דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך בניית אתר לעסק תשנה את המודל העסקי שלך 

מאת    [ 23/01/2012 ]

מילים במאמר: 629   [ נצפה 1899 פעמים ]

בניית אתר לעסק - קצת הסטוריה

לפני שעידן האינטרנט החל, עסקים בחרו לעצמם מודלים עסקיים מגוונים שהותאמו לתחום העיסוק ולאסטרטגיה העסקית של מקימי העסק. ברגע שהאינטרנט נכנס לחיינו והחל לצבור תאוצה, עסקים רבים הבינו שהם חייבים לשלב בו את העסק שלהם בדרך של בניית אתר לעסק. הפעולה הייתה הגיונית ומהירה - שכרו בונה אתרים ומעצב אתרים ואז העלו את האתר לרשת. אחר כך שכרו מקדם אתרים והאתר קודם במנועי החיפוש והגדיל את החשיפה של קהל לקוחות לעסק ובדרך זו תרם להגדלת ההכנסה כאשר חלק מהגולשים שהגיעו לאתר הפכו ללקוחות העסק.

במהלך השנים קמו עסקים רבים ששמו את האינטרנט במרכז, עסקים וירטואלים העושים שימוש נרחב בפלטורמות שמציע האינטרנט ומשם מניבים את עיקר ההכנסה שלהם. עסקים אלו מקימים חנות וירטואלית או נותנים שירות דרך דפי צור קשר ופורומים באתר. עיקר ההשקעה בשיווק הופנתה לאפיקים באינטרנט וכך גם בשירות לקוחות ומכירות. הסתבר שעבור לא מעט עסקים קטנים, התמקדות באינטרנט הייתה רעיון מוצלח במיוחד שתרם רבות לצמיחה והצלחה של העסקים וכמובן למיתוג וקביעת מאפייניו..

אבל מה אם העסקים הישנים? אלו שהתחילו לבנות את המותג ומערך המכירות, השירות, השיווק והניהול שלהם לפני שנכנסו לאינטרנט?

לא כולם הצליחו.

למה?

התאמת העסק לעידן האינטרנט

הסיבה לכך היא שהתאמת עסק לאינטרנט אינה מסתכמת בבניית אתר לעסק והשקעה בשיווק באינטרנט, צריך הרבה יותר מכך כדי להשמיש עסק לעידן המדיה הדיגיטלית.

הבעיה מתחילה כשבעלי עסק לא מכירים בכך ואיש לא מסביר להם את זה.

מודל עסקי מותאם אינטרנט

התחלתי מכך שישנם המוני סוגים של מודלים עסקיים - כאלו הבנויים כמו פירמידה עם קודקוד גבוה, המנהל, תחתיו מנהלי מחלקות שונות (מו"פ, שירות לקוחות, מכירות ועוד), תחתיהם מנהלי צוותים בתוך כל אחת מהמחלקות ותחתיהם אנשי הצוות. ישנם מודלים אחרים שהנם יותר שטוחים ומודלים מטריציוניים שבהם אנשי הצוות ממוקצעים/עוסקים ביותר מפן אחד במערך העסק ומדווחים לשניים או יותר ממנהלי המחלקות. בחלק מהעסקים האחריות לקבלת החלטות נופלת על כתפי המנהלים הגבוהים ובחלק אחר העסק יותר שיתופי וגם אנשי הצוות בדרגים הנמוכים זוכים למנת אחריות ויכולת לקבל החלטות.

כיום ישנה גם אפשרות פופולארית נוספת שבה העסק עושה אווטסורסינג ולא מחזיק מחלקות רבות כחלק מהמערך העסקי שלו. שוכר שירותי שיווק, מכירות, שירות ועוד מבחוץ ומשאיר רק עובדים בודדים והכרחיים כבעלי תפקידים בתוך העסק.

לא כל מודל עסקי יכול לעבוד בשילוב עם אינטרנט.

כדי שעסק ישגשג באמצעות האינטרנט עליו להתאים את עצמו לעולם חדש ודינמי ומודלים של פירמידה עם הרבה ברוקרטיה ומחלקות ייחודיות עם יעדים נפרדים יוכלו אומנם ליהנות מהחשיפה שבניית אתר לעסק תאפשר להם, אך לא יוכלו לנצל את הפלטפורמה של מדיה דיגיטלית בצורה מיטבית.

על עסק כזה לעבור מהפך מבפנים, להפוך את המבנה שלו ליותר דינמי ומתקדם ולעשות שימוש בטכנולוגיה החדשה ובכלל זה האינטרנט בכל דרגי העסק.

הדרך לעשות זאת היא להקנות לאנשי מערך שירות הלקוחות, המכירות, מחקר ושיווק כלים שיאפשרו להם לשרת בצורה מיטבית לקוחות אינטרנטיים. שירות לקוחות פרונטלי או טלפוני למשל, שונה במהותו משירות לקוחות באינטרנט. לחייך ללקוח ולדבר בקול מרגיע או אנרגטי (תלוי במטרה) כבר לא תעבוד כאשר צריך לענות לפניות דרך האתר או לספק מידע שירותי וזה משהו שצריך לקחת בחשבון כשמוסיפים לעסק קיים פן אינטרנטי או דיגיטלי בכלל (סלולר למשל).

על אותו משקל גם עניין השיווק. שיווק, קידום מכירות ופרסום מחוץ לרשת שונה במהותו משיווק עסקים באינטרנט דרך אתר, מדיה חברתית ובכלל. צריך לשנות את צורת התקשורת והפניה ללקוחות ולהכיר בעובדה שכדי להשפיע על אנשים ולהפכם ללקוחות דרך האינטרנט דורש כישורים אחרים, יותר שיתופיים. דיבור לרגש ובגובה העיניים תוך התחשבות בדעות של לקוחות (שיכולים להגיב באופן מיידי למסרים באינטרנט דרך תגובות, מדיה חברתית, פורומים ועוד) ויכולת להתאים באופן מיידי את המסר ואת המידע המועבר באופן כללי לצרכיהם ולמידע החדש שמתקבל ישירות מהם.

לסיכום...

שימוש באינטרנט - בניית אתר לעסק, שיווק באינטרנט ועוד, יכול לתרום רבות לעסק קיים כמו גם לעסק חדש, אבל אי אפשר לצפות שאפקטיביות השימוש באינטרנט תהיה מקסימלית בלי השקעה גם במבנה העסק ומאפייניו. יש צורך לשנות ולחדש את המערך העסקי כך שישתלב בצורה הרמונית עם האינטרנט, זה לא יקרה מעצמו בצורה אורגנית, צריך להשקיע.

 

 

בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול ומסיימת תואר שני בכלכלה ושיווק, מתמחה בשיווק עסקים באינטרנט וכתיבת תוכן לקידום עסקים בגוגל. מנהלת אתר התוכן marketu.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב