דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכל: כיצד לבנות בחכמה את ביתכם 

מאת    [ 12/01/2012 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2131 פעמים ]

מכיוון שהיום עלויות רכישת דירה הן אסטרונומיות עד בלתי אפשרויות עבור זוגות רבים בארצנו, אנשים רבים שכבר רכשו בית, מתלבטים ומתחבטים איך לקצץ בעלויות. בוודאי גם אתם תוהים, כמה יעלה לבנות את הפרויקט שלכם?במאמר זה נחלוק עימכם מספר טיפים של אדריכל – כיצד תוכלו לקצץ בהוצאות מבלי להתפשר על יופי ועל נוחות?

אספו הערכות מוקדמות: לפני שאתם נסחפים בתהליך תכנון הבית, התחילו לאסוף הערכות מחיר. הערכות אלו יהיה אמנם משוערות, אבל הן יסייעו לכם להחליט מספר החלטות חשובות אודות עיצוב ביתכם. ברגע שכבר תדעו את ההוצאות, תוכלו לקשר בין תוכניותיכם לתקציב.

היו ממוקדים: חשוב להיות ממוקדים ועקביים, במיוחד כאשר מדובר בנושא שכל כך קל להתפזר בו לאלפי כיוונים. כמובן, במידה ואתם מצוידים בשירות של אדריכל צמוד – הדרך תהיה קלה יותר, וכאבי הראש יפחתו באופן משמעותי. זכרו שרכישת בית ובנייה כרוכה בהרבה ריצות ומשימות. מדוע שאיזה ארכיטקט לא יעשה את העבודה עבורכם?

אם תחסכו עכשיו על בנייה תשלמו ביוקר בעתיד: הבנייה הזולה ביותר עשויה להתברר בסופו של דבר כממש לא זולה. ההוצאות שלכם ירקיעו שחקים במידה והבנייה לא תעמוד בסטנדרטים, למשל תהיה נזילה עצומה אל תוך הבית. תמצאו את עצמכם צפים לא רק במי גשמים אלא גם בים של הוצאות. חשבו על העתיד ולא רק על ההווה.

חשוב פשוט - בחרו בצורות פשוטות: משולשים, טרפזים ועוד צורות מתוחכמות הן קשות ומורכבות לבנייה – שלא לדבר על יקרות. כדי לחסוך בעלויות, בחרו בתוכניות רצפה מרובעות או מלבניות. הימנעו מתקרות עגולות וגבוהות, מסובכות.

חשבו בקטן: כשאתם משווים עלויות למ"ר, בית גדול נראה כמו מציאה. אחרי הכל, גם הבית הקטן ביותר זקוק לחימום או לקירור. אבל אדריכלים ממליצים לכם לחשוב על השורה התחתונה – ברוב המקרים בתים שהם קטנים יותר מצריכים פחות עלויות בנייה והם קלים יותר לתפעול. מצד שני, אתם בהחלט יכולים לחשוב לגובה - במקום לבנות בית בודד, מומלץ לבנות בית עם שתיים או שלושה קומות. בנוסף, בית גבוה יותר יצריך אינסטלציה פחות יקרה. קחו בחשבון שבית שהוא עמוק מידי באדמה מייקר את העלויות.

בדקו היטב כמה שטח בלתי מנוצל יש: לפני שאתם בוחרים תוכנית עבור ביתכם החדש, כדאי שתדעו עבור כמה שטח אתם משלמים בפועל. כמה מהשטח באמת מיועד למגורים, וכמה מייצג מרווח מחייה ריק ובלתי מנוצל.

בחרו בחכמה את הרהיטים שלכם: ארונות מעץ הם יפים ואלגנטיים, אך יש דרכים הרבה פחות יקרות להעניק למטבחים, חדרי אמבטיה ומשרדים ביתיים מראה מעוצב. פלדת אל חלד, למשל, היא אופציה פרקטית של אדריכלים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב