דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כסף קל והרבה באינטרנט - האומנם? האם ההבטחות לכסף קל והכנסה נוספת באינטרנט נכונות? התשובה כמו כל דבר בחיים - מורכבת 

מאת    [ 18/01/2012 ]

מילים במאמר: 994   [ נצפה 2140 פעמים ]

חדשות לבקרים צצים אנשים שונים / בלוגרים / אתרים / כותבי מאמרים / לעיתים באנרים קופצים באתרים השונים / כתבות בעיתונים שהמשותף לכולם הוא ההבטחה לכסף קל באינטרנט. סיפורים מסיפורים שונים על אנשים שהתעשרו בין לילה. מומחים למיניהם שמבטיחים שאם רק תבואו לשמוע אותם תוכלו לצאת לפנסיה מוקדמת ולהתחיל לעבוד מהבית, או סתם לייצר הכנסה נוספת מהצד. הכל כמובן בקלי קלות, הכל זמין, נמצא ברשת. רק לבוא ולקחת. רק תשקיעו שעתיים שלוש מזמנכם והופ, אתם מסודרים. הכסף לא יפסיק לזרום. אנשים מספרים כמה כיף לעשות את מה שהם אוהבים, לקום מתי שבא, לעבוד כמה שבא - בקיצור, נשמע כמו חלום. כמובן שזה די מפתה להצטרף גם לחגיגה. אך לפני שמצטרפים לחגיגה הגדולה, צריך לשאול ולחקור האם זה באמת נכון? האם כל כך קל לייצר כסף באינטרנט? האם ניתן בכלל לייצר כסף באינטרנט? האם מדובר בסכומים משמעותיים או בכמה שקלים בודדים?

אז נתחיל מהסוף: התשובה היא כן ולא. כן ניתן לייצר כסף ברשת. ואפילו סכומים גבוהים. לעיתים אפילו בגודל המשכורת החודשית, ואף יותר. אך: לא בקלות. לא במהירות. ולא בהשקעה של שעתיים שלוש. כדי לייצר כסף ברשת צריך לעבוד במשרה מלאה ברשת. וכמובן שכמו (כמעט) כל דבר בחיים אם עובדים ומשקיעים זמן ומאמצים, אז כן - בסוף רואים תוצאות.

כעת, נענה על השאלה: כיצד?

קיימות מספר אפשרויות הייתי קורא לזה לייצר הכנסה באינטרנט. אפשרות אחת, והיא למעשה האפשרות העתיקה ביותר: מסחר. מכירה דרך האינטרנט. הכלכלה האנושית משחר ההיסטוריה התבססה על מסחר. קניה ומכירה. האינטרנט מהווה פלטפורמה אידיאלית למסחר, משום שהוא מקשר בין מיליארדי אנשים. כלומר, בין מליארדי משווקים ללקוחות פוטנציאליים. דרך אחת להרוויח כסף באינטרנט היא על ידי פתיחת חנות מקוונת. כמובן שזה דורש הרבה השקעה, זמן, משאבים. אך בסוף זה משתלם ולמי שיש חוש למסחר יכול בהחלט להצליח. אך את זה לא עושים כהכנסה מהצד, אלא מנהלים כעסק לכל דבר. כעיסוק מרכזי.

תוכניות שותפים:

אפשרות נוספת למסחר באינטרנט היא תוכניות שותפים. או במינוח המקצועי: Affiliates. בתוכניות שותפים המשווק מוכר מוצרים של חברה מסוימת / אתר מסוים ובתמורה מקבל עמלות באחוזים על כל מכירה. כיום כמעט כל אתר אינטרנט שעוסק במכירות - החל מהגדולים ביותר כאמאזון ו - eBay ועד רשתות וחנויות קטנות יותר מציעים תוכניות שותפים. כיצד זה מתבצע? פשוט מאוד. נרשמים לתכנית השותפים באתר ומקבלים קוד לבאנרים / קישורים וכעת המטרה של המשווק / שותף היא לגרום לכמה שיותר אנשים לרכוש מוצרים מאותו אתר / חנות. כל קניה שתתבצע דרך הקישור / באנר של השותף תניב רווח לשותף בדמות עמלה באחוזים מהקניה. גם כאן מדובר בכסך גדול ובכסף טוב. אך אל תטעו: זה ממש לא קל ופשוט למכור. גם בזה צריך להשקיע הרבה זמן ומשאבים על מנת להצליח למכור.

ישנן מספר אפשרויות למכור דרך תוכניות Affiliates. הדרך הקלה והפשוטה מיועדת לבעלי אתרים ובלוגרים, והיא פשוט להטמיע את הקישורים ואת הבנארים באתר או בבלוג (או בשניהם) ולצפות שהגולשים יקליקו על הבנארים או הקישורים וירכשו את המוצר. עועוד טכניקה ידועה היא לכתוב "פוסט" על המוצר ואז להציע אותו למכירה עם הקישור כמובן בסוף הפוסט. בשורה התחתונה על מנת למכור באופן הזה חייבים טראפיק (תנועה באתר) מאוד גבוה. בלוג או אתר עם אלפי ומאות אלפי מבקרים ביום וודאי ייצר הכנסה גבוהה. אך על מנת לייצר טראפיק של אלפי ומאות אלפי גולשים ביום יש להשקיע המון זמן - ולמעשה לעבוד במשרה מלאה על אתר האינטרנט או הבלוג. יש להשקיע בתכנים מקוריים, לעדכן בתדירות גבוהה, לתחזק את האתר, להשקיע בקידום האתר. ולמעשה זה מחזיר אותנו לנקודת הפתיחה: האם ניתן לייצר הרבה כסף ברשת? התשובה שוב, היא כן. אך כמו כל עבודה גם כאן מדובר בעבודה של ממש. עבודה במשרה מלאה.

אפשרות נוספת לשווק בתוכניות שותפים היא לאו דווקא דרך אתר או בלוג כלשהו, אלא פשוט לפרסם ברחבי הרשת - החל מרשימות תפוצה במייל ורשתות חברתיות, ועד קמפיינים של ממש בגוגל למשל של מוצר כלשהו, וכך למכור אותו. מאחורי זה יש תורה שלמה וטכניקות שונות. האפשרות הזו יותר מורכבת משום שיש לייצר "דפי נחיתה" למוצר, ולשלם על מודעות מילים בגוגל, אך בסופו של דבר זה מניב גם תוצאות. ושוב, חוזרים לנקודת המוצא: אפשר לייצר כסף והרבה. אך עם הרבה הרבה השקעה. ועבודה במשרה מלאה.

מסחר ב - eBay

 eBay הוא אתר הקניות הגדול בעולם, וישנם הרבה אנשים בעולם שמתפרנסים מחנויות ב - eBay. גם כאן על מנת להצליח צריך להשקיע הרבה זמן לימוד, והרבה זמן בניהול החנות המקוונת, אך הרווחים נאים. שוב, אפשר לעשות כסף, והרבה. עם הרבה השקעה.

כסף מפרסומות:

גוגל יצרו מהפכה בתחום הפרסום באינטרנט כשאפשרו לכל אחד להרוויח כסף ברשת ממודעות המילים שלהם, על ידי כך שכל בלוגר / בעל אתר אינטרנט יכול להטמיע את מודעות המילים שלהם באתר / בלוג שהוא מפעיל ולהרוויח כסף מכל קליק שהגולשים מקליקים על הפרסומות. המהפכה היתה גם עבור המפרסמים, משום שכעת כל אחד יכול לפרסם את העסק שלו, גם בעלי עסקים קטנים שאין להם תקציבי פרסום לקמפיינים בעיתונות או ברדיו או בטלוויזיה אלא תקציב מוגבל- כעת יכולים לפרסם עצמם בגוגל ולשלוט על תקציב הפרסום. 

איך זה מתבצע? פשוט. שמים באתר או בבלוג את הקוד שמקבלים מגוגל,  ומעתה מוצגות מודעות מילים (או באנרים) באופן אוטומטי בהתאם לתכנים של האתר. על כל הקלקה של גולש על מודעת מילים גוגל מחייבת את המפרסם בסכום מסויים, שחלק ממנו היא משלמת לבעל האתר או הבלוג.

אפשרות נוספת היא: CPM - תשלום עבור 1000 חשיפות. בעל האתר מקבל תשלום על כל אלף חשיפות.

נציין רק שגוגל היא לא החברה היחידה שמציעה להטמיע מודעות באתר. כיום יש מאות רבות של חברות שמציעות להטמיע את הבנארים שלהן באתר או בבלוג שלכם. חיפוש קצר במנוע החיפוש יניב עשרות תוצאות.

גם כאן, אם נחזור לנקודת המוצא התשובה היא: בהחלט ניתן לייצר הרבה כסף ברשת מפרסומות. הקאצ': על מנת לייצר הכנסה משמעותית, של כמה אלפי שקלים בחודש ויותר חייבים לפחות , וזו הערכה גסה, לפחות חמישים / מאה אלף מבקרים בחודש באתר. כדי ליצור טראפיק בכזה סדר גודל באתר צריך לעבוד באתר / בלוג במשרה מלאה. 

אם כן המסקנה היא שניתן לייצר כסף ברשת כפי שמבטיחים המומחים. אך וודאי שלא תוך שעתיים שלוש, או כהכנסה קטנה מהצד, אלא כעיסוק מרכזי.

כעת השאלה היא: אם זה מצריך כל כך הרבה השקעה , מדוע לעשות את זה? והתשובה הפשוטה היא: מי שאוהב את זה, שיעסוק בזה. יש אנשים שזה מתאים להם, ויש אנשים שלא. לכן, בדרך כלל מי שבאמת עושה את זה ומצליח בזה אלו אנשים עם אופי יזמי, אופי עצמאי, שמסוגלים לעבוד באופן עצמאי ולנהל את הזמן שלהם. ובדרך כלל הם גם מצליחים.

 

עוד על בניית אתרים ופתיחת בלוג במדריך רשת:

http://www.wguide.co.il/ 

מנחם גליק. מומחה לאינטרנט ורשתות חברתיות, שיווק במדיה החברתית. http://www.wguide.co.il/
http://www.dosiblog.blogspot.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב