דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריצה: תשובות מאת ליבנה שביט, מר ישראל לשנת 2006-2007 

מאת    [ 07/12/2007 ]

מילים במאמר: 784   [ נצפה 4835 פעמים ]


תשובות מאת ליבנה שביט, מר ישראל לשנת 2006-2007.

1. האם טרנד הריצה עדיין תופס כמו לפני 20 שנה?

בהחלט ואפילו יש עליה במספר האנשים שעוסקים בפעילות זו. העליה חלה בגלל שיש יותר ויותר מודעות אישית וחברתית לגוף שאינו "סוחב" משקל עודף ולחשיבות של שילוב פעילות ספורטיבית באורך החיים באופן קבוע.

2. האם יש קאמבק לריצה שנזנחה לטובת הליכה בשל מיתות פתאומיות של אצנים?

המקרים בהם אצנים מתו כתוצאה מריצה קרו בספורט מקצועי. ברמות הגבוהות של ספורט מקצועי הגוף תמיד אינו מאוזן ואינו במצבו הטבעי. אם זה מהחומרים השונים שהספורטאים נוטלים כדי לשפר את התוצאות או אם זה מתשישות כרונית כתוצאה מהפעלת יתר של הגוף. כשמדובר על ספורט אינטנסיבי אין להשוות אותו לפעילות של ריצה כתחביב. לפעילים בתחום הריצה יש לב חזק מאוד ואם שומרים על הגוף וקשובים לסימנים שלו אין סיבה לחשוש.

3. האם מומלץ לרוץ

מאוד מומלץ לעסוק בריצה באופן קבוע ויותר מזה. מומלץ לדעת כיצד לנצל את העיסוק בפעילות כדי להשיג שיפור בכושר לב ריאה. על ידי נשימה מסודרת וריצה ממושכת הריצה תתרום המון לבריאותינו מעבר להרזיה.

4. למה כן

מומלץ לבחור בריצה כפעילות להרזיה מהסיבה שהגוף ישרוף שומן גם במהלך הריצה כשאנו באמצע הפעילות וגם לאחר שנסיים לרוץ, במשך היום יום. כשאנו רצים אנחנו מגדילים בתאי השריר חלק הנקרא גרעין התא, הגרעין מבצע בין היתר גם את חילוף החומרים בתא (מכניס מזון ומוציא פסולת). שריפת השומן ביום יום משתפרת ב 150% כתוצאה מהגדלת הגרעין. תאי השריר יהיו משופרים ויעילים יותר.

5. למה לא

הסיבות שיכולות להניע לא לעסוק בריצה הם פשוט שיש כאלו שלא אוהבים את הפעילות וכל מה שכרוך בה. למתאמנים שמטרתם לא לשרוף שומן לא מומלץ להגיע לדופק גבוה, לפעמים מתאמנים זקוקים לשומן כי הם צריכים להשתמש בו לשימור השריר ועצימות.

6. מה יכול להיות מסוכן בריצה

הריצה יכולה להיות מסוכנת למי שסובל מבעיות בריאותיות כמו ברכיים חלשות או לב שאינו מותאם לדופק גבוהה. במקרים האלו לא מומלץ לעסוק בפעילות.

7. האם נכון שלנשים מעל גיל 40 לא מומלץ לרוץ בגלל הנושא של צניחת רחם?

העניין מאוד אינדיבידואלי, אני מכיר מספר נשים מעל גיל 40 שהריצה היא חייהן.

8. מה הזמן הנכון לרוץ כל יום

כמובן שהכי טוב לרוץ על הבוקר כשאנו מלאים באנרגיה ולא מותשים מכל היום שעבר. אבל בעיקרון אין לריצה זמן מועדף. כל שעה טובה כל עוד מקפידים לאכול ארוחה קלה שעה לפני הריצה בשביל האנרגיה ומקפידים שמזג האויר יהיה נוח.

9. האם בכלל מומלץ לרוץ מדי יום

מומלץ לרוץ כל יום או כל יומיים תלוי במתאמן. אבל מי שמעוניין לפתח בעזרת הריצה כושר לב ריאה צריך לשמור על מנוחה מקסימלית של 48 שעות בין ריצה לריצה ולא מעבר לכך. מהסיבה שהלב הוא שריר כמו כל שריר, רק שהוא לא מפסיק לעבוד כל חיינו. הלב צריך לנוח תוך כדי העבודה השוטפת לכן מנוחה של יומיים היא האידיאל.

10. מה עדיף מסלול הררי או שטוח

עדיף לבחור בריצה במסלול שטוח, כי תנועת הריצה צריכה להיות סטנדרטית ובחירת מסלול עם עליה תגרום לרץ להשתמש בשרירי הגב באופן מאסיבי יותר והדבר יכול לגרום לכאבים.

11. טיפים לריצה נכונה:

עדיף להתחיל את הריצה לאט כשאנו שומרים על דופק נמוך עד בינוני. בהמשך הריצה לעלות ולהגביר את המהירות והדופק תוך הקפדה על הישארות בדופק גובהה ככל שאפשר.

12. האם מד דופק רצוי

מד הדופק מתאים לשימוש אם הרץ רוצה להיות בבקרה ולעקוב אחר שיפור ההישגים. סיבות נוספות הם בעיות בריאותיות שדורשות להישאר בדופק נמוך או היריון.

13. לרוץ לבד או בחברה מה עדיף

תלוי מאוד באופי של הרץ, אני באופן אישי אוהב לרוץ בחברה כי הזמן עובר מהר יותר והפעילות מהנה עוד יותר.

14. מה נותנת הריצה ומה היא מעניקה לנפש ולגוף

הריצה תורמת לדעה חיובית על הגוף. כשאנו עוסקים בפעילות קשה כמו ריצה באופן קבוע אנו ערים ליכולות המדהימים של גופינו. הפעילות מראה גם על רצינות והתמדה, בכל פעם לפני הריצה אנו יודעים שניכנס למסלול המכשולים האישי שלנו. הקשיים הרבים גורמים לפעילות להיות קשה ואנו יודעים זאת מראש אבל ממשיכים למרות הכל.

15. האם לרץ יש פרופיל או שכל אחד יכול

כל אחד יכול לרוץ כל עוד הוא בריא בגופו. אני מכיר מספר רצים עוד מתחילת דרכם שרצו רק לרזות והפכו לאלופים בתחום. כל הכבוד להם.

16. מאיזה גיל מומלץ

להבדיל מאימון משקולות או פעילויות אחרות הריצה מתאימה לכל גיל. אני תמיד אומר שכמה שמתחילים לרוץ יותר מוקדם זה יותר עדיף.

17. מה נותן לרוץ בחוץ לעומת ריצה בחדר כושר

כשאנו רצים בחוץ המסלול אינו קבוע בגלל עליות ומורדות, רוח שנושבת מולנו ומנגדית. כל תנאי הטבע גורמים לריצה להיות קשה יותר, בריצה בהליכון המהירות נשארת קבועה. אבל יש לקחת בחשבון שהפעילות שנקראת "ריצה" בהליכון היא בעצם דחיפת רגליים.

18. מה עדיף?

עדיף לגוון בין סוגי הריצה. שניהם טובים וקשים. אח חשובה מזה היא ההתמדה, לא משנה באיזה סוג ריצה נבחר העיקר שנרוץ באופן קבוע.

19. אני מאחל לכל מי שנכנס לעולם הריצה שייהנה ממנה ושימשיך ליהנות עוד ועוד כי דבקתי בריצה שנים ותמיד היא החזירה לי את גמולי :)
ליבנה שביט, מר ישראל לשנת 2006-2007



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב