דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור גן ילדים 

מאת    [ 29/01/2012 ]

מילים במאמר: 654   [ נצפה 1934 פעמים ]

כיצד לבחור גן ילדים?

 אנחנו נכנסים לראשונה לגן ילדים וכמו בכל מקום יש את ההתרשמות הראשונה האינטואיטיבית. אז אולי הכנתם רשימה של דברים חשובים והגן הזה  לא ממש מכסה את כל הנקודות שרשמתם, אבל  האינטואיציה שלכם אומרת אחרת. יכול להיות שזה המקום המתאים לכם ולילדכם למרות הכל? איך נדע? ומה בעצם הכי חשוב לנו? אנסה לרכז כאן מספר נקודות.

# צוות הגן - הגננת שתקבל את פניכם תהיה מן הסתם מסבירת פנים, אך  חשוב שתראה לכם אמיתית. ישנן גננות שעושות הרבה כלפי חוץ ונראה שעובדות יותר בשביל ההורים מאשר בשביל הילדים. ילדים לא צריכים הרבה מסיבות, עבודות יצירה שרואים שהגננת הכינה או  אבזור נוצץ וחדשני, ילדים צריכים בעיקר חום, אהבה ויחס אישי. ראו כיצד היא מתייחסת לילד הפונה אליה תוך כדי שיחה, או כיצד היא מדברת ומנחה את העובדות בגן.

# טמפרמנט הגננת - התחשבו באופי של ילדכם, האם הוא ילד סוער שאוהב לנסות מהכל, להשתולל? אולי תתאים לו גננת רגועה ואולי דווקא גננת טמפרמנטית כמוהו? 

# סייעות - האם יש מספיק סייעות בגן? האם הן נראות לכם שמחות בעבודתן או עייפות - חסרות חשק לעבוד? סייעת מתוסכלת לא טובה לילדכם!

סייעות אמורות להשלים את הגננת ובכך להוות צוות מושלם ומלוכד. אם הגננת טמפרמנטית חשוב שהסייעת תהיה רגועה יותר והפוך. חשוב שהילד ימצא למי להתחבר.

# אווירה - הצוות הוא המכתיב את האווירה בגן. ילדים כמו ילדים, גם בוכים וצועקים ולא רק משחקים יפה ומנגבים את האף כשצריך, אבל חשוב לנסות ולראות כיצד הילד פונה אל הצוות, האם הילדים מרגישים נעים ונוח בגן? אל תשכחו שהגן הוא כמו בית שני עבורם, הם נמצאים בו יותר מחצי יום ולכן חייבים להרגיש כמו בבית .

# בטיחות - האם יש שער נעול בגן? האם הגדר סגורה היטב וללא זיזים חדים? בדקו שאין מקום עם פסולת מסוכנת כמו קרשים זרוקים, האם המתקנים מתאימים לגיל הילדים ומתוחזקים היטב? בגנים ותיקים ישנה גדר חיה בידקו שהצמחייה אינה רעילה כמו צמח ההרדוף למשל.

# היגיינה - צעצועים נקיים, רצפה שאפשר לנקות בקלות, רהיטים קלים להזזה  וקלים לניקוי, במידה ויש מטבח בקשו לראות שהוא נקי, כמה אסלות יש ביחס למס' הילדים, האם הן מותאמות לגיל הילדים? מה הריח השולט? האם יש נגישות לכיור?

# חצר - לא תמיד צריך להתרשם ממתקנים מיוחדים וחדשים, גם חצר גרוטאות היא עולם שלם . בדקו אם יש מספיק משחקים  והאם יש מתקנים המתאימים לילדכם, אם הוא אוהב לטפס,לחפור או להתנדנד.

# מזון - מה בתפריט? האם חשוב לכם שהתפריט יהיה דומה למזון אותו אתם רגילים לאכול בבית? האם תסכימו למזון קנוי ולא מזון המבושל בגן? בקשו לראות את התפריט.

# חוגים - כמה חוגים יש בגן ואילו? האם גם ההורים יכולים לבחור? האם יש עודף חוגים? האם מחיר הגן כולל את החוגים או שההורים מחוייבים בתוספת? האם החוגים באמת מותאמים ונחוצים? או שהם יותר בשביל "ההורים"?

# תקציב - כמה עולים גנים באזור שלכם? מחיר הגן בנוי מגודל הצוות ,מהשכר המשולם לצוות, מהמזון ,חומרי היצירה, הביטוח ועוד.  כמה אתם מוכנים לשלם? האם שווה להתרחק עוד קצת ולשלם  פחות?

# נגישות - היכן ממוקם הגן יחסית לביתכם או למקום העבודה שלכם? נכון יש לכם גן ממש תחת הבית,אבל נכנסתם ולא אהבתם את מה שראיתם או שהמחיר לא התאים. נתרחק מעט יותר והנה עוד גן. חישבו על  הרשימה שהכנתם ונסו לראות אם רוב הדברים עליהם אינכם מוכנים להתפשר נמצאים בו. עכשיו מותר לכם לחשוב גם על עצמכם. גן הקרוב הביתה הוא נוח יותר, אפשר לבקש מסבתא ,או מאמא של חבר מהגן לאסוף את הילד אם לא הספקתם להגיע. אנחנו נמצאים במרוץ  לא פשוט  וכל מה שיכול לעזור, בתנאי כמובן שלא יגרום נזק,  הוא מבורך.

לסיכום: לפני בדיקת הגנים עשו לעצמכם רשימת שאלות אותן תרצו לשאול ורשימת נקודות החשובות לכם בבחירת הגן המתאים לילדכם אך קחו בחשבון שבסופו של דבר ככל הנראה תאלצו להתגמש מעט ולכן חשבו על מה לא תתפשרו ועל מה כן.   והכי  חשוב - אל תשכחו לשנן לעצמכם שאין גנים מושלמים ושמה שנכון לאחד לא נכון לאחר.

 

  

© כל הזכויות שמורות לגן טבע

אורלי הזה, מנהלת גן טבע שבמושב צופית,
תינוקיה, גן וצהרון לילדים מאושרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב