דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי לפנות לפסיכולוג ילדים 

מאת    [ 16/01/2012 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 2053 פעמים ]

מתי לפנות לפסיכולוג ילדים

פסיכולוג ילדים הוא איש טיפול, בעל התמחות בפסיכולוגיה ונסיון בעבודה ובטיפול בילדים. לרוב מדובר בפסיכולוג חינוכי, התפתחותי או קליני. המגוון הרב של סוגי הפסיכולוגים, נוצר בין השאר בשל ההתמחויות השונות בתוך עולם הפסיכולוגיה. כך למשל פסיכולוג התפתחותי מתמקד בטיפול בילדים מרגע לידתם ועד גיל תשע. לפסיכולוג זה יש הסמכה לטפל ולאבחן גם בילדים בעלי קשיים התפתחותיים כגון אוטיזם. פסיכולוג חינוכי מטפל בילדים ובנערים והוא מתמחה בעבודה בתוך מסגרות חינוכיות, באבחונים פסיכודידקטיים ובהדרכה של יועצות בית ספר, מורים וגננות. פסיכולוג קליני של הילד מתמקד בהיבט הטיפולי בילדים, אך נוכל למצוא אותו מטפל בילדים מכל קשת הספקטרום.

 פסיכולוג ילדים, בשונה מפסיכולוג של מבוגרים מתמקד בהיבטים הבלתי מילוליים בעולמו של הילד והדרך שבה הוא מטפל נעשית לרוב באמצעות משחק, אמנות או יצירה. דגש חשוב ינתן לקשר הבין אישי שבין הפסיכולוג לבין הילד, לדמיונו וליכולתו של הילד להביע את רגשותיו. כמו כן, ישנה חשיבות ללוות את הטיפול בילד עם הדרכת הורים, שבה ההורים שותפים למהלך ההתקדמות הטיפולית ומקבלים ייעוץ לגבי חינוך הילד והאינטראקציה היום יומית איתו. ההנחה הבסיסית היא שהשפעתו של ההורה על הילד היא חשובה ולכן במקביל לעבודה עם הילד ישנה חשיבות רבה לעזור להורה במגע היום יומי שלו עם ילדיו.

ההחלטה האם לפנות לפסיכולוג ילדים נוגעת לסוגיות רבות. לעיתים היא כוללת בחובה התלבטויות, חששות ותהיות ביחס לאופיו של הטיפול. להורים פעמים רבות קשה למסור את הילד שלהם לאחריותו של אדם זר, פעולה זו קשה עוד יותר בעת של משבר אישי או מצוקה משפחתית. על כן, בטרם מפנים את הילד לפסיכולוג, ניתן לקבוע פגישה עם איש המקצוע, לשוחח איתו ולהתייעץ איתו לגבי אופיו של הטיפול ולהבין את הצורך בו. פעמים רבות ההמלצה היא לשלב טיפול רגשי עם הדרכת הורים. אולם, לעיתים מספר מפגשים ייעוציים עם ההורים יכולים לתת מענה מספק למצוקה.

במידה וההורים מתלבטים האם לפנות לפסיכולוג עבור הדרכת הורים או טיפול בילד, ניתן לסמן מספר סממנים העשויים לציין צורך. ראשית, יש להתייעץ עם איש מקצוע כאשר הילד עובר תהליך של רגרסייה התנהגותית. היינו, הילד הופך להיות תלותי יותר, חוזר למצוץ אצבע, להרטיב בלילה ונוטש את מיטתו שלו תוך בקשה לשון אצל ההורים. שנית, כדאי לשים לב להיבטים של מצוקה רגשית אצל הילד. למשל האם הילד נראה כבוי, האם הוא מדווח על ייאוש, פחד והיעדר שמחה. כמו כן, יש לשים לב האם הילד בוחר להתבודד בגן או בבית הספר והאם הוא ממעט פתאום לאכול או מתקשה לשון בלילה. לבסוף יש לשים לב לתופעות של הפרעות התנהגות, כגון הצקה לחברים, הפרעות משמעת בבית הספר וריבוי מריבות עם האחים.  

אם כן, הפנייה לפסיכולוג ילדים עשויה לטמון בחובה התלבטויות והיסוסים, אולם עזרתו של הפסיכולוג עשויה להיות חשובה ומהותית מאוד להמשך תפקודו. במיוחד כדאי לשים לב לסימני מצוקה של הילד ולשינוי לרעה בהתנהגותו.

ניתן להיכנס לאתר הורים ברשת עבור מאמרים נוספים בנושא טיפול בילדים.

כתבו: צוות הורים ברשת

אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו http://www.horimnet.co.il צוות הורים ברשת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב