דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פפטיד לשחרור הורמון גדילה באופן טבעי 

מאת    [ 09/01/2012 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 6370 פעמים ]

פפטיד לשחרור הורמון גדילה באופן טבעי


מחקר באוני' ת"א, הממומן ע"י יורופפטיד מצרפת, נמצא שניתן להאיץ גדילה באמצעות שאיפת תרופה דרך האף במקום נתינתו בהזרקה. מדובר בחלבון קטן (המורכב משש ח' אמינו) שסונטז לאחרונה בצרפת, HEXARELIN-הקסרלין, שהביא להאצה בגדילה אצל ילדים כאשר הוחדר דרך האף.

ההקסארלין הינו פפטיד, אשר מזרז באופן משמעותי את הפרשת G.H-הורמון גדילה בבעלי חיים ובבני אדם במספר דרכים – באמצעות הזרקה לכלי הדם, בליעה או שאיפה דרך האף.


פרופ' צבי לרון וציבתו מהפקולטה לרפואה באוני' ת"א ערכו מחקר בבית החולים לילדים ע"ש שניידר, לבדוק באם הפפטיד - הקסרלין שניתן לילדים בשאיפה דרך האף למשך זמן ארוך, יגרום להאצת הגדילה אצל ילדים נמוכים. המחקר אושר ע"י וועדת האתיקה ומשרד הבריאות.


שמונה ילדים בגילאי 4-11.6 קיבלו מנה של הפפטיד שלוש פעמים ביום דרך האף לאורך תקיפה של עוד 10 חודשים. נמצא שהטיפול בהקסארלין עורר הפרשת גורם גדילה והעלה את הרמה של אותו גורם גדילה ממוצע של 10.4 (עם סטיית תקן של 3.9) ל- 14.1 NMOL/I (סטיית תקן 4.6), הבדל מובהק ב- 0.0004.


עוד נמצא במחקר, שתרופה המוזלפת דרך האף, לא רק שהעלתה את שיעור גורם הגדילה אלא גם האיצה צמיחה. העלייה בגורם הגדילה IGF-I הביאה לעליה משמעותית בצמיחה, ממוצע של תוספת של 5.3 ס"מ לשנה, לגובה של 8.3 ס"מ לשנה, בנוסף, נמצאה עלייה במשקל ובהיקף הראש וירידה בשומן. הפפטיד בו מדובר GHRP (GROWTH HORMON RELEASING PEPTISE), תואר לראשונה ב 1984 ב- 1992 סונטז פפטיד נוסף בעל תכונות חזקות של גורם גדילה, כאשר הוא ניתן דרך הפה או האף.פרופ' לרון הצליח להוכיח את פעילות ההורמון הסינטטי בילדים לטווח קצר ב- 1993 וב- 1994.


במשך הטיפול נערך מעקב אחרי הצמיחה וכן בדיקות של ספירת דם, בדיקות דם כימיות ורמות אינסולין בדם, שנמצאו ללא שינוי. בנוסף, לא נמצא כל השפע שהיא על פעילות התיירואיד.

זהו המחקר הקליני הראשון המוכיח את הפוטנציאל הקליני של הפפטיד החדש המסונטז, אולם בתנאי שמתקיימת הפרשה עצמית של GHRH (הורמון המשחרר הורמון גדילה) בכל מקרה יוכל הפפטיד המסונטז להוות משלים במקרים בהם מתקיימת הפרשה חלקית של GHRH.

הטיפול הקליני עד כה היה כרוך בהזרקה יומית של הורמונים, גורם המעורר גדילה הנשאף דרך האף, נושא הבטחה גדולה.

התרופה קלונידין המשמשת לטיפול ביתר לחץ דם, אינסולין הורמון המשמש לטיפול במחלת הסוכרת, כמו כן ישנם פפטידים הגורמים לשחרור הורמון הגדילה כגון: GHRH, הקסרלין.

יעקב עזרא מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר אישי. מרצה ומלמד בתחומי התזונה, הרפואה והספורט בבית הספר למאמנים אוניברסיטת ת"א - וינגייט, במדרשה לתרבות הגוף - אמריקה ישראל, ובמכון מור (חברת בת של קופת חולים כללית). לפגישת ייעוץ בקליניקה: 0528567140 ספרים שכתב: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף", ספורטולוגיה - המדריך לספורטאים, סטרואידים כל מה שרצית לדעת! ולא העזת לשאול?. פיתוח גוף, דיאטה מהירה, אנטי אייג'ינג.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב