דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפוץ מבנים - למה חשוב לשים לב 

מאת    [ 09/01/2012 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2600 פעמים ]

שיפוץ מבנים הינו הליך מורכב, הנמשך, בדרך כלל, לא מעט זמן. ההחלטה לבצע את השיפוץ, ובעיקר כשמדובר בבניין משותף, למשל, איננה פשוטה, שכן דורשת את הסמכתם של רוב דיירי הבניין, וכן דיונים באשר לסוג השיפוץ הנדרש, בחירת חברת הבנייה שתבצע זאת ועוד ועוד.

אולם, משהוחלט על הליך של שיפוץ בניינים ישנן כמה נקודות חשובות, אליהן יש להתייחס, על מנת להבטיח כי הליך זה יתבצע באופן המתאים, המקצועי והנכון ביותר.

התייחסות לסוג השיפוץ הנדרש

שיפוץ מבנים, כמו בניינים משותפים, יכול להיות שיפוץ מלא או שיפוץ חלקי. לאחר שהחליטו דיירי הבניין, במסגרת אסיפת דיירים כללית, כי הם מעוניינים בהליך של שיפוץ, עליהם להחליט את סוג השיפוץ בו הם מעוניינים. אפשר לבצע שיפוץ חלקי, הכולל, בדרך כלל, צביעה של חדר המדרגות, זיפות הגג, החלפת דלתות הכניסה והאינטרקום, גינון חדש וכדומה. לעומת זאת, אפשר להחליט על הליך של שיפוץ מבנים באופן מלא, הכולל התייחסות לכל הבניין עצמו, לרבות קירותיו החיצוניים, לרבות מערכותיו השונות, יסודותיו ועוד.

בחירת החברה המבצעת

על מנת לבצע הליך של שיפוץ מבנים, יש צורך לבחור חברת יזמות או קבלן, המציע זאת. במסגרת תמ"א 38, תכנית המתאר הארצית, מוצע הליך של חיזוק הבניין, לרבות שיפוצו על ידי חברות יזמות שונות, העובדות בשיתוף עם חברות בנייה או קבלנים פרטיים. משנמצא כי הבניין,בו אתם מתגוררים, אכן עונה לקריטריונים הנדרשים לשיפוץ במסגרת תמ"א 38, מומלץ לכם לבצע סקר שוק, ולבחון כמה חברות שונות, המציעות הליך של שיפוץ מבנים במסגרת תכנית מיוחדת זו. חשוב לוודא, כי מדובר בחברה מקצועית, בעלת ניסיון בהליכי שיפוץ מבנים ישנים, וכן שיפוץ מבנים במסגרת תכנית המתאר, וכן כי מדובר בקבלנים מקצועיים, שעבודתם מלווה תחת פיקוחו של מהנדס בניין מנוסה, המוודא את תקינותן של העבודות השונות, המתבצעות במקום.

שיפוץ מבנים שלא במסגרת תמ"א 38

במידה ונמצא כי הבניין שלכם איננו מתאים לתכנית (במידה ומדובר בבניין שנבנה לאחר שנת 1980, למשל), תוכלו לפעול באופן עצמאי על מנת לשפץ את הבניין שלכם. על פי חוק, לאחר שהתקבלה החלטה בדבר הליך של שיפוץ מבנים על ידי רוב דיירי הבניין, ניתן להתחיל לפעול לשם כך ועל הדיירים המתנגדים לקחת חלק בזה, גם כן, למרות התנגדותם. כדאי לדעת שקיימים גופים שונים, המסייעים כספית לצורך ביצוע השיפוץ, כמו, למשל, האגודה לתרבות הדיור. על מנת לקבל את הסיוע, על נציג, מטעם הבניין לפנות ישירות אל סניף האגודה ולהגיש בקשה לקבלת מענק השיפוץ.

הקפדה על עמידה בתקנים הנדרשים

על הליך שיפוץ מבנים להתייחס לתקנים השונים, הנחשבים כתקנים רשמיים, והינם בגדר חובה. יש לוודא כי המוצרים, בהם נעשה שימוש במסגרת השיפוץ, עומדים בכל התקנים הנדרשים, ובמידה ומדובר בחומרים מיובאים מחו"ל, יש לוודא כי אלה עומדים בתקנים הקיימים בארצות, מהן הם יובאו. הקפדה על תקנים אלה תבטיח עבודה מקצועית ואיכותית יותר וכמובן מבנה בטוח ונעים יותר למגורים. חשוב לבדוק את כל הפרטים בטרם מתחילים עם תהליך השיפוץ, ולוודא כי בחירותיכם השונות לגביו אכן המתאימות והנכונות ביותר.

שלום, שמי אבנר כהן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב