דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאחורי כל מנהל מוצלח, עומדת מנהלת. מנהלת המשרד : כל מה שרציתם לדעת על קורס מזכירה בכירה. 

מאת    [ 10/01/2012 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2127 פעמים ]

חשבו שנייה על ג'ואן, המזכירה של דון דרייפר במשרד הפרסום במרכז הסדרה "מד-מן "או לחילופין על קלאודיה קייסי בסדרה "פחות ממושלמת" –  הן דמות המפתח בחברה, מכירות את התפקידים של כולם, מטפלות בכמה דברים במקביל ומעל לכל – מנהלות את הבוס.  תחום המזכירות הינו אחד התחומים המבוקשים והפופולאריים ביותר בשוק. שום משרד לא יכול לתפקד ללא מזכירה טובה. תחום מעניין עם המון אחריות ומגוון תפקידים, ומאפשר השתלבות בכל תחום שהוא: באם מדובר במפעלים, משרדי פרסום, עורכי דין או קליניקות – המזכירה הבכירה תהיה שם, ותנצח על המתרחש במיומנות ומולטי- טסקינג ראויים להערצה (בנוסף למנהלים, כמובן). 

לימודי מזכירות בכירה – רגע לפני
לפני שתלמדו את רזי ניהול הלשכה ישנם קורסי מנהל ומזכירות, המעניקים תעודת מזכירה סוג 1.  תחום זה עוסק בבסיסה של עבודת המזכירות: תפעול מחשב – תוכנות האופיס השונות ושימוש באינטרנט, הקלדות והדפסות,תכתובות עסקיות, טיפול בדואר, קורסי מבוא בניהול, חשבונאות וכספים, אנגלית, תקנות ונהלים, מתן שירות ותקשורת בינאישית ועוד. בחלק מהמקומות נלמדים קורסי מזכירה 1+2 . תכני הלימוד במזכירות סוג 2 , עולים בדרגה אם תרצו בחומי הניהול וארגון המשרד, הנהלת החשבונות, תקשורת מנהלית, יחסי ציבור , עבודה עם ספקים וכיוצא בזה. תנאי הקבלה בין המוסדות השונים עשויים להשתנות, אך לרוב נדרשים 12 שנות לימוד תעודת מזכירות סוג 1 או 2 וכן ניסיון תעסוקתי.

תחום המזכירות הבכירה (מוכר גם בשם- מנהלת אדמיניסטרטיבית) מגוון הן מבחינת תחומי ההתמקצעות וכן מבחינת התכנים הנלמדים, הנוגעים לעבודת ניהול המשרד. להבדיל מעבודתה של המזכירה המתחילה, המזכירה הבכירה נדרשת להכיר את מקום העבודה, את העסק מא' עד ת' – להכיר את התנהלות הארגון, תהליכי עבודה ובעיקר את מהות העסק שבו היא עובדת. למשל אם אתן עובדות במשרד פרסום, רצוי להכיר את התחום, את המושגים שבהם משתמשים העובדים מסביב.. .
 המזכירים או המזכירות (כאן המקום לציין, אם תהיתם, המקצוע פתוח ומאויש גם על ידי גברים) עובדים בתפקידי מפתח, לרוב כמנהלי/ות לשכה ומזכירים אישיים של המנכ"ל, האחראים על ניהול היומן האישי מעבר למשימות היום-יום.

לימודי מזכירות בכירה – נושאים נלמדים
במסגרת לימודי מזכירות בכירה תחשפו למגוון נושאים מעניינים ומעשירים הקשורים לניהול המשרד. התכנים עשויים להשתנות בין המוסדות השונים, אך תכנית הלימודים כוללת ברובה את המקצועות הללו: מבנה הארגון וניהולו; פרסום, יחסי ציבור ושיווק; כלכלה; דיני עבודה וחוזים; כתיבה מנהלית; הנהלת חשבונות וכספים;עבודה בסביבה ממחושבת. בנוסף מועברות סדנאות שונות בתחום ארגון נכון של עבודה וניהול זמן, מתן שירות ותקשורת הבינאישית.

לימודי מזכירות בכירה – אפשרויות תעסוקה ושכר
סיימתם את לימודיכם בהצלחה. ומה כעת? דלתות רבות יכולות להיפתח בפניכם, הכל תלוי למעשה בתחום שמעניין אתכם ובמקום העבודה שמושך אתכם לעבוד בו ולהטביע חותמכם. תוכלו להשתלב במגוון חברות ומפעלים המחפשים לצוות מזכירה לשורותיהם. בבואכם לחיפוש העבודה, קצת מידע על השכר בתחום: בהשוואה למזכירה מתחילה, שמשתכרת בסביבות 4,000- 5,000 ש"ח, שכרה של מזכירה בחירה במשק יכול להתחיל  מ- 6,000 עד 9,000 ש"ח.

אז מה היה לנו פה? מקצוע מבוקש שתמיד נשאר רלוונטי בשוק העבודה, רכישת ידע מגוון ועשיר בתחומי הניהול והארגון (שבנינו, יכולים גם להועיל בחיים האישיים) ומשכורת מתגמלת.  נחמד, לא..?.

לימודי המשך למתעניינים
במקרים לא מעטים, ישנן מזכירות בכירות אשר רוצות להעשיר את עצמן מבחינה מקצועית, ולעבור השתלמות ואף ללמוד באקדמיה מקצועות הקשורים לתחום העיסוק.  ישנן מגוון לימודי ניהול בתחומים שונים, כגון משאבי אנוש, ניהול עסקי , הפקת אירועים ועוד, המוצעים במכללות ברחבי הארץ.  אופציה נוספת היא ללכת על תחום ספציפי שבו אתם מעוניינים להתעמק, כגון משפטים ולעבור קורס מזכירות משפטית.

ייעוץ ומידע על לימודים  http://www.michlalot.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב