דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמכרות מנקודת מבט של הורה לילד מכור 

מאת    [ 18/01/2012 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2243 פעמים ]

התמכרות מנקודת מבט של הורה לילד מכור

 לאחר שנים קשות של מאבק וכתיבה אני סוף סוף מצאתי תקופה של אופטימיות ושקט בחיי,

זה כבר מספר שנים שאני מלווה את בני ירון למרכזי גמילה,אישפוזיות ומוסדות פסיכיאטריים   אך בחצי השנה האחרונה אני שמחה לומר שבני מצא סוף סוף את הדרך לחזור לחיים בריאים,שפויים ועם מוטיבציה לבנות חיי זוגיות וקרירה.

אין לכם מושג כמה אני שמחה שאלו המילים שיוצאות לי מהפה כי זה היה בגדר חלום,הסבל כל פעם שמתקשרים אלי ומבקשים ממני להגיע לבית החולים כי בני הזריק מנת יתר הוא סבל שאין לתאר, מבחינתי זה ממש נס משמים.

ירון הוא בני השלישי מתוך ארבעה ילדים,אני זוכרת שבתור ילד הוא היה ילד שובב ואהוב על כל חבריו ומשפחתו,אותו היום שהמשטרה התקשרה אלי כי מצאה את ירון בן ה5 מסתובב עם עוד חבר

בלב הפרדס תמיד היה נחשב לחוויה מצחיקה כשהיינו מזכירים את זה בישיבות המשפחתיות בשבת בבוקר,ירון גדל בשכונה טובה וקיבל את כל מה שילד יכול לחלום עליו,היינו לוקחים אותו לטיולים בעולם וקונים כל מה שרק ביקש,חינכנו אותו לטוב ביותר ולאהבת הארץ והאדם, ירון היה תלמיד מצטיין בבית הספר התיכון והיה נחשב לצופה אחראי,מדריך ומודל להערצה אך לא ידענו שבאותם תקופות בגיל התיכון ירון התחיל לעשן גראס בסתר עם חבריו שגם היו כמוהו..

ירון התגייס לצבא ליחידה מובחרת ורצה להיות הטוב ביותר אך באותה תקופה אביו חלה במחה הארורה,אביו אותו העריץ ואהב בכל רמח אבריו, ירון הגיע להלוויה והיה שבור,דני בעלי ז"ל נפטר בלי להכין אותנו הרבה לפני והרגישות של ירון לאביו הקשתה עליו לקבל את המציאות  ולעבור את אותה תקופה.

בשנה האחרונה קיבלתי טלפון מאחד מההורים של חבר טוב של ירון כאשר בשיחה נוכחתי לדעת  שהם ראו את ירון ואת בנם במצב לא נעים לאחר שהשתמשו בסם הזיות, הייתי בשוק,אני זוכרת את הרעד והצמרמורות שעברו בגופי, לא האמנתי לעולם שהילד אותו גידלתי בצורה הטובה ביותר יגיע להתדרדרות של שימוש בסמים.

מאותה יום אני זוכרת שבני ירון כבר לא היה אותו בן שהכרתי, הוא היה מסתיר ממני את מעשיו והיה נעלם לפעמים גם לשבועות מהבית,ראיתי את העצבות שהקרינו פניו ואכלתי את עצמי מרוב רחמיים עלי ועליו. ככה במשך כארבע שנים ירון השתמש באופן יום יומי בסמי רחוב מסוג הרואין כשמדי פעם היה מגיע הביתה לאוכל משהו או לקחת ביגוד ומיד נעלם, הכאב הכי גדול שלי הוא שלא הצלחתי ולא יכולתי להשפיע עליו,ממש לא היה עם מי לדבר אך לעולם לא איבדתי תקווה וכנראה שזה מה שעזר לי להתמודד.

לאחר מספר פעמים שירון היה נכנס למרכזי גמילה ובורח אחרי יומים שלושה הוזמנתי לכנס בסוג של מרכז גמילה הנקרא רטורנו,חשוב לציין שזה היה יום עיון מטעם עבודתי ולא ידעתי שאני הולכת לבקר במקום שלימים יציל את חיי בני, באותו יום עיון הבנתי פתאום מי זה הבן שלי ומה קורה איתו, ביקשתי מאותו אדם מדהים  שהעביר לנו את הנושא לדבר עם בני וזה מה שקרה ביום למחרת, הופתעתי מאוד לגלות שירון מסכים ללכת לשמוע ותוך כמה ימים ירון כבר היה בדרך אל מרכז גמילה רטורנו לשם טיפול וחזרה לחיים. היום ירון כבר כחצי שנה לאחר הטיפול וחי חיים חדשים ומלאי סיפוק, לפעמים אנחנו מגיעים לרטורנו לשמוע על התמכרות ואנו למדים איך לטפל במחלה הזאת.

אם יש הורים לילדים עם בעיית התמכרות אני ממליצה לייצור קשר עם רטורנו אשר בבית שמש ולהגיע לייעוץ. 

 

איתן אקשטיין מנכ"ל רטורנו http://www.retorno.org.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב