דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוב פעם התפטר לך אחד העובדים? 

מאת    [ 06/12/2007 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 1994 פעמים ]

לקוח שלי, בתחום הדפוס, סבל מירידה משמעותית במכירות. עם תחילת הייעוץ עשיתי חקירה, שהובילה לשינוי שיטת הקידום והמכירות - והתוצאות היו מצוינות: המכירות עלו, יותר ויותר לקוחות נכנסו למערכת, אבל סוכן המכירות הוותיק הודיע שהוא לא מוכן להמשיך כך, משום ששינינו את בסיס הפעולה והוא נאלץ לעבוד בשיטה שלא מצאה חן בעיני אשתו. (לא משהו מזעזע דרך אגב - פשוט ביקשנו ממנו לבצע קידום ומכירות בטלפון מהמשרד במקום לצאת לסיבוב נסיעות בכל הארץ.) הוא נתן לנו התראה קצרה מאוד שבה נאלצנו להתמודד עם מציאת סוכן מכירות חדש. אני מניח שכל מי שקורא את המקרה העסקי הזה כבר צבר מספיק ניסיון כדי לדעת בדיוק על מה מדובר: אתה משלם על פרסום של מודעת דרושים, לפעמים אתה מקבל הרבה יותר מדי קורות חיים ולפעמים הטלפון פשוט לא מצלצל, ואז צריך להתמודד עם ראיונות עבודה ואתה מוצא את עצמך מול אנשים שכל קשר בינם לבין קורות החיים שלהם מקרי לחלוטין...

בקיצור - זה מתיש. ואז, אחרי שבחרת בעובד המתאים, הוא לעתים לא מתמיד בעבודה והתהליך מתחיל מחדש. וכך, הלקוח שלי נכנס לייאוש רק מעצם ההתפטרות של העובד וכבר היה מוכן להשליך הצידה את התוצאות המצוינות שהשגנו, רק בשביל לא להתחיל בגיוס עובד חדש. ובכן, מעבר לכך שאני מנוסה במיון מהיר (מה שנקרא "ראיון ב-3 דקות" - מומלץ להכיר), אני גם מכיר שיטה נפלאה לגיוס נכון של עובדים. עדכנתי את הלקוח שלי לגבי מה שאנחנו עומדים לעשות והראיתי לו את הפתרון. הפתרון לבעיית גיוס עובדים נראה כך : אם אתה כבר הולך לעשות את המאמץ ולעבור את התהליך הזה, עשה את זה חכם - כך שתצא מהסיפור עם רווח. פרסמנו מודעת דרושים, עשינו מיון מהיר מאוד ובחרנו ב-4 נציגי מכירות במקום האחד הוותיק.

בהנחייתי, הם עברו הכשרה מהירה. לא כזאת שמספיקה בשביל לשלוט בחומר ב-100% אבל כזאת שמאפשרת כבר לדבר עם הלקוחות בטלפון. כך הם הוכנסו במהירות לעבודה. הקושי היחיד היה בהכנת תשתית טלפונים כדי שכולם יוכלו לעבוד במקביל, אבל זה היה פתיר. חילקנו אותם לשתי משמרות כי היו רק שני קווים זמינים. עכשיו, למה ארבעה במקום אחד? מניסיון, אחד מארבעה יחזיק מעמד ויתמיד. ואכן, שניים נשברו כבר בימים הראשונים. השלישי נשבר רק לאחר חודש. לבסוף אחד נותר בתפקיד. זה נכון שבעל העסק שילם להם משכורת, אבל בתקופה הקצרה שהם היו הם בכל זאת עשו משהו ?

ועדיין הם עלו לו ביחד פחות מהעובד המקורי (שעלה כולל הרכב והטלפון כ-17,000 - בעלות מעסיק). תוך חודש, עלויות המשכורת של בעל העסק צנחו לסביבות ה-8,000 בעלות מעסיק, והעובד העלה את המכירות וקיבל בונוסים על ביצועים. תמיד גייס יותר עובדים מכפי שתצטרך. גם לתפקידים בכירים! אתה תמיד יכול למנות את האחד לסגן של השני ואם אחד מהם פורש אז לא הפסדת כלום. הנזק שנגרם לעסק כולו כתוצאה מתחלופה תכופה או מזמן גיוס ארוך של עובדים נמנע והקשר עם הלקוחות נשמר היטב.דוגמא ללקוח של קומליין ייעוץ עסקי.

עדי פלאוט, מנכל קבוצת קומליין, יועץ עסקי והבעלים של מספר עסקים נוספים. עדי כותב לאתר http://www.expertinfo.co.il ומקרה עסקי זה התפרסם שם לראשונה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב