דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


''בית ספר למוזיקה'' בכל כיתה? 

מאת    [ 07/01/2012 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2736 פעמים ]

גם אני צפיתי, כמו הרבה אחרים, במסיבת הסיום של התוכנית "בית ספר למוזיקה". זו הפעם הראשונה שראיתי את התוכנית, וגם אני, התרגשתי עמוקות מהכישרון המדהים של הצעירים האלה, מהעמידה הבוטחת שלהם על הבמה, מהיכולות הנפלאות שלהם ומהקשר המצוין שנוצר בינם לבין המורים. אני מורה לאסטרטגיות למידה שמחפשת תמיד דרך ללמידה יצירתית. אני מלווה הרבה תלמידים צעירים וסטודנטים, לכן התרגשתי, אולי, יותר מאחרים.

 כמעט כל הצעירים (או אולי נכון יותר לקרוא להם הילדים) המדהימים האלה בחרו בעצמם את השירים שביצעו. כששמעתי כל אחד מהם מסביר מדוע בחרו בשירים, ליבי החסיר פעימה. הילדים האלה בחרו שירים מאוד בוגרים, שצריך ניסיון חיים או אינטליגנציה רגשית מאוד גבוהה כדי להבין. הם דיברו ברצינות רבה על רומנטיקה, סליחה, חרטה, בדידות, כאב, פחד , והסבירו קבל עם ומצלמה איך הם מתחברים לשיר ולרגשות העולים ממנו. וואוו!

ואני חשבתי על התלמידים שלי, שמבקשים עזרה בספרות. מילא  את הסיפורים שהם לומדים, הם עוד מסוגלים לעכל, אבל שירה? מעטים מאוד מהם מתחברים לשירים שלומדים בשיעורי ספרות, גם אם מדובר ב שירה מודרנית ושירים ששפתם מובנת. אז בהשראת "בית הספר למוזיקה" חשבתי איך כל מורה לספרות ורכז מקצוע יכול להכניס, לגמרי בחינם, קצת רוח חיים לשיעורי ספרות, ובהזדמנות זו לקרב למרכז הבמה גם ילדים, שקולם בדרך כלל לא נשמע. הרעיון שלי הוא זה: מכיתה ז' ומעלה, כל תלמיד יתבקש לבחור שיר (אפשר להציע מאגר של שירים שונים, גם פזמונים) ובמשך 10 דקות בתחילת כל שיעור ספרות ילד אחר יציג את השיר שלו, יסביר למה הוא בחר בו, ומה ריגש אותו בשיר. כך הילדים יתקרבו קצת לז'אנר שמעורר, בדרך כלל, התנגדות, וכך כולם – תלמידים וגם מורה – יוכלו לדעת משהו חדש גם על הילד שאף אחד לא באמת מכיר, כי הם סוערים מאוד, או להיפך – חיים בבועה שלהם ולא מתערבים במהלך השיעור. כך נתפוס שלוש ציפורים במכה: הילדים יתקרבו קצת לשירים, ואולי גם ילמדו לקשר אליהם סוג של הנאה, הבמה תינתן גם למי שנמצאים בשוליים, והתלמידים וגם המורים יכירו פן שלא תמיד בא לידי ביטוי במהלך השיעורים. וכל זה לא עולה אגורה אחת למערכת. שווה מחשבה נכון? אז אם אתם הורים או מורים, כדאי שתעשו משהו בנידון, ותמשכו בחוטים הנכונים בבית הספר כדי שזה יקרה.

יש לי תלמידים שלימדתי אותם הרבה תכנים שקשורים לשפה וללמידה בעזרת שירים שהם בחרו. גם אם לא כל הזמרים שרים טקסטים מהוללים, עדיין הם מורכבים ממילים וממשפטים בעברית, בדרך כלל די תקינה. אפשר למצוא שם הרבה חומר גם להדגמת אסטרטגיות למידה, והכל נעשה בנועם מכיוון שהתלמיד הוא זה שבחר את השיר, ולכן הוא כבר מוכן יותר ללמוד.
 בהצלחה רבה, 

טלילה שחר, מוסמכת בהוראת אסטרטגיות למידה, מחבברת הספר "מהורה למורה" - למד את ילדך איך ללמוד בקלות ולהשיג תוצאות מעולות. הירשמו באתר שלי וקבלו טיפים להשכנת שלום בין הורים, ילדים ומורים. כן תקבלו בחינם פרק מהספר שלי: שיטה מעולה לזכירת מושגים ומילים בשפה זרה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב