דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור מסעדה לברית מילה 

מאת    [ 11/01/2012 ]

מילים במאמר: 628   [ נצפה 2752 פעמים ]

ברית או בריתה במסעדה - כמה כללים ועצות בבחירת המסעדה

 הקלישאה קצת שחוקה אבל נכונה לגבי רובנו. מרגע שאנו הופכים להיות הורים החיים משתנים. האחריות ההורית שמגיעה עם הילד כאילו היתה טמונה בנו שנים ורק חיכתה לצאת ולהתגלות בשיא תפארתה, באהבה גדולה לילד, בדאגה לשלומו ובנתינה אין קץ.

הסבא והסבתא גאים ומאושרים עד הגג, החברים שמחים ומבקרים בבית החולים, עשיתם את הקניות האחרונות שדחיתם מחשש לעין הרע, ואז עולה השאלה החשובה, איפה חוגגים את ברית המילה?

אירוע ברית מילה או בריתה נועדו לענות על כמה צרכים. ראשית, זו מסיבה בשביל ההורים הגאים, ששמחים לחלוק את האושר שלהם. שנית זו מזכרת לילד, זהו אירוע הפתיחה של החיים שלו, הוא כוכב האירוע אפילו שהוא לא יודע, אך זו מזכרת לימי בגרותו כשיציץ באלבומי התמונות. שלישית, זו חגיגה לסבא וסבתא ולשאר המשפחה הגאים, ורביעית, ולא פחות חשוב, זו אופציה מצוינת לפגוש את כולם בפעם אחת במקום לארח אותם אחד אחד בבית. כי עם כל חדוות האירוח שקיימת בכם, יש ילד לדאוג לו.

בחירת מקום לברית או בריתה מתחילה באיזה סוג אירוע אתם מבקשים לעשות. ססגוני ומפואר יובילו אתכם כנראה לאולמות וגני אירועים או למסעדות מיוחדות ויוקרתיות, אירוע מצומצם יותר יסתכם במסעדה טובה, כזו המתמחה באירועים ובייחוד לבריתות.

בהנחה ומדובר בבן זכר אירוע ברית המילה יכול להיעשות עם טקס המילה, עם מוהל רפואי או מוהל מוסמך, בשני המקרים המסעדה לא חייבת להיות כשרה, אך מקובל לקיים את טקס המילה במקום כשר. אם הפרדתם בין טקס המילה לבין אירוע הברית, ובטח אם מדובר בבריתה, אופציית המסעדה היא מצויינת. היצע המסעדות גדול ורחב, הזמינות והנגישות מבחינת מרחק גיאוגרפי נוחה, במקרים רבים העלויות יהיו פחותות מאולם אירועים או גן אירועים, והאווירה מיוחדת ולא יותר מדי מחייבת.

תוכלו לבחור מסעדה מתוך אתרי מסעדות אבל במקרה הזה תידרשו למלאכת סינון די מקיפה. לחילופין תוכלו לבחור במסעדה ייעודית לאירועי ברית ובריתה באתרי בריתות המתמחים לכך.

הנה כמה טיפים ודגשים שיקלו עליכם בבחירת מסעדה לברית או בריתה :


    • התחשבו בטעמם של האורחים. בבחירתכם מסעדה לברית, ראשית נסו לאפיין את האורחים הצפויים להגיע ולפיכך לבחור בתפריט הולם, אווירה מתאימה ונגישות.  
    • תפריט ?  לצד תפריט המסעדה אשר מאפיינת ומגדירה אותה, בחלק ניכר מהמסעדות יציעו לכם תפריט אירועים המותאם יותר לצרכיכם. בין אם כך או שאתם בוחרים מתפריט המסעדה, מומלץ לשלב בין מנות סטנדרטיות לאורחים פחות הרפתקנים, לצד מנות מעוררות השראה כדי שתסחטו מחמאות. יחד עם זאת וודאו שיש מנות ילדים לקהל הצעיר, מנות צמחוניות וטבעוניות או מנות נטולות גלוטן, ומבחר משקאות חריפים, בהתאמה לרצונותיכם ולאורחים.  
    • מספר המוזמנים ? על המסעדה לברית להכיל בנינוחות את מספר המוזמנים לברית או בריתה שלכם. אם למסעדה חדר פרטי או חלל מופרד לאירוע הברית וודאו שהלוקיישן הולם ומתאים, במקרה ומדובר בשולחן או מספר שולחנות שאינם בחלל נפרד, וודאו שהאווירה אינטימית דיה ומתאימה לצרכיכם.  
    • כשרות-  מסעדה כשרה לברית או מסעדה שאינה כשרה לברית תלויה בכמה גורמים. אם מדובר בברית המשלב את טקס המילה, זוגות רבים נוהגים לקיים את הברית במסעדה כשרה. לא כי הטקס מחייב לכך, אלא כדי להעניק משמעות יהודית הלכתית. יחד עם זאת ישנם אירועי הבריתה, או אירועי הברית שנערכים לאחר טקס המילה, או אף משולבי הטקס שבהם מחליט הזוג לערוך מסיבת ברית במסעדה לא כשרה. אפשר לקיים את מסיבת הברית בשבת, ולהציע תפריט חלבי ובשרי לא כשר, המועדף על ידי חלק מהזוגות.
    • נגישות ? בהרבה מקרים אירוע הברית נערך בשעות הצהריים, או בשעות הערב המוקדמות. אורחי האירוע יוצאים מוקדם יותר מהעבודה, מתארגנים ומגיעים לחגיגת הברית/ה. מסעדה מרוחקת גיאוגרפית תאלץ את האורחים לצאת עוד יותר מוקדם. קחו זאת בחשבון.
    • תקליטן והגברה ? לא בכל המסעדות ניתן להפעיל מערכת הגברה רועמת. יחד עם זאת, ברוב אירועי הברית התקליטן משמיע מוסיקה נעימה וקלילה יותר, כך שאם שכרתם תקליטן לברית דאגו שתהיה התאמה גם מבחינת המסעדה.
    • מקום לאטרקציות לילדים, גישה לנכים, פינת עישון, מסך ומקרן, גישה לצלמי וידאו וצרכים נוספים ? בין אם בחרתם להקרין קליפ לברית, שכרתם שירותי ליצנית, מתנפחים או אטרקציה אחרת לילדים, בדקו עם המסעדה שבאפשרותה להכיל את התוספות המשדרגות.

 

 

 

אסף גירון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב