דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השיטות הנפוצות להסרת משקפיים בלייזר 

מאת    [ 06/01/2012 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 2419 פעמים ]

קיימות מספר שיטות לניתוח לתיקון הראייה בלייזר, המוכר יותר בשם ניתוח הסרת משקפיים בלייזר. בישראל המרפאות ומנתחי העיניים משתמשים במגוון שיטות, כאשר הנפוצות שבהן הן שיטת הלאסיק והסופר-לאסיק. במאמר זה נסקור את השיטות השונות, היתרונות והחסרנות בכל שיטה, ועל אופן הניתוח הלכה למעשה.

שיטת הלאסיק – נחשבת לשיטה הנפוצה לניתוח הסרת משקפיים בלייזר, בשיטה זו, קרן הלייזר מטפלת בשכבות התחתונות של הקרנית, כאשר מתבצע חיתוך של השכבה העליונה של הקרנית, יוצרים "פרוסה" ומקפלים אותה הצידה, כדי שקרן הלייזר תוכל לטפל בשכבות העמוקות יותר של הקרנית, ובסיום התהליך מחזירים את ה"פרוסה" למקומה.

שיטה נוספת נקראת PRK  - בהליך זה לא חותכים את הקרנית ומטפלים בשכבה העליונה של הקרנית. על הקרנית יש שכבת תאים הנקראת אפיתל. ראשית מסירים את שכבת האפיתל, בד"כ באמצעות אלכוהול, ולאחר מכן מבצעים ליטוש של הקרנית על ידי קרן לייזר המשנה את קימור הקרנית.

בשתי השיטות להסרת המשקפיים הניתוח אורך מספר דקות ומתבצע בהרדמה מקומית המתבצעת באמצעות  טיפות עיניים, והעפעפיים יוחזקו על ידי מפשק עפעפיים על מנת למנוע סגירת העין. הניתוח לא כואב, לא מרגישים דבר במהלך הניתוח. פעולת הלייזר עצמה לוקחת פחות מדקה, כאשר ככל שמספר המשקפיים גבוהה יותר פעולת הלייזר ארוכה יותר אך לא יותר מדקה. במספרים נמוכים יותר פעולת הלייזר תימשך מספר שניות בלבד. בשיטת הלאסיק יתכן כי בזמן חיתוך הקרנית המנותח ירגיש לחץ קל בעין בזמן הניתוח, אך לא כאב.  בזמן הניתוח הרופא עוקב אחרי פעולת הלייזר ודואג להנחות את המנותח בהתאם כדי שהעין לא תזוז וקרני הלייזר יטפלו בדיוק במקום הנכון.


קרן הלייזר עוקבת גם אחרי תזוזות העין הקלות באמצעות עוקב הנקרא EYE TRACKER המותקן במערכת. גם אם העין תזוז תזוזות קלות באמצע ההליך המערכת החכמה באמצעות ה"עוקב" תזהה היכן בדיוק צריכה לפגוע קרן הלייזר. במידה ותהיה תזוזה גדולה מידי של העין הלייזר יפסיק את פעולתו באופן אוטומטי עד אשר העין תחזור למקומה.
לפני הניתוח תוכלו לקבל  כדור הרגעה על מנת להפחית את הפחד והחרדה מן הניתוח. כדור ההרגעה אינו חובה אך מומלץ על מנת להוריד את המתח לפני הניתוח.

לאחר הניתוח תרגישו את השיפור באופן מיידי אך ההחלמה היא הדרגתית  ובתקופת ההחלמה הראיה עדיין לא איכותית וחדה. תקופת ההחלמה קצרה אך משתנה ממטופל למטופל ובהתאם לטכניקה בה בוצעה הניתוח. בטכניקה בה מתבצע חיתוך הקרנית ההחלמה איטית יותר אך לאחר שבוע כבר תוכלו לראות טוב. הראיה מתייצבת בהדרגה במשך שישה החודשים שלאחר הניתוח.  

השאלה של רב המטופלים היא – האם לאחר הניתוח רואים 6:6 . התשובה לשאלה זו – מטרת הניתוח היא לשפר את הראיה באופן משמעותי וללא משקפיים או עדשות. אך תוצאות הניתוח תלויים בנתוניו של המטופל ובמספר המשקפיים שהרכיב, בניתוחים אלה אחוזי הצלחה גבוהים ורב רובם של המטופלים מרוצים מן התוצאות ויכולים לצפות בטלוויזיה, לקרוא ולנהוג ללא משקפיים.

לעיתים רחוקות מתלוננים מטופלים כי ראייתם אינה איכותית וחדה לאחר הניתוח, ואינם מרוצים מן התוצאות. במקרים כאלה ניתן לשקול ביצוע תיקון בניתוח נוסף, אך ורק לאחר שהראייה מתייצבת לאחר שישה חודשים.

שאלה נפוצה בקרב המטופלים הינה האם הטיפול הוא חד פעמי, האם הראיה מתדרדרת במשך השנים וצריך לחזור על הטיפול לאחר מספר שנים. התשובה לשאלה זו הינה שתוצאות הניתוח אמורות להחזיק ולהישמר לזמן רב, אך חייבים להבין שכאשר אנו מתבגרים גם העיניים עוברות תהליכים מסוימים והראיה דועכת. באחוז קטן מן המקרים חלה נסיגה בראיה ויתכן כי לאחר שנים יופיע שוב מספר קטן.

יש לציין כי אחרי גיל 40 רב האנשים נזקקים למשקפי קריאה, לכן אלה מבין המנותחים שהרכיבו משקפיים ויראו טוב מרחוק, יתכן ויזדקקו למשקפי קריאה (לקרוב) כמו יתר בני גילו. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב