. בנקים ותאגידים משקיעים סכומי עתק בשוק ההון וגורפים רווחים. ההשקעה בתחום מתאימה לבעלי הון היות וגם במידה ויש ירידה בערך המטבע יש באפשרותם להמתין עד שערך המטבע יעלה שוב.

מתי כדאי לסחור במטבע חוץ?

מסחר נכון הוא כזה הכולל רכישה של צמד מטבעות אשר בו אנו מעריכים כי המטבע הראשון הוא בעל סיכוי גדול להעלאת שוויו. הרווחים ועליות וירידות בשער המטבע נמדדים באמצעות דולר אמריקאי. מסחר מטבע חוץ ניתן לבצע בכל ימות השנה אך מומלץ לא לבצע סחר במהלך חגים בארץ או בחו"ל היות ובחגים חלק מהבנקים ובתי ההשקעות אשר מזרימים כספים אינם עובדים.

תנועות המט"ח בימי חג וימי ראשון הם נמוכים יותר מהנתונים בימי חול. היום הפורה ביותר למסחר בכל העולם הוא יום שישי. חשוב לזכור כי ישנו סיכון ממשי לכסף במהלך כל השקעה בשוק ההון. יש לבחון היטב את המידע, את הסיכונים ואת סיכויי הרווח.

הסיפור על המפלה הכלכלית של איסלנד הביא המון משקיעים לבצע רכישות מהירות של המטבע האיסלנדי. אותם משקיעים הפסידו את כל הונם היות וכלכלת איסלנד לא הצליחה לשקם את עצמה. לא כל השקעה של מטבע חוץ היא השקעה בטוחה. פוטנציאל הרווח במטבע האיסלנדי היה אמנם גבוה ומפתה אך בהתאם גם היה גורם הסיכון.

ניהול תיק השקעות מטבע חוץ וביצוע מסחר פעיל בשווקים דורש ידע מתאים ושליטה בתחום הפיננסי. יועץ השקעות מקצועי הוא כזה אשר מציג בפני הלקוחות שלו את תמונות הסיכונים וצפי הרווחים המדויקת. ישנם אנשים אשר יסכימו להעמיד את כספם בסיכון בעבור הפוטנציאל לרווח גבוה וישנם אנשים אשר יעדיפו לבחור בהשקעות שמרניות ובטוחות יותר.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב