דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצמד הידראולי 

מאת    [ 12/01/2012 ]

מילים במאמר: 328   [ נצפה 4182 פעמים ]

המצמד ההידראולי משמש איבר ביניים בין גלגל התנופה לבין המצמד החד דיסקי, או שהוא מהווה חלק מתיבת הילוכים אוטומטית, ובמקרה כזה הוא ממלא את מקומו של המצמד הרגיל. יתרונו של המצמד ההידראולי בכך, שאת סיבוביו של גל הארכובה הוא מעביר לתיבת הילוכים במתינות, ולכן נמנעות התזוזות הנמרצות העלולות לחול במצמד החיכוך, מתמעטת פעולתו של המצמד החיכוך והודות לכך הוא  משתמר זמן רב יותר, והעיקר- שילוב הילוכים משופר יותר.

הודות למצמד הידראולי אפשר לשלב לתחילת נסיעתה של מכונית את אחד ההילוכים המהירים, שלא כמו במכונית עם מצמד רגיל, שבו מתחילים את הנסיעה בהילוך איטי, המצמד ההידראולי מעביר את מהירות פעולתו של המנוע לגלגלים האחוריים, והמכונית נעה ומתקדמת בהדרגה, תחילה לאט ואחר כך מהר יותר ויותר. גם אין צורך לשלב לזמנים קצרים, בעיקולי דרך ועוד – הילוך איטי, כמקובל, והמצמד ההידראולי אף מבליע בתוכו האצה פתאומית של המנוע.

פעולתו של הצמד ההידראולי דומה לשל שני מאווררים, הקבועים זה מול זה, כשהאחד הוא המפעיל והמקושר למקור הכוח, והאחר- חופשי. כשהמאוורר המפעיל פועל, מפעיל זרם האוויר שהוא מפיח את כנפיו של המאוורר השני.

במצמד ההידראולי – השמן ההידראולי הוא חומר שבאמצעותו מועברת התנועה הסיבובית מן האבר המפעיל אל האיבר המופעל הודות לכוח הצנטריפוגלי, הפועל בתוך המצמד בשעת  סיבוביו. פעולתו של המצמד ההידראולי דומה לפעולתה של טורבינת קיטור או טורבינת מים, זרם הקיטור או המים פוגע בצלעות של גלגל הטורבינה ומסובב אותה.

מצמד הידראולי עשויי שני חלקים עיקריים: הגלגל המניע המחובר לגלג התנופה, והגלגל המונע המעביר את סיבוביו לגל המצמד, ודרכו לתוך תיבות הילוכים. בין שני הגלגלים מצוי שמן הידראולי מיוחד.

פעולתו של המצמד ההידראולי תלויה במהירות סיבובו של גלגל התנופה ובזו של הגלגל המניע, ככל שמהירות פעולתו של המנוע גדולה רב הכוח הצנטריפוגלי הפועל על השמן, והשמן מוזרם בלחץ על הצלעות של הגלגל המונע ומסובב אותו, כשסיבוביו של המנוע מתמעטים נחלש הכוח הצנטריפוגלי, ולשמן אין די כוח כדי לסובב את הגלגל המונע.

מוסך ברחובות אמר לי שהטיפול במצמדים הידראוליים הנמצאים בתוך תיבות הילוכים מצטמצם במילוי בשמן מיוחד ובדאגה לאטימותו התקינה.

אורטוב גירים אוטומטיים מיבוא




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב