דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתכון ישן ליצירת אושר 

מאת    [ 01/12/2007 ]

מילים במאמר: 984   [ נצפה 4417 פעמים ]

זה לא סוד שהאושר אינו שמור לרוחניים בלבד אבל איך זה שדווקא הסרט שנושא את השם הזה ('הסוד') מקוטלג בז'אנר שנקרא 'דוקו-רוחני'?
בכל מקרה, לא הז'אנר עומד במרכז ענייננו היום אלא החיים שלנו או אולי בעצם מה שמכונה 'הסוד'. הסוד כבר אינו סוד. כלומר, הסוד להשגת האושר אינו סוד. רגע, צריך אולי לעשות קצת סדר במושגים. לפחות לתאם ציפיות וליצור הבנות לגבי מושג אחד מהותי כאן - 'האושר'.
מהו האושר?
בספרו, 'בזכות האושר' (הוצאת חרגול) מספר מאתייה ריקאר על ידידה אמריקאית שהכריזה אחרי בחינות הגמר שלה: "אני רוצה להיות מאושרת". אחד מהחבורה העיר בתמיהה: "איך יכול להיות שלאדם מבריק כמוך אין שאיפות חוץ מלהיות מאושר". על זה השיבה ידידתו: "לא אמרתי להם איך אני רוצה להיות מאושרת. יש כל כך הרבה דרכים להגיע אל האושר: להקים משפחה, לגדל ילדים, לעשות קריירה, לחיות חיי הרפתקה, לעזור לאחרים, למצוא שלווה בתוכך...מה שלא תהיה הפעילות שבה אבחר, אני מצפה מחיי לאושר אמיתי".
ז'אן ז'אק רוסו אומר שכל אדם רוצה להיות מאושר, אבל על מנת להצליח בזה יש לדעת תחילה מהו האושר. רובכם וודאי יסכימו איתי שהאושר הוא רגש שמבטא את מצבו הנפשי והמנטאלי של אדם ברגע מסוים. האושר הוא רגש חיובי שעשוי להתבטא כרוגע, שלווה, שמחה, צחוק, חיוך התלהבות ועוד.
עצרתם רגע לשאול מהו האושר בעבורכם? יתכן והאושר אינו ישות עצמאית אלא תחושה שנלווית למצב מסוים? אולי האושר הוא התוצר של אירוע? אולי האושר הוא הרגשה שמתעוררת בעקבות הגשמה או מימוש? - אם כן, האם צריך להמשיך לחפש את האושר? אולי צריך להגדיר מטרה שקיומה יסב אושר?
ג'רמי בנתם, פילוסוף שחי במאה ה-18עד ה-19 טען כי המטרה המוסרית העליונה היא להביא לכך שיהיה מה שיותר אושר למה שיותר אנשים. הדלאי למה לעומתו מתמקד בחוויית האושר עצמה ופחות באמצעים שדרכם הושגה. כך או אחרת, אני לא אעוות מאוד את המציאות אם אעיז ואומר שרוב רובם של האנשים רוצים להרגיש מאושרים. אז איך עושים את זה?
הדרך אל האושר
יש שבוחרים לצנוח ממטוס נוסע, יש שבוחרים לקפוץ בנג'י, יש שבוחרים לשבת למדיטציה שלוש פעמים ביום, יש אלו שמספיק להם לראות את התינוק שלהם מחייך ויש את אלו שחוויה מינית גורמת להם אושר עילאי. בצד כל אלה, אשר חווים רגעים ארוכים יותר או פחות של אושר, הנאה וסיפוק ישנם רבים שמבקשים לחוש באושר בעוצמה גדולה יותר, שרוצים לחוות את האושר לפרקי זמן ארוכים יותר, שמקווים לימים טובים יותר. מכירים את המשפטים "יהיה טוב" או "יהיה בסדר"... ?
הסוד להשגת האושר
לב ליבו של הסרט הוא הסוד והסוד הוא לא יותר משתי מילים 'חוק המשיכה'. באמצעות הסרט 'הסוד', מבקשים יוצריו לחלוק עם מסה גדולה ככל האפשר את המפתח לפתיחת הדלת אל האושר, זה המושג מהסיפוק שנגרם לנו כשהרצונות שלנו מתגשמים והציפיות שלנו עומדות בקנה אחד עם המציאות. מלבד לגרוף זהובים רבים לכיסם, מצליחים משתתפי הסרט להעביר בצורה פשוטה ומתלהבת את התורה.
הרעיונות המובאים בסרט סוכמו ב-100 משפטים אך העיקרי שבהם הוא הסוד - חוק המשיכה.
חוק המשיכה שנתגלה על ידי אייזיק ניוטון מגדיר את המשיכה בין כל שני גופים בעלי מסה, וקובע כי כל גוף מושך גוף אחר ביחס ישר למסתם של שני הגופים, וביחס הפוך לריבוע המרחק שביניהם. עקרון זה תוקן על ידי אלברט איינשטיין במחציתה הראשונה של המאה העשרים ופותח להגדרה כללית יותר, המאפשרת גם לחלקיקים חסרי מסת מנוחה (כמו, למשל,פוטונים) להימשך לגופים אחרים (מתוך ויקיפדיה). את חוק המשיכה אנחנו מכירים מקרוב בתחומי חיים רבים. בזוגיות לדוגמה הפיזיקה הזו עובדת בעיקר על הלב (נו טוב, וגם על הגוף). פניני הלשון מתארים בפשטות את שאמר ניוטון. מכירים את המשפטים: "מצא מין את מינו" או "מצא סיר את מכסהו" - זו רק המחשה פשוטה ופשטנית מחיי היום יום. אם כך, מה אומרים יוצרי הסרט הנלהבים?
עיקרי הסוד
ההתחלה היא שכולנו עובדים עם כוח אינסופי אחד. זו נשמעת אמירה רוחנית אז רק נניח שהיא נכונה גם אם אנחנו לא באמת מבינים או מסכימים עם זה. השלב הבא הוא שאנחנו כמו מגנטים. זוכרים את חוק המשיכה? אנחנו מושכים ונהיים לדברים שאנחנו חושבים עליהם. אהה.. זה כבר נשמע תלוש לגמרי מהמציאות. אוקי, לא נתווכח אם זה נכון או לא אם זה מתרחש או לא. נמשיך. מוכנים? הרעיון הוא שלכל מחשבה יש תדר (אנרגיה). המחשבות שלנו שולחות תדרים ליקום ומושכות תדרים דומים מהיקום. קרי, נחשוב מחשבות המשדרות תדרים מסוימים נקבל ונמשוך התרחשויות ומצבים בעלי אותם התדרים. עוד טוענים יוצרי הסרט כי המחשבה = יצירה. זה לא חדש. כבר שנים שמדברים בחדרי החדרים של 'הרוחניים' על המחשבה שיוצרת מציאות. גם היהדות טוענת אותו הדבר "סוף מעשה במחשבה תחילה" (ונכון, אפשר להתייחס לפשט שבמשפט אבל אני דווקא בוחרת להתעמק קצת יותר, לדלג על הרז ועל הדרש ולהתייחס לסוד). אם המחשבה = יצירה, אנחנו בעצם יוצרים את חיינו. כל מה שיש לנו בחיינו אנחנו מושכים אלינו בעזרת המחשבות שלנו. המחשבות שלנו גורמות לרגשות שלנו. אנחנו מקבלים בדיוק מה שאנחנו מרגישים. רגשות שמחים יותר ימשכו מצבים שמחים יותר. על אותו משקל, לחשוב ולומר 'יהיה בסדר' משמע לחכות לעתיד, תמיד ה'בסדר' יתרחש בעתיד. אנחנו לא מתייחסים להווה. לכן, תמיד נחכה לעתיד הזה שיתממש... אבל מה עכשיו? הסוד הוא ליצור את המציאות שאנחנו רוצים עכשיו.
איך נרגיש את האושר?
את האושר נרגיש כאשר נראה שהמציאות שאנו מבקשים לעצמנו מתממשת, כאשר נחוש בסיפוק המתעורר בנו כשהמשאלות שלנו הופכות למציאות, כשנוכל לחוות בעצמנו את ההתרחשות שמתוארת כאן. אם כך, איך עושים את זה?
השיטה מאוד פשוטה לטענת המשתתפים בסרט. דמו לעצמכם שהיקום הוא קטלוג עצום של כל האפשרויות שעולות על דעתכם. אתם צריכים לפתוח את הקטלוג ולבקש מהיקום מה שאתם רוצים. אחרי שאתם מבקשים, היקום עונה לבקשה שלכם - הוא מארגן את הדברים כך שהבקשה תיענה. אתם במקביל צריכים להיות זמינים לקבל השראה או רעיון שיובילו אתכם לקראת מה שאתם רוצה מהר יותר. במילים אחרות, אתם צריכים לפעול. בשלב הראשון - לדמיין. לראות את המציאות שאתם מבקשים לעצמכם. להרגיש את הרגשות שתחושו כאשר הדברים יתממשו. זוהי הליבה של היצירה. המחשבות הן המקום שמהן הפעולות מתחילות. בשלב הבא, להרגיש. להתמקד ברגשות חיוביים, ברגשות של אושר ושלווה פנימית. ולבסוף, להגיב להזדמנויות שנקרות בדרך - ומהר.
אם טרם השתכנעתם ואתם זקוקים לעוד מידע, אתם מוזמנים לצפות בגרסת הסרט בעלת הכתוביות בעברית באתר הישראלי של הסוד ואם נפשכם חשקה במקור, זהו האתר של ההפקה.

זהו! נשמע פשוט נכון? אז למה לא כולם עושים את זה? למה אתם לא עושים את זה?



 
מאמנת לחיים ויזמת מקוונת עם תשוקה בלתי נלאית לידע ולמימוש הפוטנציאלים המגולמים בכל מי ומה שנקרה בדרכי. מובילה ליצירת שינוי שמחזיק בטווח הארוך בעזרת אימון אישי ע"פ קוד הקיום.

קראו עוד על אימון אישי ע"פ קוד הקיום



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב