דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון עסקי 

מאת    [ 08/12/2007 ]

מילים במאמר: 700   [ נצפה 2435 פעמים ]

מי לא מכיר את נקה 7 - ואת שוקולד פרה? ומה לגבי שרון? או הרינגטון שבסלולרי ?
ומה המשותף לכולם?
יש מי שימצא קווים משותפים לדמותן של כל הדוגמאות. כל אחד מעולמות התוכן שלו והחוויה העכשווית שלו. החיבור לקיץ. למצב הבטחוני. לזכרון ילדות.
ויש מי שיתקשה למצוא מכנה משותף.

ננסה להקשות עכשיו קצת יותר (קיץ. אני יודעת.. ובכל זאת ..) - ומה הקשר אליך? כן, אליך!
התשובה פשוטה מאד. כולנו מותגים!

קל לנו לראות מותגים מהצד. לרובנו קשה להבין כי אנו מותג וככזה עלינו לאפיין את הערך המוסף שיש לנו, את הייחודיות הקיימת בכל אדם ולמצוא הן את ההתאמה לתחום העיסוק שלנו או לעסק שלנו , והן את האופן בו זה משתקף דרך עיני הארגון והמעסיק הפוטנציאלי.

בעיני הארגון המחפש מנהל ,יועץ, מוצר או כל גורם עיסקי שיסייע לו לעבור את מסלול המכשולים שבין מצבו הנוכחי והבעיה איתה הוא מתמודד למקום טוב יותר שהוא מאמין שקיים, אבל לא תמיד יודע לתת לו שם והגדרה - מי שיתן לו את הערך שהוא מחפש, ויצטייר לו כמותג המאופיין בערכים המתאימים לעשות זאת- יהיה זה שילווה את הארגון בדרכו קדימה.

כדי שהמעסיק ידע מי הגורם המתאים לו, וזאת לפני שהכיר אותך לעומק ואת נסיונך- עליו להיות בעל תדמית כלשהי לגביך כאיש מקצוע. היתרונות שאתה מביא. הערכים המוספים שיש בעבודה איתך. הנסיון הרלוונטי המיוחד לך. האישיות שלך. ההצלחות שלך. יכולת הניהול וקבלת ההחלטות שלך.יכולתך לספק לו בטחון כי אתה האדם הנכון במקום הנכון עבורו.

אבל לא פחות חשוב- כדי שהמעסיק ידע מי המנהל המתאים לו- אתה חייב לדעת מי הארגון המתאים לך. מי אתה כמנהל. מה אתה מביא איתך. מה העשייה שתרצה להציע. מה הערך המוסף למי שיבחר לעבוד איתך. במה אתה אוהב לעסוק-ובמה פחות. איפה ההצלחות, ומה המקומות שאתה פחות גאה בתוצאות שלהם. עם מי אתה לא רק יכול- אלא רוצה ומעדיף לעבוד!

דן הרמן הגדיר :"מותג הוא הציפיה שהצרכן חש לחוויה מאוד מסוימת שהמוצר הממותג מבטיח לו"

חשוב מה אתה כמותג מבטיח ללקוח שלך:

1. ערכים - מהם ערכי המותג שאתה מייצג כמנהל?
2. אישיות המותג שאתה משדר - נקה 7 הוא מותג עממי-משפחתי -ישראלי ,השומר על איכות לאורך שנים . דאב הוא מותג פינוק באוריינטציה נשית יותר ויוקרתית יותר. ואתה? מהו הקוד הגנטי של המותג שהוא אתה?
3. יתרון מבדל- מהו היתרון היחודי העיקרי שיגרום לארגון לבחור בך? להעדיף אותך?
4. תכונות ותועלות - אלו תכונות ותועלות הארגון מצפה לקראות ולקבל מהעבודה איתך? אם נחזור לדוגמא, מדאב יצפה הלקוח ללחות מירבית לעור. למגע עור קטיפתי לאחר השימוש. משרון-לבטחון. מהרינגטון לדימוי עדכני ולביטוי מסויים של אישיותו. וממך?


ובאיזה מגרש אתה משחק :
1. סביבת התחרות- מי המתחרים הרלוונטיים לך? אלו אלטרנטיבות מוצעות לבחירת הארגון ומולן אתה מתמודד? מה מאפיין אותם? ואותך? BMW וסובארו מציעות שתיהן פתרון תעבורתי שמסיע אותך ממקום למקום. אבל האם באמת רואה האחת תחרות בזולתה? האם רואה בהן המעסיק תחרות? לקוח המחפש מכונית לרכישה יתחבט בין אפשרויות המציעות תועלות דומות המשחקות במגרשים תפישתיים דומים. מול אלו תכונות וערכים אצל מתחרים יתלבט מעסיק המחפש את שרותיך?
2. מיהו הארגון שלך - אנשים מחפשים לעבוד עם אנשים המשקפים דמות מסויימת שלהם . לעיתים יחפשו את מה שירצו להגיע אליו, להיות כמוהו, או ליהנות מנסיון דוגמת שלך , מהצלחה או נסיון דוגמת אלו של מקומות העבודה הקודמים מהם הגעת. לקוחות פיליפ סטארק מחפשים עיצוב מסוגנן וסטייליסטי. לקוחות בזאר רהיט מחפשים התאמה ואיכות במחיר הגון. מיהו המנהל בארגון שלך? מה מאפיין אותו? מה גורמי המוטיבציה שלו? כיצד יבקש להיתפש?
3. עקרון ההרחבה מול המיקוד- ישנם מותגים המציעים הכל. תנור שהוא גם מיקרו. מכונת כביסה שגם מייבשת. וישנם מותגים מתמחים. האם אתה מנהל המתמחה בתחום העסקי? הכספי? הסלולרי?הקמעונאי? או שאתה מנהל בכל תחום התמחות ולכל תפקיד באשר הוא, בעיר או בכפר, בארגון גדול או קטן.הייטק או מוצרי צריכה.

בניית אסטרטגיה למותג ( שהוא אתה כמנהל ) ,היא למעשה החלטה ובחירה של התדמית הנתפשת לתועלת ולערך שאנחנו מתכוונים לתת לארגון שנהיה חלק ממנו.מה האסטרטגיה שלך? איזו תועלת תרצה לתת לעובדים וללקוחו שיעבדו איתך? ודרך זה,כמובן, לעצמך בעבודה מולם?

כדי לבנות את עצמך כמנהל מצליח - חשוב לא רק להצליח להשיג עבודה בטווח הקצר. חשוב להגיע לתפקיד הנכון. לך. בארגון הנכון . לך.בתפקיד ובארגון שיביאו את התפקיד הבא בארגון הבא הנכון.לך. וחשוב מאד שתצליח ליהנות מהם ומעצמך!

בודהא אמר:
"נגרים מכופפים עצים. סוחרי חיצים מכופפים חיצים. אנשים נבונים מעצבים את עצמם."
- עצב את עצמך למקום בו תרצה לפגוש את עצמך!

איריס שטרסמן
ליווי מנהלים ומותגים לצמיחה
http://www.m-power.co.il/?categoryId=4347
M: 054-5422900
איריס שטרסמן,M-POWER
ליווי שיווקי ואימון עסקי למנהלים והנהלות.
http://www.m-power.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב