דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג בפייסבוק וברשתות חברתיות 

מאת    [ 16/01/2012 ]

מילים במאמר: 674   [ נצפה 2150 פעמים ]

יכולות להיות סיבות רבות למה אתם לא מצליחים לבנות מיתוג עסקי מוצלח בפייסבוק וביתר הרשתות
החברתיות.  אחת הסיבות המרכזיות לכך שמותגים לא מצליחים לייצר מיתוג עסקי מוצלח לאורך זמן, היא הקושי לייצר אמון
וסמכותיות בקרב גולשים ברשת.

יכול להיות לכם אתר מעוצב ואטרקטיבי, לוגו שמושך את העין,  אך
עדיין לא להצליח ליצור את החיבור הרצוי עם הגולשים שיוביל למיתוג אליו אתם שואפים
להגיע.

במציאות שנוצרה כיום ברשת האינטרנט, למעשה ניתן להגדיר את הקשרים בין הגולשים למפרסמים - כמערכת יחסים שיש
לפתח ולתחזק.  כיום הגולשים הם חלק אקטיבי בדרך בה נראה המותג שלכם כלפי חוץ – הם מביעים דעה, לוקחים חלק בשיחה ועוזרים להפיץ את המסרים שהם מזדהים אתם או שמעוררים בהם השראה כלשהי.

מערכת יחסים דורשת קודם כל אמון – אמון שנבנה על סמך המלצות גולשים וחברים.  ככל שאתם מייצרים קרבה גדולה יותר לאדם מסוים –
כך יש סיכוי גבוה יותר שהוא ימצא לנכון לפנות אליכם בעת הצורך.   ככל שיהיו לכם יותר חברים ש"אוהדים"
את המותג שלכם – כך תוכלו להיחשף לקהל פוטנציאלי רב יותר.

בניית אמון עם גולשים ברשתות חברתיות

אבן הדרך החשובה ביותר בדרך למיתוג ברשת היא בניית אמון עם הגולשים.

שיווק ברשת חברתית הוא לא כרטיס ביקור אינטרנטי פאסיבי – מדובר במדיום שדורש אחזקה ויחס אישי בכל רגע
נתון.   מרגע שבחרתם להתנהל ולשווק במדיה חברתית, אתם חשופים באופן מלא וכל מה שתאמרו / תרשמו – יתועד ברשת ועשוי לגרור תגובות ויראליות חיוביות או שליליות. 
במציאות החדשה שנוצרה, הגולשים יכולים לבדוק כל דבר על כל בן אדם ועל כל עסק. 

אם אתם מנסים לייצר מיתוג אישי חיובי ברשתות חברתיות, זכרו שכל המידע עליכם גלוי והגולשים יכולים לדעת
מי אתם, איפה עבדתם, מי החברים שלכם ועוד..

לכן אמינות היא מעל הכול. היו אמינים ואמיתיים עם הגולשים, שתפו אותם וקחו אחריות במידה וטעיתם. 

הקפידו לייצר תכנים מקוריים ובשום פנים ואופן לא להעתיק ולקחת קרדיט 
- אל תתהדרו בנוצות של אחרים.

מיתוג מבוסס תוכן

בסופו של יום כל תהליך בניית המיתוג ברשת האינטרנט ובעיקר ברשתות חברתיות, מבוסס על תוכן. 

תוכן שנכתב בסטאטוסים שיעודדו את הגולשים להגיב,

תוכן של בלוגים ומאמרים שמספקים מידע לגולשים ותוכן שיווקי שמניע את
הגולשים לפעולה.

התוכן שאתם מייצרים הוא השלב הראשון בדרך למיתוג.

בניית מיתוג באמצעות תוכן

יכולים להיות לכם אתר אינטרנט מהם ודף פייסבוק מעוצב ואטרקטיבי, אתם עדיין צריכים להוכיח לגולשים מה אתם
שווים ולמה הם צריכים להכיר אתכם ואת העסק שלכם.   

הקדישו זמן ליצירת תכנים באופן שוטף, רעננו את האתר, הבלוג ודף הפייסבוק שלכם לעתים קרובות. 

עליכם להיות פעילים במספר פלטפורמות:


    • 
    אתר רשמי – הפנים הרשמיות שלכם.  אתר ייצוגי ורשמי שמציג את השירותים שלכם ומאפשר לגולשים לפנות אליכם דרכו. 
    אתר זה חייב להיות מפורסם בכל הפלטפורמות בהן אתם פעילים ועליכם לעדכנו לפחות אחת לחודש במאמר חדש. האתר שלכם זה המקום שלכם ליצור אמינות עם הלקוחות – פרסמו מיהם הלקוחות שלכם, הציגו מכתבי המלצה מלקוחות ועדויות להצלחה של הפעילות שלכם ובמה היא תרמה ללקוחות מסוימים.  הוסיפו תמונות.
    • 
    בלוג – הבלוג זה המקום שלכם ליצור את החיבור המקצועי עם הגולשים בתעשייה בה אתם פעילים.   אם למשל אתם מקדמי אתרים – רצוי שיהיה לכם בלוג אישי בו תעדכנו לעתים קרובות על החדש בתעשייה.  זה המקום שלכם גם לענות על שאלות גולשים ובכך לבסס עצמכם כמקצועיים בתחומכם.  חשוב לבנות ולעצב את הבלוג בצורה שתעודד גולשים לאינטראקציה (הוספת תגובות, אפשרויות לשיתוף התכנים בפייסבוק וכדומה).  את הבלוג יש לעדכן לפחות אחת לשבוע.
    • 
    דף אוהדים בפייסבוק – הפלטפורמה המרכזית והערוץ הישיר של גולשים אליכם.    
    המקום בו תנהלו קשר ישיר עם מועדון הלקוחות שלכם ברשת.  חובה לשתול תיבת צירוף חברים בפייסבוק – באתר
    שלכם.   צרו מערכות יחסים בין דף הפייסבוק שלכם ללקוחות הפוטנציאליים, התחברו והשתמשו בדף העסקי להתחבר גם עם עסקים אחרים ברשת והגיבו בדפים שלהם.  בססו אמון, מקצועיות וקשר אישי.  הכי חשוב, תהיו זמינים לאוהדים שלכם ותנו להם מענה.
    • 
    פרופיל טוויטר – עדכונים קצרצרים שוטפים מהפעילות השוטפת שלכם. 
    חברות וארגונים רבים נוהגים לסנכרן בין דף הפייסבוק לפרופיל הטוויטר שלהם וכך כל פעם שהם מפרסמים ידיעה בדף הפייסבוק – היא אוטומטית מופצת גם מפרופיל הטוויטר שלהם. 


והכי חשוב תהיו חיוביים כל הזמן – אנשים לא אוהדים לעקוב אחר אנשים / עסקים שמשדרים חולשה ושליליות –
אנשים אוהבים לעקוב אחר חלומות ואנשים / עסקים שמשדרים אופטימיות ומקצוענות.



 

סומו הוא מוסד הוראה המאגד את מיטב המרצים, אנשי השיווק, הקופירייטרים והיחצ"נים הטובים בארץ. סגל המרצים בקורס חי ונושם את שוק המדיה חברתית בארץ. צוות ההוראה הינו צוות בעל ניסיון בניהול ושירות אלפי לקוחות בארץ מתחום בניית האתרים, שיווק ברשתות החברתיות, הקמת קמפיינים מסחריים ושיווק וליווי עסקי.
שיווק באינטרנט עבר טלטלה חיובית בשנים האחרונות עם כניסת הרשתות החברתיות, מה שהוביל טלטלה זו הייתה מהפיכת המדיה החברתית המכונה גם web2.0. במידה ואת הגל הקודם של שיווק באינטרנט פספסתם, עכשיו זה הזמן שלכם לתפוס את הגל הנוכחי של הצעקה האחרונה בתחום השיווק באינטרנט – מנהלי מדיה חברתית ושיווק ופרסום במדיה חברתית. המכללה מציעה מגוון קורסים ללימוד שיווק במדיה חברתית – החל מקורס מקיף וכולל ללימוד על כלל פלטפורמות השיווק במדיה החברתית וכלה בקורסים פרטניים וממוקדים בפלטפורמות השונות. מתמחים במדיה חברתית ומנהלי דעה ברשתות חברתיות, מחוזרים באופן שוטף על ידי המותגים הגדולים. בוגרי קורס מדיה חברתית זוכים בהכשרה באחד המקצועות הדינאמיים והמתפתחים ביותר כיום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב