דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ברית ובריתה. איזה מן אירוע זה? 

מאת    [ 11/01/2012 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 2621 פעמים ]

 

ברית / בריתה.  איזה מן אירוע זה?

ישנם אירועים שהם די ברורים. חתונה למשל. חודשים לפני מתחילים במסע ארגון האירוע. מקום לחגוג באולם או גן אירועים, הקייטרינג ותפריט האוכל שיוגש לאורחים, צלם וידאו, צילום תמונות, איפור, שמלה, תכנית אומנותית, קליפ וידאו ערוך ומושקע וכהנא, יו ניים איט. 

ימי הולדת לעומת זאת, עבור חלקנו נחשבים הקצה השני והמהופך של הסקאלה הזו של עריכת אירוע, ומסתפקים בהקשת שתי כוסות יין זו לזו ואמרת מזל טוב בסיסית ומחוייכת. כזו שמסכמת בזה הרגע את האירוע. בלי טקסים, בלי מוזמנים, ובטח בלי קייטרינג.

ברית או בריתה הינם אירועים הנופלים איפשהו במרחב הזה שבין השקעה מקסימאלית בארגון חד פעמי ונוצץ בשירותו של מפיק אירועים, ועד אירוע מצומצם בקרב המשפחה הקרובה בלבד, סביב השולחן הביתי. 

טקס ברית מילה נועד לציין את השמחה והגאווה שבהולדת הבן, ואת כריתת הברית עם הקב"ה. הטקס נערך שמונה ימים לאחר הלידה ויש לערכו בשעות אור היום. על כן השתרש שאירוע הברית נערך בשעות היום, גם אם אינו משולב בטקס המילה. הכלל הלא רשמי הזה תופס גם לגבי מסיבת בריתה.

היות והברית או בריתה מתוכננים ונערכים בצהרים או בשעות הערב המוקדמות (כאשר אין את טקס המילה), שעות בהם רבים מהאורחים נמצאים בעבודה, יש הנוטים לצמצם את רשימת המוזמנים, ולערוך את הטקס בבית או במסעדה בנוכחות מצומצמת של בני משפחה וקרובים מאוד.

אך אם נחשוב על הסמליות של האירוע, על כך שנולד תינוק, שזו השמחה הגדולה ביותר בחיינו כהורים, לא ראוי שנרשה לעצמנו לשמוח על כך בריש גלי?

וישנו העניין הכספי.  לא מקובל לדבר על זה בגלוי, לא יפה לבטא זאת במילים, אך אירוע ברית או בריתה הינם מהאירועים הרווחיים ביותר עבור ההורים. עלות המנה נמוכה משמעותית מאירוע חתונה, התקליטן גובה פחות ולעיתים ניתן להסתפק במוסיקה המופעלת על ידי המקום, הצלמים גובים פחות, אין שמלת חתונה יקרה ועוד הוצאות מופרזות ויקרות. אמנם הצ'ק של האורחים גם הוא נמוך יותר מזה שהביאו לחתונה אך בחשבון הסופי יוצא כי אירוע הברית או הבריתה הינו מאוד רווחי.

לאחר לידת התינוק, בין אם זה בן או בת, החיים הופכים לעסוקים יותר, ויש לדאוג להרבה דברים. לחשוב על חגיגת הברית או בריתה, על אף האושר שמציף את זוג ההורים, יכול להיחשב כמשימה קשה מדי , שרצוי לדחותה למועד רגוע יותר. ואז עובר הזמן, את טקס המילה עשיתם, והאירוע איכשהו התמסמס ולא קרה. אלא שבמקרה הזה אתם שוכחים משהו חשוב. את המשפחה והחברים שכן רוצים לשמוח בשמחתכם, וכן מצפים לאירוע כדי להביע תמיכתם באושרכם.

ויש הורים שלוקחים את אירוע הברית או בריתה במלוא התעוזה, המרץ וההשקעה. שבועות לפני תרים הזוג אחר בגדים חגיגיים להם ולתינוק לאירוע. האם שחוזרת אט אט לגזרתה רוצה להשוויץ ביופיה, ודואגת לאיפור, עיצוב השיער והשלמת הלוק הכללי. עבור הילדים הקטנים שנמצאים בברית מביאים ליצנית או מספר סיפורים, או כל אטרקציה אחרת. ולאורחים דואגים לארוחה גדולה, מרשימה וטעימה מאוד, כי אם אין שעות של ריקודים, שלפחות יזכרו לטובה את האירוח הקולינרי הנדיב.

ועכשיו נשאלת השאלה, איפה לעשות אירוע ברית או בריתה? באולם אירועים גדול ומרשים? במסעדה מעוצבת וחמה? במסעדת גן קסומה, בפארק עם מתנפחים לילדים? או בבית עם קייטרינג מושקע? בחירת המקום לברית או בריתה תלוי דווקא בגורמים שהועלו לעיל. אם השתכנעתם לאירוע גדול ומושקע, כזה שבפעם אחת יפגיש אתכם עם כל המכרים, החברים, בני המשפחה והקרובים, כזה שלא רק יכסה את העלות אלא יניב אפעס רווח נאה, כזה שיכבד את האירוע ויראה לכולם ולעצמכם שהולדת התינוק היא סמלית ומשמעותית מאוד עבורכם, אם בכל אלו שוכנעתם, בקרו בפורטל בריתות, ועזרו לעצמכם למצוא את כל שנדרש. שיהיה בהצלחה ומזל טוב !

 

 

אסף גירון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב