דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה אנשים לא מגיבים לפרסום שלכם? 

מאת    [ 06/12/2007 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 2239 פעמים ]

הנה מקרה אמיתי, של טעות תמימה בפרסום, שעלתה ביוקר: ייעצתי לחברת תוכנה בגודל בינוני. היה להם מוצר טוב. כשהתחלתי לעבוד איתם גיליתי שבמשך שנה הם הפיצו מידי לילה פרסום בפקס למאגר של כמה עשרות אלפים. בממוצע היו להם 400 פקסים שעברו בהצלחה מידי לילה ופרסמו את המערכת שהם פיתחו. במשך השנה כולה הם לא קיבלו אפילו פנייה חוזרת אחת עם בקשה לקבל פרטים נוספים. כששמעתי את הסיפור, די הזדעזעתי, משום שכל מי שמתמיד בפרסום צריך לקבל תגובות כלשהן.

מייד לקחתי את הפרומו ליד ועברתי עליו. ומצאתי את מה שחיפשתי. אני חייב לתת לכם דוגמא אמיתית של השגיאה לפני שנוכל להתקדם אל הפתרון. הנה דוגמא לטקסט פרסומי שעיבדנו עבור לקוח ייעוץ עסקי שלנו. (אזהרה: אם אתם מרגישים צורך עז להפסיק לקרוא, אל תפסיקו. זאת הדוגמא שאני מנסה להמחיש לכם. התמידו.) הטקסט המקורי הולך כך: "אסטרטגיית CRM מבוססת על תפיסה כדורית אשר מעמידה את הלקוח במרכז, תוך התמקדות בו ולא בתהליכים מורכבים, מציגה ניהול מרכזי של הלקוח וראייה כוללת ופשוטה של כל המידע העסקי הרלבנטי בכל הרמות..." הנה אותו הטקסט אחרי העיבוד שלנו: "היום יש גישה חדשה בשיווק שנקראת "ניהול קשרי לקוחות" (מערכת CRM). זו אסטרטגיה בשיווק, שמעמידה את הלקוח במרכז תשומת הלב, תוך התמקדות בו ולא בתהליכים מורכבים אחרים. המערכת מאפשרת ניהול מרכזי של הלקוח...

" מה אתם אומרים? אם נחזור למקרה המקורי שעליו דיברתי, כל מה שעשיתי עם אותו הפרסום היה למחוק שתי מילים מקצועיות ולשנות מילה שלישית למסר ברור בעברית. זה כל מה שעשיתי ומאותו היום הם קיבלו תגובה אחת לפחות מידי יום לאותו הפרומו המקורי. המילה השלישית היתה CRM, בדיוק כמו בדוגמא שנתתי קודם. נתון מפתח בפרסום הוא זה: אנשים לא ימשיכו לקרוא אם הם לא יבינו מה אתם רוצים מהם. המחסום הוא בבחירת המילים עצמן - מילים מקצועיות, "גבוהות" או מסובכות מפחידות את הקורא. סביר להניח שאתם יודעים על התחום שלכם הרבה יותר מהאנשים שאתם מפרסמים להם.

אחרת הם לא היו צריכים אתכם. אז למה לדבר אליהם מלמעלה למטה? למה לא לדבר אליהם בגובה העיניים, בעברית ברורה? טיפ: אם יש לכם פריט פרסומי ש"לא עובד" למרות שעשיתם את כל הדברים הנכונים והפצתם אותו בהתמדה, עברו עליו בעיניים של "הקורא הפשוט" ובדקו איזה מילים עלולות לחסום את הבנת הנקרא. מחקו אותן או שנו אותן למילים פשוטות ותראו את השינוי בתגובה.

עדי פלאוט מפרסם מקרים עסקיים לאתר http://www.expertinfo.co.il עדי הוא הבעלים של קבוצת קומליין ומספר עסקים נוספים ועוסק בייעוץ עסקי בהצלחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב