דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבחון דידקטי עבור לקות למידה 

מאת    [ 16/01/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 2042 פעמים ]

אבחון דידקטי עבור ילדים בעלי לקות למידה – מדוע הוא חשוב?

אבחון לקויות למידה נקרא אבחון דידקטי או לחלופין אבחון פסיכו דידקטי. האבחון כולל סדרה של מבחנים העשויים להשתנות בהתאם לקשיים וליכולות של הילד ובהתאם למיומנויות של המאבחן. האבחון כולל בתוכו בדיקה של מרכיבי הזכרון ואת יכולתו של הילד לבצע קונסולידציה של הזיכרון קצר הטווח לזכרון ארוך הטווח. גם לזיכרון הויזואלי, לזיכרון השמיעתי ולזיכרון קצר הטווח יש חשיבות גדולה באבחון. האבחון עשוי לבדוק גם היבטים נוספי ם כגון מודעות פונולוגית, הבחנה בין עיקר ותפל, יכולת לזהות סדר אירועים ברצף וכו'. דבר נוסף שהאבחון הדדקטי כולל הוא בחינה של מיומנויות גרפו מוטוריות של הילד, תוך נסיון להבין את יכולותיו של הילד לפתח את יכולות הכתיבה שלו.

ניתן לזהות באבחון הדידקטי שלושה רבדים התורמים לילד בעל לקויות למידה. ראשית האבחון מעניק לילד מיפוי שיטתי של הצדדים החזקים ביכולותיו ושל הקשיים שבאים אצל הילד לידיי ביטוי. מיפוי זה יכול לתרום למשפחתו של הילד ולמסגרת הבית ספרית את הכלים הדרושים על מנת לסייע לו בלימודיו. כמו כן, מיפוי הכישורים של הילד מראה לילד עצמו ולסביבתו, כי על אף הקשיים והכשלונות של הילד, יש לו גם נקודות חוזקה וצדדים שבהם הוא טוב יותר. נוסף על כך, המיפוי עשוי לאפשר לבית הספר להבין שכשלונותיו של הילד נובעים מלקויי למידה ולא בהכרח ממוטיבציה נמוכה או מפוטנציאל שכלי נמוך.

שנית, האבחון מספק לבית הספר ולהורים סדרת המלצות ברורות כיצד ניתן לעזור ולטפל בילד. ההמלצות הללו לרוב כוללות פרקטיקות של תמיכה לימודית, רגשית או רפואית העשויות לעזור לילד בהתמודדותו עם דרישות המערכת החינוכית. בהמלצות הללו חבויות גם תובנות על אופיה הרצוי של העבודה עם הילד, תוך הענקת תובנות על הפרקטיקות ש"עובדות" בסיוע לו.

לבסוף, האבחון הדדקטי כולל מספר מפגשים עם איש מקצוע שהוא לרוב גם חיצוני לחייו של הילד. הקשר והאנטראקציה הנוצרים בין המאבחין הדדקטי לבין הילד, מהווים מרכיב חשוב לשיקומו ולהתפתחותו של הילד. לפיכך, אבחון דדקטי טוב עשוי להיות יותר מרק אבחון, אלא יש לו גם היבט התערבותי טיפולי, תוך ביסוס של קשר אנושי היכול לתרום לילד בעל לקות הלמידה.

לסיכום, אבחון דדקטי בנוי ממרכיבים רבים וממגוון רחב של תתי מבחנים. בחירת אופיו של האבחון ומרכיביוו קשורים לאופיו, לכישוריו ולצרכיו של הילד. כמו כן, ההיבטי המסייע של האבחון כולל שילוב של ממדים אבחוניים עם ממדים התערבותיים המסייעים לילד בהתמודדותו עם לקות הלמידה.

למאמרים נוספים, אתם מוזמנים לבקר באתר של הורים ברשת

אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו http://www.horimnet.co.il צוות הורים ברשת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב