דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההצלחה שלהם בידיים שלכם 

מאת    [ 15/01/2012 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2522 פעמים ]

ההצלחה שלהם בידיים שלכם

מי לא רוצה שהילדים שלו יצליחו בלימודים? אבל מה אתם מוכנים להשקיע בשביל זה?

 

חברים, יש לי חדשות בשבילכם: אתם חושבים שאם הילדים שלכם רוצים להצליח בלימודים, הם צריכים להתאמץ? אתם צודקים, אבל קשה ללכת לבד בדרך הזאת. אתם צריכים לעזור להם. לא רק צריכים, אפילו חייבים.

ובכן, בעבר ריכזתי באשקלון קבוצת תמיכה להורים לילדים עם הפרעות קשב. אז הייתי, והיום, כמורה לאסטרטגיות למידה, אני בקשר עם תלמידים רבים ועם הורים רבים. לא מספיק לומר: "הנה, קנינו להם את כל הציוד לבית הספר, עם המותגים המובילים והיקרים, עכשיו שיסתדרו". אני יודעת שהרבה הורים בטוחים שלמידה זו הבעיה של הילדים שלהם.  הם מתפלאים שהיום יש אפילו קורסים להכנה לכיתה א', אבל צריך לראות את הדברים מנקודת מבט עכשווית. בתי הספר, בעיקר החטיבות והתיכונים, לא נותנים אפילו לתלמיד מתקשה מאוד, הקלות מינימליות בלי אבחון. אבחונים, שיעורים פרטיים, אסטרטגיות למידה - הכל יקר, ולכמה הורים נדמה שכל העולם התאחד כדי לשדוד את הכסף מכיסם, ללא סיבה נראית לעין.

אז הסיבה אולי לא נראית לעין, אבל התוצאה ברורה מאוד, גם אם תראו אותה בעוד כמה שנים. העולם השתנה מאז שאתם הייתם תלמידים. נכון לגמרי שכדי להצליח, צריך, קודם כל, רצון, ואין דבר העומד בפני הרצון. אבל בימינו רצון בלבד, לא תמיד מספיק. אנחנו חיים בעולם תחרותי מאוד. באמצעי התקשורת מנתחים בלי סוף את ההבדלים בין החינוך בפריפריה לחינוך במקומות עשירים יותר. אין ספק: אמצעים יוצרים תנאים טובים יותר להצליח. התלמידים במכבים- רעות (אחד היישובים המובילים בציוני הבגרויות בארץ) לא יותר חכמים מהתלמידים בדימונה. אבל כשאפשר לממן אבחונים, קורסים, שיעורים פרטיים, שיעורים אינטרנטיים, מכינות ובתי ספר מיוחדים – אפשרויות ההצלחה בלימודים גבוהות יותר, וכך גם הסיכויים שילדיכם יגיעו בעתיד למקצועות מאתגרים ומכניסים יותר.

אתם, ההורים, אוחזים בארנק, אבל גם במאזניים, ואתם קובעים במה חשוב יותר להשקיע: בהצלחה של הילדים שלכם או בדברים אחרים. דווקא יש ילדים שנשבעים לי שההצלחה תלויה מאוד בהופעה החיצונית, ושהיום סתם ג'ינס או תיק פשוט עלולים להפוך ילד ללא מקובל, אבל עם כל הכבוד, מוטב להשקיע בראש לא רק בכובע. כמה אמהות, שהסיעו את ילדיהם אלי לשיעור פרטי, הגיעו ברכבי שטח מפוארים, אבל התווכחו בלהט על מחיר השיעור.

 אני יכולה להעיד (כאם וכמורה) ששיעור שלומדים בו שיטות למידה יעילות הוא השקעה מצוינת בעתיד הילד, וכך גם שיעורים אחרים. גם טיפולים רגשיים וטיפולים המשלבים גוף ונפש בהחלט נותנים תוצאות, אם בחרתם את המטפל המתאים לילדכם.אנחנו, בעלי ואני, השקענו, בזמנו, ממון רב בקידום ילדינו, ובעיקר בבן, שיש לו הפרעת קשב. הוא קיבל שיעורי הוראה מתקנת, טיפול באומנות, טיפול במוזיקה, ריפוי בעיסוק, שיעורים פרטיים באנגלית ואולי עוד כמה "חיזוקים" שכבר שכחתי בחלוף הזמן. כל אחד מאלה תרם תרומה חשובה לכך שבננו היה חייל מצויין והיום הוא אזרח מעורב ותורם. האמינו לי, כל שקל השתלם.

אם לילד שלכם יש קשיים במערכת, שאינם תלויים רק במורה זו או אחרת,  כדאי שתכינו מימון לכל מה שיתחייב כדי לתמוך בו ולקדם אותו. אל תסמכו על שירותים ציבוריים למיניהם. ממליצה לכם לשים את הצלחת ילדיכם בראש סולם העדיפויות, ולהשקיע בהווה  כדי לבנות את ההצלחה שלהם, את תחושת המסוגלות ואת הדימוי העצמי שלהם. הם יודו לכם מאוחר יותר.   

 

 

טלילה שחר, מוסמכת בהוראת אסטרטגיות למידה, מחבברת הספר "מהורה למורה" - למד את ילדך איך ללמוד בקלות ולהשיג תוצאות מעולות. הירשמו באתר שלי וקבלו טיפים להשכנת שלום בין הורים, ילדים ומורים. כן תקבלו בחינם פרק מהספר שלי: שיטה מעולה לזכירת מושגים ומילים בשפה זרה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב