דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרצית לדעת על אצות ים 

מאת    [ 04/12/2007 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 32118 פעמים ]

אצות - ים
מאת: גלית אלדרוטי דיאטנית קלינית ויועצת לדיאטה קלאב

אצות הן צמחים קדומים שהתקיימו על פני כדור הארץ כבר לפני 600 מיליון שנה. האצות מופיעות כצמח בצורה חד-תאיות ו/או רב תאית, בעלות צבעים שונים, הן מכילות שפע של מינרלים ויטמינים החיוניים לחיים על פני כדור הארץ, מרכיבי האצה הוכיחו את עצמם כמאריכי חיים במשך מיליוני שנים. בעזרת פיגמנטים (צבענים) כמו כלורופיל, מתאפשר לאצה שימוש באנרגיה של אור השמש והיא מייצרת אנרגיה תוך הפקת סוכר בעצמה. אצות מקיימות חיי שיתוף עם בעלי-חיים רבים. כגון: אלמוגים, מדוזות, צדפות, ואוגרות בתוכן את כל הטוב מהם על מנת לשרוד. זהו למעשה סוד האצות: עצמאות קיומית ויכולת הישרדות גבוהה בכול תנאי אקלים ולחות.

אצות ים מצטיינות גם בשפע של ויטמינים כמו A, B, C, ויטמין B12 ומכילות גם שפע של מינרלים כמו: יוד אורגני, אשלגן, סידן, ברזל, מגנזיום, נתרן, גופרית, ויסודות קורט כמו: פלואור. יש בהן גם כלורופיל,ברום,תאית ופקטין, המאיצים, ומקלים על פעילות העיכול.

תכונות האצות:
האצות משמשות כמזון לאדם, מספוא לבעלי החיים, דשנים בחקלאות וכמרכיב בתכשירים קוסמטיים. לאצות תכונות אנטי פטרייתיות, אנטי בקטריאליות, הן מחזקות ומחדשות את המערכת ההורמונאלית, מחזקות דם, משפרות את חילוף החומרים, מחזקות את מערכת החיסון, מאזנות את מערכת העצבים, חשובות במצב של תת פעילות של בלוטת התריס (בגלל היוד האורגני), מנטרלות רעלים גם לאחר מצבי הרעלה מכימותרפיה ומתכות רעילות הנאגרות בגוף כמו עופרת וקרינה רדיואקטיבית. האצות אף עוזרות בירידה במשקל משום היותן ממריצות את חילוף החומרים בגוף (על-ידי השפעתן על תפקוד בלוטת התריס בזכות תכולת היוד הגבוהה), ובנוסף מסייעות לפינוי נוזלים ובצקות המצטברות בגוף. לאצה מנגנון טבעי של ניקוי פסולת ואינה גדלה במים מזוהמים על כן יש באפשרותה לנקות את גופנו ביעילות מזיהומים.

קיימים סוגי אצות שונים, המתאפיינים בתכונות שונות:

אצה כחולה ירוקה - אצה הגדלה באגם קלמט שבאורגון ארה"ב. אצה זו מכילה מאגר גדול של כל חומצות האמינו החיוניות, אנזימים, מינרלים, ויטמינים, וכן תכולה גבוהה של B12, כלורופיל, ורמת חלבון גבוהה ביותר 60% .

קלפ KELP - אצה חומה הגדלה לאורך קווי החוף של צפון האוקינוס האטלנטי, מכילה סודיום אלג'נט הנצמד למרכיבים רדיואקטיביים ומפנה אותם מהגוף.

אצת השלחופית - FUCUS אצה חוטית שצבעה חום, נפוצה בעיקר בצרפת ובאנגליה, בעלת תכונות אנטי בקטריאליות ואנטיביוטיות. במאה ה-18 הייתה נפוצה כמקור ליוד, כיום נפוצה מאוד כמרכיב במוצרי הרזייה, נחשבת כאנטי שגרונית, אנטי דלקתית ומסייעת בנטרול מתכות. בנוסף משמשת בקוסמטיקה כמרכיב בתכשירים שונים לפנים ובמשחות לעור מזדקן ויבש.

אצת קומבו - KOMBU (האצה שמשמשת את נ.ש. דלישס) גדלה במעמקי האוקינוס, קשורה לסלעים בחופי הים, טעמה מלוח. מנקה ומחזקת את המעיים, מצוינת לדלקת המעי הגס, מסייעת בהורדת לחץ דם, המסת שומנים, ממריצה את פעילות בלוטת התריס ומיטיבה עם מערכת הלימפה והבלוטות.

אצת ווקמה- WAKAME צבעה חום, גדלה באזורים גדלה על סלעים ושוניות. לאחר השרייה הופכת לירוקה טעמה מלוח מחזקת את השיער משתמשים בה בעיקר לבישול מרקים.

היג'יקי - HIZIKI אצת ים בצבע חום שחור גדלה בחופי סין ויפן. אפשר למצוא אותה בצורת אטריות שחורות. עשירה בסידן מאזנת את רמת הסוכר בדם, מסייעת בהורדת רמת הכולסטרול,מחזקת את מערכת החיסון,

אצת ספירולינה - SPIRULINA אצה כחולה מיקרוסקופית החיה במים מתוקים. גדלה בטמפרטורה של 32 מעלות חום. מכילה הרבה חומצות שומן רב בלתי רוויות מסוג אומגה 3, כ-70% חלבונים המכילים את כול חומצות האמינו החיוניות, בטאקרוטן, ברזל, טובה מאוד לשיפור הראייה.
מאת: גלית אלדרוטי דיאטנית קלינית ויועצת לדיאטה קלאב

קבוצת נ.ש דלישס בע"מ נוסדה בשנת 2005 ועוסקת מאז בייצור, שיווק והפצה של מוצרי מזון עם דגש על מוצרים בעלי תכונות בריאותיות מובהקות. נ.ש דלישס בע"מ מתמחה בייצור ושיווק של מוצרים על בסיס אצות ים במגוון טעמים וצורות הגשה- סלטיםבמגוון טעמים (סיני, צרפתי, בלקני, מזרחי, פיקנטי,וכו'), ממרחי אצות ים במגוון טעמים.

חברת דלישס מביאה ארצה את אצות הים
http://www.azotyam.co.il
באתר תמצאו מתכונים ומקומות לאכול או לקנות אצות ים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב