דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מלמטה עד למעלה: מנהלי עבודה מתחילים מהיסוד 

מאת    [ 24/01/2012 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 1859 פעמים ]

אחד מהדברים הראשונים שידעתי על עצמי עוד לפני שידעתי לקרוא זה שאני רוצה להגיד לאנשים אחרים מה לעשות כשאני יהיה גדול, ויפה שעה אחת קודם. בגן תמיד הובלתי את החברים לכבוש איזה ספינה (בדמות ארגז חול) או לשבת לשולחן ולעשות יצירה (גם כאן זה בטח היה משהו עם חול). זה לא שינה לי מה אנחנו עושים ולאן אנחנו הולכים, כל עוד אני קבעתי את סדר היום ואני זה שאמרתי לכולם: "אחרי!".

שלא יובן לא נכון, לא הייתי דיקטטור. לחברים הייתה הזכות להביע דעה, להתנגד ואפילו לעשות שביתות. מידי פעם גם הסכמתי איתם ושיניתי את היעד או שהצלחתי לשכנע אותם בצדקת טענותיי (במגלשות יש בנות אז בואו נלך לארגז החול), אבל המילה האחרונה תמיד הייתה שלי. בחן, בטעם, בחיוך, אבל שלי.

כשבגרתי והבנתי שהחיים לא תמיד זורמים למקום שבו אני חופר את התעלה, זה הדהים אותי אבל גם קצת הקל עלי. יכולתי להתיר את המושכות ולשחק את משחק השקט ביום, כדי לחזור ולשבת על הכס בלילה. אחרי שיצאתי לקצונה (שזה לא ממש הפתיע אף אחד) והשתחררתי מהצבא החלטתי שאני רוצה ללמוד משהו שקשור לניהול, אולי לימודים לתואר ראשון במנהל עסקים, אולי משהו עם הנדסה, לא היה לי ברור מה, העיקר שזה לנהל.

בסופו של דבר החלטתי על הנדסת תעשייה וניהול, כי יש בי גם משהו פרקטי ולא רק חולה שליטה, והתחלתי לעבוד בתפקיד הבורג הכי קטן במערכת ששואף להפוך לפטיש. זאת הייתה התקופה הקשה ביותר בחיי. כמצופה מבורג קטן עבדתי מבוקר ועד ליל, שמרתי את דעותיי לעצמי, הקפדתי להגיד למנהל שלי רק את המילה 'כן' ולא זזתי סנטימטר מהקובייה שניתנה לי ביום הראשון.

אחרי שנה וחצי המנהל שלי, שלמדתי לחבב אותו למרות שהייתי כפוף לו, הזמין אותי לשיחה. נכנסתי למשרד בדפיקת דלת, הוא הציע לי לשבת ואני הנהנתי בשתיקה. "שמתי עליך עין" הוא אמר בלי ללכת סחור סחור. "אתה בחור מוכשר, יודע את העבודה, יודע את התפקיד אבל יודע הרבה יותר ממה שאתה מגלה. מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?" הוא סיים את דבריו בשאלה ובקריצה.

הבנתי שזאת ההזדמנות שלי וזינקתי עליה בשתי טלפיים: "אני רוצה לנהל, אני רוצה להחזיק צוות בידיים, להגיד לו מה לעשות, להביא מוצר סופי, להתמודד עם תקלות ובעיות, לריב עם ספקים, לעשות הכול וללכת הביתה מותש מאושר".

"תיארתי לעצמי שזה מה שתגיד", הוא אמר והושיט לי פרוספקט שעליו היה כתוב באותיות של קידוש לבנה: קורס מנהלי עבודה. "אתה מתחיל שבוע הבא, על חשבון החברה וכדאי מאוד שתהיה הכי טוב בכיתה, כי אחרת אתה חוזר לקובייה שלך". שוב קריצה וחיוך ואני יוצא מהמשרד שלו בעננים.

הקורס הספציפי שאליו הוא רשם אותי היה קורס ניהול למנהלי עבודה וראשי צוותים בתעשייה. הוא ארך קצת יותר מארבעה חודשים, ואני סיימתי אותו באושר רב ובהצלחה משגשגת. זה לימד אותי לקח חשוב מאוד, הבנתי שלא די להוביל ושלפעמים צריך גם להיות בסוף התור ולטפס להתחלה לאט לאט ובעבודה קשה.  

באתר קורסים מגוון מסלולי לימוד, קורסים ולימודי תעודה


www.coursim.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב