דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אקולייזר קצת על Eq 

מאת    [ 03/01/2012 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 2362 פעמים ]

עיבוד – בחירה נכונה של תפקידי הנגינה (גם בפיזור באוקטאבות שונות וגם בקצבי הנגינה) חשובה מאוד. נסו לפזר את התפקידים (באס – באוקטאבות הנמוכות, הרמוניה – באוקטאבות האמצעיות ומלודיה – באוקטאבות העליונות, למשל), תפרידו בין הכלים. אל תבחרו כלים שהסאונד שלהם חופף מידי כי אז יכולה להיווצר בעיה של מיסוך. אם כבר יש בעיה כזו נסו שהכלים לא יתחילו לנגן ביחד, או מבחינת כתיבת התפקיד שכלי אחד יתחיל על הפעמה הראשונה של התיבה והכלי השני יתחיל שש עשרית או שמינית אחת אחרי, לדוגמה (בכלים אלקטרונים ניתן לבצע את זה גם על ידי שינוי המעטפת של הכלי ולא חייבים לשנות את התפקיד). אם הם חייבים לנגן ביחד, נסו שינגנו אחד כמה שיותר רחוק מהשני במרווח המוסיקלי. כמובן שיש עוד הרבה פתרונות ומה שהצעתי כאן לא יעבוד בכל מצב, אבל זו בהחלט נקודה למחשבה.

הקלטה – בחירת המיקרופון הנכון ומיקום המיקרופון חשובים מאוד ומשפעים על צבע הצליל ואיכותו. כמובן גם עוצמת הקלטה, החדר בו אנו מקליטים, הנגן והכלי ישפיעו על איכות ההקלטה. אך אם יש עיבוד טוב וביצענו הקלטה כמו שצריך, אז הרבה מהעבודה הקשה כבר אחרינו ואנו בדרך למיקס טוב.

דגימות – בחירה של דגימות איכותיות המתאימות ליצירה שלנו. ברור, אבל חשוב לציין שלא כל דגימה שנשמעת טוב היא הדגימה הנכונה ליצירה שלנו.

סינתיסייזרים – בחירה של כלי שנשמע טוב זו רק ההתחלה. היכולת שלנו לעצב את הסאונד ולהתאים אותו לצרכים שלנו בדיוק ולהטמיע אותו בתוך היצירה יכולה לפתור לנו את השימוש ב EQ בכלל, אבל צריך לדעת כיצד לעבוד עם כלים אלו ואיך ניתן לשנות או להשפיע על הצליל אותו מפיק הכלי. אם אתם לא יודעים, חוזרים חזרה להקשבה ובחירה של סאונד שמתאים לשיר.

לסיכום – להיות אובייקטיבי. לא כל סאונד יפה או תפקיד מגניב שיצרתם מתאים או יכול להיכנס אל היצירה הסופית והעבודה מתחילה שם. הגישה של "נתקן את זה במיקס" גורמת לירידה באיכות הסאונד של היצירה. אם הסאונד לא נשמע טוב בלי EQ אז עם EQ הוא ישמע בסדר, אבל זה כמעט בלתי אפשרי להביא אותו למצב של מדהים.

היה חשוב לי לציין את כל זה כי הרבה אנשים לא מבינים למה הם לא נשמעים כמו.... ובדרך ככל ההבדל הוא באחד מהשלבים הראשונים שציינתי מעל.

שימושים –

איקוולייזר הוא אחד מהכלים המשומשים ביותר במיקס, ולדעתי גם הכלים הקלים ביותר להבנה. ניתן להשתמש באיקוולייזר על ערוץ בודד, על קבוצת ערוצים ואפילו על מיקס שלם. טכנאי קול משתמשים באיקוולייזר לכל מני מטרות לדוגמה –


    • לתקן בעיה ספציפית בהקלטה או בצבע החדר.
    • להעצים תדרים בקול של שירה כדי לגרום לה להיות ברורה יותר.
    • להפריד בין כלים המכילים את אותה פיזור אנרגיה של תכולת התדרים.
    • להרחיק כלי מסוים אחורה יותר במיקס.
    • להתגבר על בעיות שנובעות מתכולת התדרים אותה יכול להרגיש המיקרופון.
    • לאחד ביחד סאונד שהוקלט ממספר מיקרופונים.
    • לצמצם תכולת תדרים של כלים שונים כדי שיוכלו להשתלב ביחד.

לסוגי פילטרים לחצו כאן

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב