דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קדימה - ימים עצובים 

מאת    [ 20/01/2012 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 2133 פעמים ]

קדימה: ימים עצובים

נמרוד נוי

20/1/2012

אולי אתחיל בכך שאומר לאלה ביננו התוקפים אותי על דברי ביקורתי על קדימה ונבחריה, כי לא אני הוא שהבאתי את קדימה בדבריי הקשים אלי תהום. בסה"כ אני עושה את עבודתי המקצועית, כמי שחוקר את המפלגה ואת המערכת הפוליטית. בסה"כ אני עושה שימוש באסכולות חשיבה ודיסיפלינות מוכרות וידועות לכל, דוגמת החשיבה האסטרטגית ויסודות הניהול.

הדבר הקל ביותר לעשותו הוא להסתיר את פנינו, לעוור את עינינו ולסתום את אוזנינו. זה פתרון מצוין למי מעתנו שאיננו יכול להתמודד עם התוצאות הרעות המתקבלות ומעדיף להונות את עצמו. חיים בשקר זה אולי נוח רגעית אך התשלום ברבית  ד'רבית לא יאחר להגיע. זה טוב מאוד למי שרוצה להישאר לנצח בתנועת נוער ומסרב בכל כוחו להתבגר. למי שרוצה לחיות בשבט ולא במדינה מודרנית ומתקדמת. למי שבוחר לברוח מן המציאות. למי שזקוק לאב גדול רחום וחנון. למי שאיננו מוכן לחיות חיים אוטנטיים.

אלו ימים עצובים משום שלא למדנו כל לקח בקדימה, וכל שאנו יודעים לעשותו הוא אותו עוד מאותו הדבר. איננו חורגים במאומה מדפוסי הפעולה וההתנהלות של הפרדיגמה הישנה. אנו משחזרים את אותם חומרים ישנים של עשייה פוליטית. את אותם דברים שהביאו את קדימה והמערכת הפוליטית כולה בישראל לכך שהיא מייצרת כיום למדינה ולחברה בה הפסדים עצומים. שום יסוד של התחדשות לא נראה בתוכנו. שום תהליך השתנות והתפתחות. מה שהיה הוא שיהיה ותו לא.

כן פריימריז. לא פריימריז. כן ציפי לבני. לא ציפי לבני. כן שאול מופז. לא שאול מופז. איש מהם לא מביא כיום בשורה לקדימה ולמערכת הפוליטית שלנו. שניהם, וחבריהם לסיעה כולה, משחקים את המשחק הישן ואינם מוכנים אפילו לגלות נכונות ועניין בצורך האקוטי שלנו להשתנות ולהתחדש. אפס תעוזת הרוח ואפס מקצוענות. זהו סיפור דורי עצוב כיצד אנשים טובים מביאים לתוצאות רעות. זהו סיפור עצוב של אנשים שחטא ההיבריס פגע בהם. זה סיפור עצוב של כישלון דורי מתמשך.

הפריימריז לא יביאו את קדימה לשום מקום טוב. קדימה אומנם מפלגה חדשה היא אך אורחותיה כולן ישנות המה, וללא טיפול יסודי בשאלות האמת של המפלגה ובמרכיביה האסטרטגיים לא ניתן לחזות לה עתיד כלשהו. והדחפורים הכבדים, ה- D9, כבר יצאו לדרך ועובדים שעות נוספות. והמלל התפל והמדיח והמסיט כבר מציף את אתרנו ורחובותינו. והמשכיל בעת ההיא יידום. זו עת הבורות והבריונות. זו עת השפל בחיינו הלאומיים. זה חג לכסילות ולעליבות שבתוכנו. אלו ימים עצובים המביישים את אבות הציונות ודור מקימי המדינה. כל כך הרבה מלל בלתי ראוי, בלתי מושכל, בלתי מקצועי ובלתי איכותי שוטף אותנו והכל כדי לקדם שאיפות אישיות. אלו ימים עצובים למונח החשוב כל כה הנקרא בפינו מנהיגות. זילות נוראית שלו. מה, מי שנבחר בפריימריז הוא מנהיג. אילו הייתה בתוכנו מנהיגות של אמת, מנהיגות מכוננת, מנהיגות איכותית, קרוב לוודאי שלא היינו נזקקים כלל לפריימריז.

ומה אתנו, החברים מן השורה במפלגה? נצטרך לשקול את דרכינו מחדש.  אני למשל, כבר כיום פועל מחוץ לקדימה כדי לשנות את הדברים. יצרתי קשר ראשוני עם אחד מארגוני העל של המחאה המחפשים ערוצים לפוליטיקה. אחת האפשרויות שהועלתה בפניהם הייתה להתייחס לקדימה כשלד בורסאי, להביא אליה עשרות אלפי מתפקדים חדשים וגרעין מנהיגותי איכותי ולכפות עליה מבפנים את תהליכי ההתחדשות הנדרשים. כמובן שמועלות גם אפשרויות נוספות שמטרתן לקדם את המערכת הפוליטית בישראל אל עבר פרדיגמה חדשה של חיים פוליטיים איכותיים במדינה.

נמרוד נוי

3611500 052

פיתוח עסקי וייעוץ ארגוני ואסטרטגי

מחבר הספר "לקראת פרדיגמה חדשה", שניתן להגיע אליו ולקוראו

דרך הקשת השם נמרוד נוי בגוגל ופנייה לאתרו.

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב