דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית דפוס ורלוונטיות 

מאת    [ 17/01/2012 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2304 פעמים ]

 

הרלוונטיות של בית דפוס נראת לנו בזמן האחרון כמו נושא שהולך ויורד עם הזמן. בעקבות היתפתחות של אמצעי תקשורת דיגיטלים כמו המחשב למשל אנחנו יכולים לראות איך לאט לאט עולם הדפוס נדחק הצידה וצריך להילחם על מקומות בעולם המודרני.

לפי תאוריה אותה לומדים במסגרות אקדמאיות ללימודי תקשורת ניתן לראות שמה שעובר בשנים האחרונות על בית דפוס הוא תהליך טבעי שכל אמצעי תקשורת צריך להיתמודד איתו ולעבור אותו. בהתחלה כאשר בית דפוס היה המצאה חדשה כל מה שבית דפוס היה צריך לעשות הוא להוכיח את עצמו ואת מקומו בעולם. בית דפוס בהתחלה היה צריך להראות את יתרונותיו לעומת אמצעי תקשורת מיושנים יותר, משימה הייתה קלה מאוד באותה תקופה.

לאחר שבית דפוס הוכיח את יעילותו ואת הרלוונטיות הגיעה תקופת הזוהר של הבית דפוס. בית דפוס במשך שנים ארוכות היה פיסגת הרלוונטיות. הכל עבר דרך בית דפוס ולא היה דבר בעולם שלא היה קשור לבית דפוס. כל הידע בעולם הודפס בבית דפוס ולכל התקשורת העולמית הייתה מודפסת. לאחר תקופת תור הזהב של הבית דפוס אנחנו יכולים לראות איך אמצעי תקשורת אחרים נכנסו לעולמנו ואיימו על מקומות ועל הרלוונטיות שלו. הטלויזיה למשל מהווה איום גדול על בית דפוס מכיוון שהיא משדרת חדשות ופירסומות בדיוק כמו שבית דפוס מדפיס עיתונים ופליירים.

לעומת זאת הטלויזיה לא הצליחה לבטל את הרלוונטיות של בית דפוס בצורה משמעותית. האינטרנט לעומת זאת קורא תיגר גדול הרבה יותר על בית דפוס ומצליח לשים את עצמו במקום עליון מבית דפוס. הפירסום באינטרנט נהיה טוב יותר מאשר פירסום מודפס וגם המידע באינטרנט בוא זמיןם יותר. נכון שספרים שמודפסים בבית דפוס לא יכולים להיות מוחלפים בשום דבר והחוויה של קריאת ספר היא חוויה בפני עצמה. למרות זאת בית דפוס מוצא את עצמו נאבק במאבק הרלוונטיות בשנים האחרונות.

הלקוחות שואלים את עצמם למה להם לקרוא עיתון שמודפס בבית דפוס ועולה להם כמה שקלים אם הם יכולים להיכנס לרשת ולהיתעדכן במה שקורה בעולם. האמת היא שעל מנת לתת תשובה אמיתית לשאלה הזאת בית דפוס צריך לחשוב טוב על היתרונות שלו על פני המסך הדיגיטלי.

כולנו מסכימים שיש משהו אחר בחוויה של קריאה מעיתון מודפס אבל למרות זאת הזמינות של האינטרנט והחיסכון הכלכלי מאוד חשובים במקרים הללו.


בית דפוס יכול לנקוט בעמדה שאומרת שהמדיום הוא המסר. הדרך בה אנחנו קוראים מסרים מעיתון מודפס היא שונה בגלל העיתון המודפס ומשתנה לאחר שקוראים מסרים באינטרנט. בית דפוס מאפשר לנו להנות מחוויה אחרת של קריאה. כאשר מדברים על רלוונטיות אולי החוויה לא משנה ובקטגוריה הזאת לבית דפוס יש באמת בעיה שהוא נמצא במקום של עולם הולך ונעלם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב