ייעוץ ארגוני - מה לומדים ובמה עובדים לאחר מכן?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ייעוץ ארגוני - מה לומדים ובמה עובדים לאחר מכן? 

מאת    [ 19/01/2012 ]
מילים במאמר: 417   [ נצפה 2723 פעמים ]

 
 

תחום הייעוץ הארגוני משלב בתוכו שני עולמות תוכן הנוגעים לניהול ארגונים: אנשים ותהליכים. החברה כיום בנויה מארגונים, בין אם במישור העיסקי, הציבורי או החברתי. על מנת שהארגון יתקיים ויפעל להשגת מטרותיו באופן המיטבי, עליו להיות ערוך לשינויים הרבים המתרחשים בעולם המודרני, להיות בעל יכולת תגובה מהירה ובעל עמידות בתנאי אי- ודאות. כדי לבצע היערכות זו, על הארגון להבין מהם התהליכים המרכזיים המניעים אותו, מי הם גורמי המפתח בארגון וכיצד ניתן לייעל את התהליכים ולשפר את היחסים בין האנשים בארגון.

חברות וארגונים המאורגנים נכון משיגים תוצאות טובות יותר, שורדים גם כאשר חברות מתחרות קורסות ומסוגלים להיחלץ ממצבים קשים במידה והם נקלעים אליהם. תפקיד היועץ הארגוני הוא לזהות, לנתח ולאבחן את מצב הארגון, להמליץ על דרכי פעולה לייעולו וללוות את תהליך הייעול.

מה לומדים בתואר שני לייעוץ ארגוני?

אנשים העובדים בתחום הייעוץ הארגוני מגיעים לכך מכיוונים שונים: פסיכולוגיה, מנהל עסקים, סוציולוגיה, הנדסת תעשייה וניהול ועוד. כל תחום כזה הוא תחום חלקי מתוך המכלול שנקרא ייעוץ ארגוני. בכל ארגון יש אנשים. התנהגות האנשים בארגון, הכוחות המניעים אותם, והתקשורת אותה הם יוצרים עם אנשים אחרים בארגון הם מסוג הדברים אשר אדם בעל רקע השכלתי בתחום הפסיכולוגיה יזהה. מנגד, אדם המגיע עם רקע מתחום מנהל עסקים ירגיש בנוח עם תחומים כמו ייעול תהליך הרכש, הייצור או השיווק.

במסגרת תואר שני בייעוץ ארגוני, הסטודנטים משלימים ולומדים את כל היסודות הנדרשים כדי לבצע את עבודת היועץ הארגוני, הכוללת הן את האנשים והן את התהליכים. במקביל לקורסי יסוד בפסיכולוגיה ומנהל עסקים, התלמידים מתעמקים גם בלימוד תחום שיטות המחקר, המשמש בעבודת היועץ למחקר הארגון שבו הוא אמור לייעץ. הלימודים משלבים קורסים עיוניים ופרקטיקה מעשית, במהלכה הסטודנטים עובדים כיועצים ארגוניים תחת פיקוחם של יועצים ארגוניים בכירים בעלי ניסיון.

תחומי התמחות בתחום הייעוץ הארגוני לתואר שני

במסגרת לימודי יעוץ ארגוני לתואר שני ניתן להתמחות בתחומים שונים אשר מקרינים על אופי הקריירה הנבחרת לאחר הלימודים:


    • התנהגות ארגונית - הבנת ההתנהגות של העובדים והמעסיקים בארגון: הנעה ותמריצים, תהליכי השפעה, קבלת החלטות, תקשורת בארגונים, מנהיגות שינוי והתחדשות ארגונית.
    • ייעוץ פנים ארגוני - תיכנון וליווי שינויים להגדלת האפקטיביות הארגונית בכל הרמות- המערכתית, הקבוצתית והפרטית.
    • ייעוץ מחקרי ארגוני – עריכת מחקר ארגוני וניתוח תופעות בארגון.
    • פיתוח אסטרטגי ארגוני  - יישום תהליך התכנון והטמעת האסטרטגיה בארגון.
    • אימון ניהולי  - לימוד תאוריות ומודלים אודות תהליכי הייעוץ והאימון, תוך פיתוח טכניקות יישומיות, מיומנויות וכלים. מיועד למנהלים ומשלב לימודים תיאורטיים ואימון אישי.
    • הנחיית קבוצות - הבנת תהליכים קבוצתיים מבניים, שיפור מודעות אישית לקבוצה ופיתוח מיומנויות מעשיות בהנחיה. לאחר הלימודים, התמחות זו תסייע לבוגר להשתלב בעבודות ייעוץ הנוגעות לעבודת צוות ולתהליכי תקשורת ולמידה.
    • פיתוח משאבי אנוש – שיפור ויעול תהליכי משאבי האנוש בחברה.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב