דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרוגים ניו יורק - כן יש דבר כזה 

מאת    [ 16/01/2012 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 3170 פעמים ]

העונה השלישית של סדרת הדרמה המעולה סרוגים קרובה לסיום. הסדרה סרוגים כבר מהעונה הראשונה ובמהלך שלושת העונות פתחה צוהר לעולם הייחודי של הרווקים והרווקות הדתיים שחיים במה שמכונה "הביצה" בשכונות קטמון, רחביה ונחלאות בירושלים. הסיבה לשם "ביצה" אגב, למי שטרם הבין זה כי כולם מכירים את כולם, ורואים את כולם כל פעם בבית - כנסת, באירועים ובמסיבות, בשיעורים, מעין קומונה קטנה. גם בגבעת שמואל אגב קיימת תופעת "הביצה" כשהשכונה המבוקשת היא רמת - הדר, שנקראת גם "גבעת שמואל החדשה". הסיבה אגב לכך שגם בגבעת - שמואל צמחה לה ביצה זה בעיקר בכלל הקירבה לאוניברסיטת בר - אילן. אבל, האם ידעתם שגם בניו - יורק התופעה קיימת? מה זה קיימת? קיימת גם קיימת. שם אגב, לא קוראים לזה "הביצה" אלא "The Scene" , או בתרגום חופשי (שלא ממש נשמע טוב בעברית אני חייב לומר...) "הסצנה".

ב - "Upper West side" שזו שכונה שקטה ושלווה שמתחילה בערך מרחוב 70 עד לרחוב 110 ובין השדרות ווסט אנד וסנטרל פארק ווסט קיימת קהילה שוקקת חיים של חבר'ה רווקים , דתיים - שם הם נקראים Modern Orthodox, שחיים ב - Upper West Side, בדירות שותפים ומנהלים כאמור קהילה שוקקת חיים. יש הרבה בתי - כנסת ומסעדות כשרות באיזור, ונראה שהחבר'ה נהנים מכל רגע.

ואם בסרוגים התוודענו לבתי הכנסת "הנחשבים" בביצה הירושלמית שהם כמובן אוהל נחמה, יקר, ולאחרונה גם רמב"ן. אז במנהטן באפר ווסט סייד בתי הנסת הנחשבים הם בית - הכנסת OZ - בעיקר בערבי שבתות, אליו באים כל החבר'ה להתפלל בערב, כשבבוקר רוב החבר'ה הולכים ל - Jewish center - המרכז היהודי, שם מתקייים לאחר התפילה קידוש גדול שמושך אליו רווקים ורווקות לרוב, במיטב מחלצותיהן וחליפותיהם. הקוד לבוש שם אגב, הוא - לבנים לפחות, כי אני לא כל כך מבין באופנת נשים - הוא חליפה ועניבה. פחות מי זה היא פשוט לא תסתכל לכיוון שלך. וזה אגב, הסטנדרט. כלומר, אם בארץ עניבה נחשבת ליוצאת דופן, אז בניו - יורק עניבה וג'קט זה תנאי הכרחי. מעבר לכך הכל אפשרי, וכל המרבה באופנתיות הרי זה משובח, כולל פפיונים (עניבת פרפר) שנראים חדשות לבקרים (בוקר שבת כמובן..).

אגב, אחת הסצנות הזכורות מהעונה הראשונה של סרוגים היא הבנות שהולכות עם מגשים ביד לפני כניסת שבת לבית - כנסת על מנת לשים אותם על הפלטה בדירה של מי שמתארחים לארוחת ערב שבת. אם תעמדו ביום שישי אחה"צ לפני כניסת שבת בפינת הרחובות 95-96 ושדרת אמסטרדם (שם נמצא בית - הכנסת OZ) תוכלו לראות גם כן הרבה בנות בחצאית ושמלת שבת הולכות לכיוון בית - הכנסת עם המגש ביד. את הבנים לרוב תראו לאחר התפילה עם בקבוק יין משובח ויוקרתי ביד.

לאחר התפילה כמובן שכולם נשארים ברחבת בית - הכנסת למיגלינג המוני, ואז מתפזרים לארוחות שבת השונות.

בחורף השבת נכנסת מוקדם, ולכן מסיימים להתפלל ולאכול מוקדם, ואז כמעט כל שבת (בעצם כל שבת..) יש עונג אצל אחד החבר'ה באחת הדירות. לעיתים יש בכמה מקומות במקביל - יש מספיק חבר'ה... . העיקרון פשוט: אוכל, אלכוהול, חבר'ה, מיינגלינג, ויאללה למוקד הבא. וכאמור, בדרך כלל יש כמה עונגי שבת בכמה דירות במקביל בשבתות בחורף.  

בבוקר כאמור, יפגשו כולם שוב לקידוש המוני ב - Jewish Center. בקיץ, בשבתות אחר - הצהריים מגיעים כל החבר'ה לסנטרל פארק לאיזור שנקרא "המדשאה הגדולה" - The Great loan, שם כולם עומדים ומדברים, כמובן שזו הזדמנות גם להכיר... עד שעת מנחה אז מתפזרים לבתי - הכנסת וסעודה שלישית.

לאורך השבת כמובן - החל מערב שבת ועד סעודה שלישית החבר'ה דואגים כמובן להתעדכן באירועים ובמסיבות שיהיו במוצאי שבת, ובמוצ"ש כולם כבר יפגשו שוב באחת מהמסיבות בעיר.

עוד בתי - כנסת אופנתיים הם אוהב שלום - Ohav Shalom ברחוב 84 ושדרת ברודווי, The West Side Institution ברחוב 76 ושדרת אמסטרדם, וכמובן בית - כנסת קרליבך המפורסם ברחוב 79 ושדרת ווסטאנד.

אז אולי כדאי לשקול להסריט את העונה הרביעית של סרוגים ב - Upper West Side...?

עוד על ניו - יורק וה - Upper West Side אתם יכולים לקרוא בבלוג שלי:

http://www.dosiblog.blogspot.com/

 

 

מנחם גליק. מומחה לאינטרנט ורשתות חברתיות, שיווק במדיה החברתית, ובשעות הפנאי גם בלוגר


http://www.wguide.co.il/


http://dosiblog.blogspot.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב