דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים - פקטורים פנימיים 

מאת    [ 02/12/2007 ]

מילים במאמר: 1429   [ נצפה 2206 פעמים ]

ספר מתכון - כיצד לקדם אתר בגוגל

קידום אתר בגוגל מתבצע בעזרת פקטורים פנימיים ופקטורים חיצונים.
במאמר ראשון זה בנושא קידום אתרים אתייחס לפקטורים הפנימיים.
פקטורים פנימיים, לקידום האתר, במיקום, בתוצאות החיפוש של גוגל:

א. מאפיינים, של מבנה עמוד אתר אינטרנט, בעלי השפעה על קידום העמוד
1. כמות הטקסט בעמוד - כמות המילים האופטימאלית לעמוד צריכה להיות לפחות 500 מילים, ויכולה להגיע עד כ - 3000 מילים. בחריגה מכמות זו, סביר להניח שהאתר לא יופיע בין התוצאות הטובות ביותר בתוצאות החיפוש.
2. מספר מילות המפתח בעמוד - מילתמילות מפתח זהו ביטוי מסוים שמפזרים לאורך העמוד, שעוזר לקדם את העמוד בתוצאות החיפוש במנועי חיפוש, כאשר מחפשים במנועי החיפוש את הביטוי הספציפי או את מרכיביו השונים. יש לחזור על הביטוי לפחות 3 או 4 פעמים בעמוד. הכמות המקסימאלית לחזרה על הביטוי תלויה בכמות הטקסט בעמוד, ולכן ככל שכמות הטקסט גדולה יותר, כך אפשר להשתמש במילות המפתח פעמים רבות יותר. בנוסף, חשוב לחזור מספר פעמים גם על מרכיבי מילות המפתח (המילים הבודדות בביטוי) לאורך העמוד. לדוגמא, אם מילות-המפתחהביטוי בעמוד הוא "אתרים בעדכון עצמי", וביטוי זה מופיע 8 פעמים בעמוד, יש לחזור על המילה "אתרים" כ- 4 פעמים נוספות, ויש לחזור על הביטוי "עדכון עצמי" 3-4 פעמים נוספות.
3. צפיפות - מילות המפתח בעמוד - בצפיפותן של מילות מפתח בעמוד הכוונה למספר של מילות המפתח (כולל כל מילה אינדיבידואלית בביטוי) בעמוד ביחס למספר כל המילים בעמוד, כשהצפיפות מבוטאת באחוזים. לדוגמא, אם יש בעמוד 100 מילים ומספר מילות המפתח (ומרכיביהן) שמופיעות בעמוד הוא 6, אז צפיפות מילות המפתח בעמוד היא 6 אחוזים. הצפיפות האופטימאלית נעה בין 5 ל-7 אחוזים. אם הצפיפות נמוכה מידי, מנוע החיפוש לא יתייחס לעמוד כבעל חשיבות בנושא, אך אם הצפיפות גבוהה מידי, מנוע החיפוש יחשיב את העמוד ל"ספאם", ולא יכלול אותו בתוצאות החיפוש או שישים אותו במקום נמוך בתוצאות החיפוש.
4. מיקום מילות המפתח בעמוד ? ככל שהמילים קרובות יותר להתחלת העמוד, כך הן יותר משמעותיות למנועי החיפוש ובעיקר לגוגל. אבל אין למקם את כל מילות המפתח בתחילת העמוד! חשוב ביותר לפזרן לכל אורך העמוד, מלבד אזכורם הבולט (יחסית לשאר העמוד) בתחילת העמוד.
5. הקשר בין קידום האתר לעיצוב הטקסט ? מנועי החיפוש ובעיקר גוגל מתייחסים באופן ניכר למילים מודגשות. באמצעות שפת ה-HTML אפשר להדגיש מילים. המילים או הביטויים המודגשים (או לפחות חלקן) צריכות להיות מילות המפתח של העמוד. (כדאי להשתמש בתג strong במקום בתג b). עושים זאת על מנת שמנוע החיפוש ישים לב באופן משמעותי למילתמילות המפתח.
מומלץ להשתמש בתגים h1-h6 על מנת להדגיש את כותרות העמוד, ואפשרי לשנות את עיצוב הכותרות בעזרת CSS בכדי ליצור עיצוב אסתטי לאתר. בכל עמוד באתר, חיוני להשתמש בתג h1 פעם אחת בלבד, אך בשאר התגים h2-h6 אפשר להשתמש יותר מפעם אחת.
6. תג title (כותרת) - תג ה-title הוא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר בנוגע לקידום עמוד של אתר במנועי החיפוש. חובה שמילות המפתח יופיעו בתג title בעיקר מהסיבה שזה המידע הראשוני שהגולש ומנועי החיפוש מקבלים על האתר. בתוצאות החיפוש מופיעים בדרך-כלל בין 50 ל-80 תווים מהטקסט שנמצא בתג title, לכן מומלץ להגביל את כמות הטקסט לגודל זה. הטקסט שנמצא בתג title מוצג בקישור לאתר בתוצאות החיפוש, ולכן חשוב שיכיל גם מידע קצר וקולע שימשוך את המשתמש להיכנס לאתר.
7. מילות מפתח בקישורים ? עדיף להלביש על מילות המפתח קישורים פנימיים - לעמודים שונים באתר, וחיצוניים - לאתרים אחרים. חשוב שהעמוד שאליו מקשרים יכיל מידע רלוונטי למילות המפתח.
8. מאפיין ה-alt של תמונות ? לתמונות בעמוד שמוצגות באמצעות תג ה-img יש מאפיין שנקרא alt (alternative text). כשהעמודים של אתר מאונדקסים ע"י מנועי החיפוש, הטקסט שנמצא במאפיין ה-alt נשמר. רצוי להכניס טקסט שהואר מילות מפתח במאפיין alt של התמונות בעמוד.
9. תגי meta? תג ה-meta עוזר לנו להגדיר את המסמך/העמוד. תגי ה - meta אינם נקראים ע"י הצופים באתר אך נקראים ע"י מנועי החיפוש. ישנם סוגים רבים של תגי meta, וביניהם: Description, Keywords, Content-Type, Author, robots, Expires, refresh, set-cookie. באופטימיזציה של עמוד למנוע חיפוש, יש להתייחס בעיקר למספר מצומצם של סוגי תג ה-meta, כיוון שלא כל מנועי החיפוש נותנים חשיבות לסוגי תג ה-meta השונים.
סוגי תג ה-metaהרלוונטיים למנועי החיפוש הם:
Description: מספק תיאור כללי על העמוד. מאפיין זה לא משפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש, אך הוא חשוב מכיוון שהטקסט שנלקח ממנו מוצג לגולש בתוצאות החיפוש, בתנאי שהטקסט שנמצא בו מתאים לטקסט שבעמוד. בשל כך יש לכלול את מילות המפתח בתג meta-description אולם חיוני לרשום גם מידע קצר, קולע ומסכם, שימשוך את המשתמש ללחוץ על הקישור ולהיכנס לאתר.
Content-Type: מגדיר את הקידוד שמשתמשים בו בעמוד ועוזר למנוע החיפוש לזהות בצורה נכונה את התווים/הטקסט שבעמוד.
Content-Language: מגדיר את השפה שמשתמשים בה בעמוד. באמצעות הגדרת השפה, מנועי החיפוש המסוימים מציגים את העמוד בתוצאות החיפוש בהתאם למילת החיפוש ושפת הגולש.
Robots: קובע לרובוטים של מנועי החיפוש אם אפשרי לאנדקס את העמוד או לעקוב אחרי הקישורים שבעמוד. חוץ מתג זה יש להשתמש בקובץ robots.txt אותו נוסיף לאתר שלנו וגוגל קורא אותו ובעזרתו מקבל את הלינקים השונים באתר.
תג ה-meta מסוג keywords היה בעל חשיבות בעבר, אבל כיום כמעט חסר חשיבות. למרות זאת עדיף למלא אותו בהתאם, למקרה שבעתיד יהיה שימוש בו מחדש.

ב. מבנה האתר

1. מספר העמודים - כל המרבה בעמודים עם מילות מפתח ונושאים שונים הרי זה משובח. יצירת עמודים רבים מאפשרים כתיבת מילות מפתח רבות ושונות שעוזרות בהרחבת מילות החיפוש שניתן להגיע באמצעותן לאתר. בנוסף, אם מידע חדש ורלוונטי לנושא האתר מתווסף, מנועי החיפוש יחשיבו זאת כהתפתחות והתרחבות של האתר, מה שיגרום לאינדוקס האתר בזמנים קצרים יותר ושיפור בדירוג האתר.
2. תפריט ניווט ? לרוב האתרים יש תפריט ניווט. אתר שאין לו תפריט ניווט מומלץ שיבנה אחד, אחרת מנועי החיפוש יתקשו מאוד להגיע לשאר העמודים או שלא יגיעו אליהם בכלל, ומסיבה זו עמודים אלה כנראה לא יופיעו בתוצאות החיפוש. שימוש במילות מפתח בקישורי התפריט בהתאם לעמוד שאליו הקישור מקשר, נותן חשיבות נוספת לעמוד המקושר.
3. שימוש בשמות קבצים ? מומלץ לקרוא לשמות קבצי ה-HTML בשם מילות המפתח. סעיף זה לא משמעותי בנושא של אתרים דינאמיים. אתרים דינאמיים בונים את הדפים באופן אוטומטי.
4. שימוש בתיקיות משנה למלל - מבחינת מנועי החיפוש, עמודים שנמצאים בתיקייה הראשית של האתר, מקבלים חשיבות גבוהה יותר מעמודים שנמצאים בתת-תיקייה. לכן אם אין לאתר עמודים רבים מאוד (כמה אלפים), מומלץ לשים את כל העמודים בתיקייה הראשית. סעיף זה לא רלוונטי לאתרים דינאמיים.
5. בכל עמוד יש להשתמשבביטוי אחד בלבד כמילת/מילות מפתח מתאימה לאתר.
6. דף הבית - דף הבית הוא העמוד החשוב ביותר באתר ובמיוחד מבחינת מנועי החיפוש. מסיבה זו מומלץ להשתמש בדף הבית במילת/מילות מפתח שהכי חשובות ורלוונטיות לאתר.

ג. טעויות נפוצות
1. כותרת גראפית - אתרים רבים מעוצבים עם כותרת גראפית. אתרים כאלה שהכותרת הגראפית שלהם תופסת רוחב מלא עושים טעות חמורה, כיוון שראש העמוד הוא המקום הערכי והחשוב ביותר, אשר בו מומלץ לכתוב את מילות המפתח של העמוד, וגם מהסיבה שמנועי החיפוש לא יכולים לאנדקס/לקרוא טקסט שנמצא בתמונות. כדי להציב בכותרת העמוד גם כותרת גראפית וגם כותרת טקסטואלית, אפשר לקבוע לשניהם רוחב שתופס חלק מרוחב העמוד, ובכך לדחוס את 2 סוגי הכותרת לראש העמוד.
2. תפריט ניווט גראפי - אתרים מסוימים יוצרים תפריטי ניווט גראפיים שלא ניתנים לקריאה/אינדוקס ע"י מנוע החיפוש. במקום תפריט ניווט גראפי יש לכתוב את מילות המפתח שמתאימות לעמוד המקושר. פעולה זו תיתן יתרון לדירוג האתר במנועי החיפוש. אך אם בכל זאת השימוש בתפריט ניווט גראפי הכרחי, מומלץ להשתמש בצורה נכונה במאפיין alt של התג img.
3. תפריט ניווט מסוג סקריפט ? מנועי החיפוש לא קוראים/מריצים סקריפטים (scripts), ולכן קישורים באתר הנעזרים בסקריפט לא ייקראו ע"י מנועי החיפוש. לפיכך עמודים מסוימים באתר לא יאונדקסו כלל ע"י מנועי החיפוש. אם השימוש בתפריט ניווט הנעזר בסקריפט הוא הכרחי, יש ליצור לו תחליף ב-HTML רגיל על מנת שיהיה קריא ומובן גם למנועי החיפוש.
4. שימוש בסשן (session) מזהה ? ישנם אתרים הנעזרים בסשן מזהה על מנת לזהות את הגולשים הנכנסים לאתרם. כל גולש מקבל סשן ייחודי כשהוא מגיע לאתר. דבר זה גורם ליצירת עמודים כפולים באתר - בעלי כתובת URL שונה אך עם תוכן דומה לחלוטין. מנועי החיפוש יכולים לזהות עמודים שונים באתר (עם URL שונה) אך עם תוכן דומה, ודבר זה יכול לגרום לתוצאה לא רצויה מבחינת קידום האתר. מומלץ להימנע ככל האפשר משימוש בסשן מזהה.
5. הפניה מחדש ? לא מומלץ היות ולמנועי החיפוש, וגם לגוגל, קשה לקרוא את ההפניה מחדש. הפניה מחדש עלולה להביא לתוצאה לא רצויה מבחינת קידום האתר, לכן רצוי להימנע מפעולה זו.
6. טקסט מוסתר ? שימוש בטקסט מוסתר באתר, כמו בטקסט שיש לו את צבע הרקע, אינם טעויות אלא ניסיונות מכוונים כדי לרמות את מנועי החיפוש ואת גוגל. ביצוע פעולה זו או רמאות אחרת עלולה לגרום לחרם על האתר.
7. לינק של פיקסל אחד ? שיטה זאת גם פסולה היות ומנועי החיפוש וגם גוגל מזהה שאתה מנסה "לסדר" אותו. לפיכך אתרך עלול להיות בחרם.
בעלים ומיסד של "קבוצת דעת השרון"
בקבוצה מספר חברות:
מכללת דעת השרון - מרכז הדרכה למחשבים, אנגלית ומנהל
דעת נט - חברה לבניית, קידום, שיווק ואחסון אתרים באינטרנט
אקדמא - קשרים עם אונבירסטאות בחו"ל לצורך לימודים לדוקטורט

אתר הבית: http://www.daatnet.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב