דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מספר טכניקות יעילות לקידום האתר שלכם ברשת 

מאת    [ 24/01/2012 ]

מילים במאמר: 817   [ נצפה 2099 פעמים ]

קידום אתרים מזמן הפך לאומנות ולדבר שהוא חובה כמעט לכל אתר, אלא אם אתם הבעלים של פייסבוק למשל, וכרגע אני יודע שאתם לא הבעלים של פייסבוק משום שהאתר פייסבוק מנוהל על ידי בחור יהודי שחי בקליפורניה ושמו מארק.

הסיבה לחשיבות הגוברת והולכת של קידום אתרים היא כמות המידע העצומה הנמצאת ברשת, ונוספת מדי רגע. זה גם היופי של האינטרנט. לכן, על מנת שהגולשים יגיעו אל האתר שלכם צריך לקדם אותו - לא רק במנועי החיפוש, אלא גם במדיה החברתית, ובכלל בכל אתר שמאפשר לשים קישור לאתרכם. ככל שיותר קישורים יפנו אל האתר, כך יותר גולשים ייחשפו אליו, וגם מנועי החיפוש יתנו לו דירוג גבוה יותר.

כאשר מקדמים אתר צריך להיות יצירתי, לחשוב פתוח ולמצוא כל פעם רעיונות וטכניקות חדשות ומקוריות. הנה מספר עצות שאם תיישמו אותן תוכלו להביא עוד תנועה איכותית לאתר שלכם ובחינם. על הדרך גם תקדמו את עצמיכם.

אתרי מומחים, ואתרי שאלות ותשובות:

ישנם אתרים רבים ברשת בהם הגולשים שואלים שאלות, וגולשים אחרים משיבים להם על השאלות שלהם. הירשמו לאתרים האלה - כמובן שעדיף להירשם לאתרים המובילים והתחילו לענות לשאלות הגולשים. רוב האתרים מאפשרים להוסיף חתימה אישית, כך שבכל פעם שתענו על שאלה החתימה האישית שלכם תופיע. בחתימה האישית כמובן תוכלו להוסיף קישור לאתר או לבלוג שלכם.

שימו לב שאתרים רבים - בעיקר בעולם מעניקים נקודות על התשובות שאתם עונים, ורק לאחר שצברתם כמות מינימלית של נקודות הם יאפשרו לכם להוסיף חתימה עם קישור לאתר או לבלוג שלכם. אך הסבלנות משתלמת, ענו לגולשים על שאלותיהם וכאשר תגיעו למספר הנקודות המינימאלי הוסיפו חתימה עם קישור.

הנה האתרים המובילים:

http://answers.yahoo.com/

http://www.answers.com/

בארץ יש את

http://www.stips.co.il/

ניתן להרשם לאתר stips כמומחה בתחום מסויים ולהתחיל להשיב על שאלות הגולשים.

ישנם גם אתרי שאלות ותשובות ייעודיים לתחום מסויים, למשל האתר stackoverflow שמיועד לשאלות מקצועיות בנושאי תכנות ובניית אתרים והוא מאוד פופולארי.

 

דגשים חשובים:

על מנת שהגולשים יעריכו אתכם ואת התשובות שלכם, ענו קודם כל על מנת לענות. לא על מנת לקבל עוד קישור. זה ממש שקוף. תנו תשובות לעניין, מקצועיות, בנושאים שאתם מבינים בהם. הגולשים לא פראיירים, ואם תתנו תשובות לא מקצועיות הן פשוט לא יעריכו אתכם. ברם, אם תתנו תשובות מקצועיות זה יגרום לגולשים לרצות לדעת מי אתם, וסביר להניח שהם גם ילחצו על הקישור שבחתימה שלכם. בנוסף, תזכרו שמנוע החיפוש זוכר הכל. כאשר אתם עונים תשובות ענייניות ומקצועיות אתם קודם כל מקדמים את עצמיכם וממצבים אתכם כמומחים בתחום מסויים, או במספר תחומים. כך שגם אם מישהו יגיע במקרה לתשובה שנתתם תוך כדי חיפוש אקראי הוא יזכור אתכם כמומחים. או אולי אפילו אם יום אחד תרצו להתקבל למקום עבודה, או למצוא לקוחות חדשים שיריצו עליכם חיפוש בגוגל הם יראו שעומד מולם איש מקצועי.

חשוב מאוד להקפיד על כך ולא לזלזל. הגולשים היום כל כך מתוחכמים שחבל ליצור מוניטין שלילי. אם אין לכם תשובה עדיף פשוט לא לענות. אגב, אני גם יכול לומר שזה די מרגיז כאשר מישהו שואל שאלה שהוא באמת צריך תשובה לבעיה שהוא נתקל בה ואז הוא מקבל תשובה שלא עוזרת אלא נמצאת שם רק בשביל הקישור...

 

מדיה חברתית ואתרי פרופיל:

אתרים כדוגמת about.me למשל, הם אתרים שמאפשרים לכם להציג את עצמיכם בקצרה, מעין כרטיס ביקור וירטואלי בו אתם יכולים לשים פרטים עליכם, על המומחיות שלכם ושירותים שאתם מספקים, וכן קישורים לאתרים או לבלוגים שלכם. אתר מאוד מומלץ.

בנוסף, שימו לב לפרופיל שלכם במדיה החברתית - בפייסבוק, בלינקדאין, בטוויטר, גוגל פלוס וכו' - שימו לב שאתם שמים קישורים לכל האתרים והבלוגים שלכם בפרופיל שלכם. כל רשת חברתית מאפשרת את זה ומאוד כדאי לנצל את האפשרות הזו. כך גולשים שיחפשו אתכם אולי גם יקליקו על האתר האישי או על הבלוג שלכם.

על דפי אוהדים , קבוצות, וסטטוסים אני לא רוצה להרחיב כי אני מניח שזה כבר ידוע.

 

פורמים:

כיום כמעט כל הפורומים הגדולים מאפשרים להוסיף חתימה אישית שכוללת קישורים לאתר או לבלוג שלכם. לכן, פיתחו חשבון בפורומים השונים - כמובן שמומלץ בפורומים הגדולים והמוכרים שלהם גם יש טראפיק גבוה, והוסיפו חתימה שכוללת קישור לאתר או לבלוג שלכם.

שימו לב! גם כאן חשוב מאוד לא להיתפס כספאמר או "עוד מקדם אתרים" נודניק שרק רוצה שכל הזמן יראו אותו. הימנעו מלשים קישור ברור לאתר שלכם. הימנעו ככל הניתן מלהמליץ על האתר שלכם. נאי לא אומר בכלל, אפשר פעם בכמה חודשים לשים קישור - אם זה כמובן עונה על שאלה ספציפית. אבל חשוב מאוד להקפיד על התדמית שלכם כמומחים בתחום מסויים, כאנשים שתורמים לפורום. אם תתרמו לפורום והגולשים יכירו אותכם כמומחים, הם כבר יקליקו מעצמם על האתר שלכם כדי לראות מי אתם, ללמוד עליכם יותר. מספאמרים הגולשים מתעלמים. והגולשים היום כבר לא תמימים.

 

אתרי שיתוף תמונות ווידאו:

כדאי מאוד להחזיק ערוץ פעיל ביו טיוב, להעלות מדי פעם סרטוני הדרכה שהכנתם וכו'. זה מאוד תורם לקידום. בנוסף, השתמשו גם באתרי שיתוף תמונות כפליקר למשל, והעלו גלריות שצילמתם. אם אתם צלמים חובבים אז תמונות שצילמתם. אם אתם עוסקים בגאדג'טים אתם יכולים לסקור מכשירים חדשים ולהעלות תמונות שלהם. אתם יכולים לבקר בתערוכות ולצלם ואז להעלות תמונות מהתערוכה. כפי שציינתי בתחילת המאמר - היו יצירתיים.

 

לסיכום, המשותף לכל עצות הנ"ל הוא: תנו ערך מוסף לגולשים. ברגע שתתנו ערך מוסף הם יחזרו אליכם, ישאלו אתכם, יעריכו אתכם, וכמובן - יבקרו באתר שלכם.  

מנחם גליק. מומחה לאינטרנט ורשתות חברתיות, שיווק במדיה החברתית. http://www.wguide.co.il/
http://www.dosiblog.blogspot.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב