דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרכיב הצבע בשזירת פרחים 

מאת    [ 18/01/2012 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2003 פעמים ]

 

שזירת פרחים היא אומנות בה מימד הצבע הוא בעל חשיבות רבה. בשזירת פרחים הצבע מוסיף דרמטיות וייחודיות לעיצוב. שימוש אומנותי בצבע הינו הבסיס העיקרי לשזירת פרחים נכונה, על פי עקרונות שזירת הפרחים: בחירת צבע הפרחים שילובם והשימוש בהם נעשה על פי התאמתם למרכיבים שונים וכמובן על בסיס אישיותו ורצונו של הלקוח. על כן בבואנו לגבש קונספט אותו נעביר באמצעות הפרחים באירוע מסוים יש עלינו לברר מספר פרטים חשובים: מהו סוג האירוע  אילו מיועדים הפרחים? האם זו חתונה, ברית, בריתה, מסיבת יום הולדת וכדומה. דבר שני וחשוב אף הוא, איזו אוירה אנו רוצים ליצור באמצעות הפרחים או איזה רגש מנסים להביע? למשל מוארת, דרמטית, חגיגית  הבעת אהבה שמחה.

צבעם של הפרחים יוצר תחושה ויזואלית פסיכולוגית, צבע הפרחים נקלט בצורה סובייקטיבית, משמע מזוויות ראיה אישית  שאינה מתבססת רק על עובדות אלה על גם על מחשבות, רגשות ותחושות.

לדוגמא: יש הרואים בצבע הצהוב סמל לשנאה ולעומתם יש הרואים בו סמל לחום, חברות וידידות. לבן מסמל טוהר ובתולין אך יש תרבויות בהם הוא מרמז על מוות. לצבע הפרחים ישנה השפעה מכרעת על הרגשות אותם הוא מעורר. צבע של חומר צמחי כמו זה שקיים בפרח לרוב לא מופיע בגוונו הטהור אלא כמיזוג צבעים. בפרחים רואים שעלי הכותרת מתגלים בגוונים שונים הגוונים יכולים להשתנות לאורך כל חיי הפרח מפתיחת הניצן ועד קמילתו של הפרח.

כאשר נגשים לשזור מספר פרחים יחד יש לייחס חשיבות רבה להשפעת צבעו של פרח על צבעו של פרח אחר. כמו כן אנו רואים כי הפרחים מושפעים מסביבתם ואין להתייחס לצבעם של הפרחים באופן אינדיבידואלי אלא כחלק ממכלול הכולל את הפרח ,עליו, והעלוה המתווספת אליו. בנוסף על כך כאשר אנו נגשים למלאכת שזירת הפרחים  בין אם שזירת זר פרחים בודד או שזירת פרחים לחתונה גדולה יהיה עלינו להתייחס גם לצבע הכלי בו אנו שוזרים את זר הפרחים  המקום בו הכלי יעמוד, גובה התקרה, רוחב השולחן ועוד. למשל במקרה של שזירת פרחים לאירוע יהיה עלינו להתחשב גם במקום בו יועמדו סידורי הפרחים,  צבע הבסיס או המפה עליו יונח סידור הפרחים התאורה במקום אשר משפיעה באופן ישיר גם על צבעם של הפרחים לדוגמא פרחים שצבעם לבן אשר יעמדו במקום בו התאורה אדומה  יראו אף הם  אדומים.

על כן אסיים ואומר שהסוד לשזירת פרחים מוצלח וברמה גבוהה מההיבט של נושא הצבע הינו תכנון העבודה מהפרט הראשון אל האחרון משמע בחירת צבעי הפרחים העיקריים תוך כדי התחשבות בצבע עלי הפרח והתאמתם לצבעי התפרחת והעלווה. כמובן שדבר מרכזי נוסף  הוא מתן תשומת לב  גם ברמת המיקרו וגם ברמת המאקרו דהינו, ברמת המיקרו התייחסות ליחסים בין הצבעים בתוך ההרכב. ובהיבט של המאקרו היחס בין הצבע הכולל לעיצוב.

זר אביבי חנות בוטיק לפרחים ושוקולד במודיעין מעסיקה צוות שוזרות מקצועיות שמעצבות באהבה זרי פרחים, סידורי פרחים זרי שוקולד וממתקים. כל זר מקבל תשומת לב מיוחדת ומותאם במיוחד לדרישות ובקשות הלקוח.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב