דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 עצות חשובות למחפשי הייעוד 

מאת    [ 11/01/2012 ]

מילים במאמר: 747   [ נצפה 1803 פעמים ]



אתם מרגישים שמה שאתם עושים ברמה המקצועית אינו נכון לכם, ניסיתם מספר כיוונים, אך אתם מרגישים שאינכם מחפשים את התשובה במקום הנכון- אתם מתחילים להבין שאולי הגעתם לשלב שבו אתם רוצים לברר מהו הייעוד שלכם, על מנת שתוכלו לבטא בקריירה את הכישורים שלכם ולהישאר מחוברים לאני האמיתי שלכם.



רגע, האם זה אפשרי למצוא את הייעוד או שזה מיועד רק ל"מחפשים הרוחניים"? האם יש מישהו שיכול לעזור לי בכך? מה חשוב לדעת? למה לצפות? במה לבחור? איך מתחילים?



הנה עשר עצות חשובות שיסייעו לכם להתחיל לענות על שאלות אלה, ולהגיע לתהליך שיעזור לכם להגשים את מטרתכם- למצוא את היעוד ולממש אותו.



1.  להבין מהו ייעוד ומה אתם הולכים למצוא. למצוא את הייעוד זה לא בהכרח למצוא קריירה (על ההבדל ביניהם  תוכלו לקרוא במאמר "האם אתה מחפש את הייעוד או לעשות קריירה"). למצוא את הייעוד משמעו להבין מהי המטרה הגבוהה שלשמה הגעתם לעולם, מטרה זו אמורה לבטא התרומה הייחודית שלכם. על מנת להבין מטרה זו אתם יוצאים למסע החיפוש. במהלכו תתבוננו מנקודת מבט אחרת המנסה להבין את החוליה המקשרת בין כל חלקי הפאזל של חייכם- הייעוד שלכם. ככל שהבנה זו תתבהר לכם, יתבהר הייעוד שלכם. 



2.  להגיע מתוך אמונה שזה אפשרי. חשוב להגיע לתהליך עם האמונה שזה בהחלט אפשרי למצוא את הייעוד שלכם, גם אם מנקודת המבט הנוכחית, יש לכם מושג קלוש בלבד עליו. אינכם חייבים להגיע עם אמונה של 100%, אך גישה חיובית בהחלט תשפיע על הצלחת התהליך. חשוב לזכור, כי מידה נוספת של אמונה תתפתח בכם תוך כדי התהליך עצמו.


3.  להגיע בפתיחות ובסקרנות. הכינו עצמכם לכך שהייעוד יכול להיות שונה ממה שחשבתם לפני שנכנסתם לתהליך. גישה פתוחה מחד וסקרנית מאידך, היא גישה שיכולה לעזור לכם להצליח בתהליך.


4. להגיע עם ציפיות ריאליות. ציפייה ריאלית היא לשאוף לפגוש את האני האמיתי שלכם. חשוב לזכור, שאתם לא הולכים למצוא משהו שלא קיים בכם, אלא לראות את עצמכם מזוויות אחרות, שאולי היו נסתרות לכם עד כה, הראייה החדשה תיצור בכם תחושה של  "לידה
מחדש", לידת הייעוד. ותרו על הפנטזיה לגלות שאתם ראש הממשלה הבא, ואל תתאכזבו אם זה לא הייעוד שלכם. כדאי לבוא בגישה ששואבת השראה מדמויות שאתם מעריכים ומעריצים  אך עם נכונות לפגוש את הייעוד הייחודי שלכם.
 


5.  להיות מחוייבים לייעוד שלכם.
ההצלחה במציאת הייעוד היא בעיקרה עניין של מחויבות. כל מי שהתעקש למצוא את הייעוד שלו ולא הרפה, בסופו של דבר מצא את הדרך אל הייעוד שלו.


6.  לפרגן לתהליך.
חשוב לדעת כי תהליך של מציאת הייעוד לוקח זמן וטוב שכך. זה יאפשר לכם לעשות הרבה עצירות, להעלות ספקות, עד שתגיעו לייעוד המדויק שלכם. קחו בחשבון שיכולים לעבור מספר חודשים בין תהליך מציאת הייעוד ועד להגשמתו המלאה. פרגנו לעצמכם בכך שתקציבו פרק זמן סביר לתהליך, על מנת להגיע אל התוצאות שרציתם. קיצורי דרך ודילוג על שלבים יכולים בעתיד להחזיר אתכם לאותה נקודת מוצא.


7.  להבין כי מכשולים הם חלק מהדרך. הדרך למציאת הייעוד מלווה בלא מעט מכשולים. סביר להניח כי תפגשו בדרך ספקות, פחדים, בלבול, ולעתים אף אובדן אמונה. אם תישארו מחויבים לתהליך ותתעקשו  להמשיך, תגלו כי אחרי כל משוכה כזאת, התקרבתם
צעד נוסף אל הייעוד שלכם. בנקודות אלה נכנסת עבודתו של המלווה המקצועי שאמור לעזור לכם לעבור שלבים אלו בהצלחה.



8. למצוא את הגישה וכלים שמתאימים לכם. ישנם המון שיטות למציאת הייעוד, וחשוב שתמצאו את השיטה שמתאימה לכם.  ידיעת הייעוד בלבד ללא מציאת הדרך להגשמה עלולה להיות מתסכלת. שאפו לקבל כלים גם לשלב ההגשמה. 

9. לכבד את הפרטיות של התהליך. במפגשים ראשונים אתם מגששים את צעדיכם בייעוד. לעתים תרגישו שקשה לכם להסביר מה אתם עוברים, כשאתם בעצמכם עדיין מרגישים ספקות לגבי התהליך- תופעות שהינן לגמרי אופייניות לתהליך. בשלב זה חשוב לשקול את מי אתם משתפים. עדיף לספר לאנשים המסוגלים להכיל את חוסר הוודאות ולעודד אתכם להמשיך בתהליך ללא בהלה. נסו
להימנע מלספר לאנשים המטילים ספקות בתהליך וממטירים עליכם אמירות כגון: "מה יצא לך מזה"? "מתי תראה תוצאות"?" "חבל על הזמן שלך".


בשלב הראשון, יהיה נכון יותר לשמור על הפרטיות של התהליך עד שהייעוד יתבהר לכם ותרגישו ביטחון בתהליך.  


10.  למצוא את המלווה שמתאים לכם. חשוב למצוא את המלווה המקצועי שמתאים לכם. למלווה יש תפקיד חשוב בהצלחת התהליך. חשוב שתחושו כי המלווה המקצועי רואה את פוטנציאל הייעוד שלכם, ומאמין ביכולת שלכם לממש אותו. חשוב שתרגישו כי אתם יכולים לסמוך על ההובלה שלו. 



 



 



 

 

הכותבת: אלה בנק ישראל, מקימת מרכז תבונה ורגישות- המתמחה בתהליכי ליווי למציאת הייעוד.



לקביעת פגישת היכרות לקראת תהליך למציאת הייעוד, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר כאן.



 



 



 

אלה בנק ישראל [M.A] מקימה ומולידה מרכז "תבונה ורגישות" המרכז לליווי בתהליכי מציאת הייעוד ולהקניית כלים לאנשים בעלי רגישות גבוהה. 03-9015474 052-8585916




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב