דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על היתרונות שבקידום אתרים ברשת החברתית החדשה של גוגל: הגוגל פלוס 

מאת    [ 18/01/2012 ]

מילים במאמר: 596   [ נצפה 2293 פעמים ]

כאמור, לפני כחצי שנה השיקה גוגל את הרשת החברתית החדשה שלה שנקראת גוגל פלוס. בהתחלה היא היתה סגורה למשתמשים חדשים ועל מנת להצטרף היה צורך לקבל הזמנה - מה שיצר כמובן באזז גדול סביבה. כיום כבר הרשת פתוחה לכל מי שרוצה להצטרף , וגוגל אף משקיעה מאמצים אגרסיביים בשיווק והפצת הרשת החברתית החדשה. למשל, בתחילת שנת הלימודים האקדמאית האחרונה דווח שגוגל הציבה ממש דוכנים באוניברסיטאות הגדולות בהם היה ניתן להצטרף לרשת החברתית, ואף הגדילה לעשות וחילקה מתנות וצ'ופרים לסטודנטים שהצטרפו על אתר.

בעולם אגב, בעיקר בארה"ב הרשת החברתית החדשה של גוגל כבר צוברת תאוצה ולאחרונה דווח שלרשת החברתית הצטרפו כבר למעלה מארבעים מיליון משתמשים, כשאני מניח שעוד שבועיים מפרסום המאמר כבר מן הסתם מספר המצטרפים אולי אף יוכפל.

למעשה גוגל לא הביאה שום חידוש מסעיר עם השקת הרשת החדשה. לא היה כאן משהו שטרם היכרנו. כלומר, כן - ישנם מספר מאפיינים חדשים כמו למשל תכונת המעגלים, ושיחות הוידאו המשותפות, אך אין כאן ממש חידוש מסעיר. ברם, לנו אנשי השיווק באינטרנט ומקדמי האתרים יש ויש בשורות חדשות. ראשית משום שכל רשת חברתית חדשה עם מיליוני משתמשים היא כבר אפשרות נוספת לקידום האתרים ושיווק חברתי. אך ישנה סיבה נוספת ועיקרית: גוגל פשוט לקחה את התכונות (הטובות) שקיימות כבר בשאר הרשתות החברתיות המובילות, הלא הן פייסבוק וטוויטר ופשוט שילבה אותן ברשת החדשה שלה. כך שהתכונות הללו שמיד נפרט אותן ונסביר על התועלת שבהן הופכות את גוגל לכלי קידום מעולה.

וישנן עוד שתי סיבות: בל נשכח שמאחורי גוגל פלוס עומדת חברת גוגל על מנוע החיפוש הפופולארי שלה. ולגוגל כמובן שיש אינטרס חזק לדחוף ולקדם את הרשת החברתית. ולשם כך היא אינה בוחלת באמצעים, כולל רתימת מנוע החיפוש הפופולארי בעולם שלה - הלא הוא גוגל כמובן - בכדי לקדם את הגוגל פלוס. בפועל זה מתבטא בכך שסטאטוסים מגוגל פלוס מקודמים בתוצאות החיפוש. זה אולי מהלך אגרסיבי, ברם למקדמי האתרים ואנשי השיווק ברשת זו דווקא ברכה.

סיבה נוספת אך זמנית היא הבתוליות של הרשת. כמו כל דבר חדש, וכמו כל טרנד חולף (או לא חולף) בשלב הזה הדי ראשוני של הרשת החדשה מאוד קל להשיג עוקבים / חברים חדשים ברשת. כמעט כל מי שתצרף - בגוגל פלוס אגב לא מצרפים, אלא עוקבים אחר משתמשים - יעקוב אחריך בחזרה. כמו גם, אם תהיה פעיל הרבה משתמשים יוסיפו אותך למעגלים שלהם, כך שכרגע עוד קל מאוד להשיג די בקלות עוקבים רבים לפרופיל, מה שאני מניח ילך ויתמעט עם הזמן כאשר המשתמשים הקבועים יתחילו להיות סלקטיבים יותר - כמו שקרה בפייסבוק אגב.

וכעת לפרקטיקה: כפי שציינתי לגוגל פלוס תכונות ומאפיינים רבים מהרשתות שכבר קיימות, דהיינו מפייסבוק וטוויטר. מפייסבוק היא (כנראה) לקחה את הפיד שמאוד דומה לפייסבוק, את דפי האוהדים - פיצ'ר שנוסף לאחרונה, ובכלל את הקונספט של רשת חברתית. מטוויטר היא לקחה (שוב, כנראה) את רעיון העוקבים והנעקבים - במקום סתם "חברים", ומאפיין נוסף שהוא למעשה אחד המאפיינים החשובים ביותר - ההאשטאג. האשטאג זה בעצם המקביל של תגיות שאנו מכירים מהבלוגים. כאשר מצמידים לכל מילה בסטטוס את הסימן סולמית - # המילה הופכת להיות תגית, ובלחיצה על אותה מילה, או בחיפוש אחר אותה תגית יתקבלו כל הסטטוסים שכוללים את ההאשטאג - התגית הזו. זה מאפיין שימושי מאוד משום שהוא מאפשר לקדם פוסטים / אתרים וכו' באופן מאוד אפקטיבי. לפיכך, חשוב מאוד כאשר מפרסמים סטטוס הכולל קישור לכלול לפחות 2-3 האשטאגים על מילות מפתח - דהיינו, להצמיד את הסולמית - # למילות המפתח. כרגע ההאשטאג יעיל בעיקר באנגלית, אך ניתן גם להצמיד למילים בעברית.

ועתה, לעבודה ולמלאכה. התחילו להיות פעילים בגוגל פלוס. פרסמו סטטוסים, הגיבו לסטטוסים של גולשים אחרים, היו פעילים. יש לכם ערוץ נוסף לקדם את האתר שלכם.

שיטות נוספות לקדם את האתר ניתן למצוא באתר שלי במדריך רשת:

http://www.wguide.co.il/

 

הכותב הוא מומחה לאינטרנט ולשיווק באינטרנט וברשתות החברתיות, ובשעות הפנאי גם בלוגר:

http://www.dosiblog.blogspot.com/

 

מנחם גליק. מומחה לאינטרנט ורשתות חברתיות, שיווק במדיה החברתית. http://www.wguide.co.il/
http://www.dosiblog.blogspot.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב