דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צדק חברתי 

מאת    [ 01/12/2007 ]

מילים במאמר: 1574   [ נצפה 5514 פעמים ]

מי אחראי על החיים שלנו?
מחזות האיוולת והאבסורדים של חודש 11.2007

שירית בן- ישראל, מנכ"לית STS לפיתוח א/נשים, ארגונים ועסקים מובילים



מידי שנה, בחודש דצמבר אני נוהגת לערוך שני חשבונות נפש; החשבון הראשון, מול שורות המאזן והדו"ח העסקי השנתי שמגיש רואה החשבון שלי בעבור פעילות החברה שלי, והחשבון השני, חשבון נפש מול המדינה שלי. היא, המדינה אינה יודעת כלל, שאני, אחת מאזרחיותיה עסוקה בהתדיינות בשמה עם עצמי. וגם, אילו ידעה, מתוך ממצאי חשבון הנפש שלי מולה עולה, שלא הייתה מתעניינת בי או בחשבונות הנפש שלי מולה.
ובכל זאת, חשבון הנפש שלי מול המדינה שלי הוא, בעצם חשבון הנפש, שכל אחת ואחד מאזרחי ואזרחיות המדינה צריכים לבצע כל יום, כל שבוע, כל השנה. לכן, אני פורשת בפניכן/ם את חשבון הנפש האישי שלי מול המדינה ומחכה לתמיכתכן/ם.


האם המדינה אחראית על הגנה על ילדים מפני אבות רוצחים?
"לא מאמינה לשום דבר, אבא שלנו * אוהב אותנו" (* זה שנגדו הוגש כתב אישום בגין רצח 2 נשותיו ו-2 בנותיו), (ידיעות אחרונות 26.11)

הילדה דועא, ילדה בת 11, הניצולה היחידה מאירוע המוות או הרצח הטראגי של 2 נשים ו-2 בנות של גבר אחד, שתכנן להתחתן עם אישה שלישיית לאחר הרצח, ככל הנראה נגועה בתיסמונת שטוקהולם. התסמונת, שמתארת תהליך התאהבות והתקרבות של הקורבן למקרבן, בשואה, בחטיפה או באקט טרור, אחרת, אין לי הסבר לטענה שלה, שהיא איננה מאמינה למילה רעה אודות אביה, ושהוא, בעצם...צדיק.
אם רק היו נותנים לו הזדמנות להופיע בתוכנית "יצאת צדיק", בודאי היה נבחר למקום הראשון ומככב בספר הצדיקים בצד האינסטלטורים ומתקיני המזגנים. וכל זאת בזכות מי?, בזכות ילדה אחת קטנה, שמזדהה מסיבותיה שלה, עם ככל הנראה רוצח ולא עם קורבנותיו.
אז בפעם הבאה שאתן בוחרות לסנגר על המקרבן, רוצח, אנס, אלים, מכור פדופיל, מטריד מינית וסתם מניאק, חשובנה פעמיים, האם אתן מתחילות להתקרב למינכהאוזן?.


האם המדינה אחראית על החינך בישראל?
תלמידים: "קראו ליולי תמיר להתפטר" (ידיעות אחרונות 26.11)

אילו היה משרד החינוך חברה עסקית ואולמרט הבעלים ותמיר במנכ"לית, שניהם מזמן היו הולכים הביתה.
אולמרט על תקן הבעלים, שלא הזרים מזומנים להבראת החברה, שלא תמך במנכ"לית בתהליכי התייעלות, ואני אינני מדברת על הרפורמה המהוללת.
אבל, אולמרט אינו הבעלים באחריות, ותמיר איננה מנכ"לית עם מחוייבות לתוצאות. שניהם, על פניו ממלאים משבצת זמן עד הקריירה הבאה. ואחריהם המבול.
מנהיגות הינה מצרך יקר. מנהיגות באה לידי ביטוי במרד המלצרים באחת מרשתות הקפה בישראל, שהסתיים בניצחון של העובדים לאחר 13 ימים בלבד. בעלי עסקים יודעים, ש- 13 ימים ללא מצלצלים בקופות הינם התחלה של פשיטת רגל. אבל, במשרד החינוך, בו איש אינו מחוייב לשורה התחתונה, וכל מנכל"/ית זורק/ת את האחריות לכישלון על זו שקדמה לה, ומלבד הצהרות לא קורה דבר, גם 47 יום לא מהווים איום לפשיטת רגל.



האם מערכת המשפט אחראית על שלומנו?
וגם, לצערי: שופטת אישה אינה ערובה לשיוויון או להגינות

והשופטת רוטפלר, שרק שמה מזכיר לי את שם אחד הזנים הכלביים הכי תוקפניים ומזיקים (הרווטוויילר) אכן הוכיחה זאת השבוע ובנהמה רוטוויילרית מצמררת. רוטפלר בחרה להישען על "מר חמלה", שהופיע בדמותו של קצין המבחן של הבעל התוקף, לפיה, למרות שהבעל זרקעל אשתו ממירי טלוויזיה, היכה אותה באגרופים, תלש שערותיה, ותקע אצבעות בעיניה הוא יסתפק בריצוי 8 חודשי עבודות שירות. השופטת רוטפלר מוכיחה לי, פעם נוספת, שאישה בכס המשפט לעיתים גרועה יותר מגבר. אחרת, איך תסבירו לי שרוטפלר פסקה "מתנה" לגבר שהיכה, תלש, תקע, חבט באשתו שאגב גם הייתה בהריון?
מה לומר? אישה יקרה, אם נשארת עם החובט הפרטי שלך- כנראה שרוטפלר צדקה. ואם לא- קחי חייך בידייך ועופי ממחיצתו הראויה לכלבי הרוטוויילר במכלאות בלבד. למה? כי מכיוון המערכת המשפטית ככל שזה נוגע לשופטת רוטפלר וקצין המבחן החומל לא תצמח לך יישועה.


האם המדינה אחראית על שיקום משפחות קורבנות אלימות?
מה לעשות כשהמדינה "אונסת" את קרבנות האונס ו"רוצחת" את הורי הנרצחים?

המשינה שלנו הופכת את משפחות וקורבנות הפשע לאוויר. לא מסוג האוויר הטוב, רווי החמצן, אלא לכלום, לאפס, פעם נוספת וללא רחמים. אימו של רענן לוי ז"ל שנרצח במועדון בשפיים ונועה (שם בדוי), נערה קורבן אונס של מאמן השחייה שלה לא מעניינים את המדינה. אחרת, איך נסביר את הסכמי הטיעון שהמדינה מנסחת מול המקרבנים, למרות שכל העובדות וההודאות בידיה?. אחרת, איך נסביר את התעלמות המדינה, בניגוד למדינות מתוקנות מתמיכה על כל סוגיה ורבדיה במשפחות הקורבנות?. ואל תגידו, לי זה לא יקרה! כי המדינה של רענן לוי ז"ל וזו של נועה היא המדינה שלך ושלך, וזו תשתוק ותתמוך בפושעים גם אם חס וחלילה זה כן יקרה לנו.


מי יגן עלינו מפני ה"אונס" של האוצר וארגון המורים?
"כשהאונס הופך למילה אטרקטיבית: "באוצר אוהבים להיאנס"- אמר או לא אמר יו"ר ארגון המורים הוא מקבל כותרות מרכזיות, בניחגוד לאונס פיזי הלכה למעשה של גבר שרוט את אשתו שלו או אישה זרה שהזדמן לו לפגוש ברגע מטורלל של חייו.

המילה אונס מעניינת את כותרות העיתונים כאשר היא מושאלת כמטפורה לצורך התכתשות, בין גברברי האוצר לגברבר ארגון המורות בישראל. אבל, מעבר להתברברות הסמנטית שהייתה בכותרות העיתונים החודש, במילה "אונס" מסתתרת תפישת עולם, לפיה רק אקט של כפיה דרמטית יכריע את המשחק. וכן, לצערי, כשם שאונס "סטנדרטי" שאין בו מרכיבים סופר דרמטיים לא מרגש את רובנו, כך גם אונס של 47 ימי שביתה במערכת החינוך חסר משהו בתמהיל בכדי שייצר זעקה. חסר בו כרישים וחסר בו דם


מי אחראי על החזרת אמון קורבנות האונס הבמערכת המשטרתית?
ירידה במספר במותקפות מינית שפונות למשטרה

כשחוקרים מתעניינים בתרומת הקורבן לאונס, וחוקרות שואלות מה הייתה מידת ההנאה של קורבן האונס, וקצב או-טו-טו משתחרר מכל המהומה, ללא קלון, ללא רבב, ללא כתם הכי קטן שדורש ניקוי בסנו משהו להורדת כתמים, ובטוח שיכתוב ספר עם סופר/ת צללים על 200 ימי העינויים שלו שיהפוך לרב מכר- מה יש לקורבן אונס לחפש במשטרה?. כלום. בשורה תחתונה כלום אחד ענק. המשטרה סוגרת 62% מהתיקים, שאר 38% לא באמת מביאים את האנסים לכלא, אז בשביל מה להתחיל במהומה שמסתיימת במאומה?.



מי אחראי על מיפוי וניפוי סוטים ממערכות ציבוריות ועסקיות?
כשהעסקים בסכנה נכנסים להתקפה.

ירון פולק שהחזיק בביתו רק 5,000 תמונות ו- 360 סרטונים של קטינים הועף משותפותו בקרן הון סיכון ג'נסיס, לאחר שהורשע בהחקת התמונות והסרטים. למה? כי הימצאותו בקרן מחבלת בתדמיתה, מה שעלול להביא לירידה ברווחיותה. כהן היה מנכ"ל נס טכנולוגיות, זו שהביאה את קלינטון, מר שלום וסקס עולמי לישראל, ואנחנו אפילו לא ידענו מה הוא עשה בשעות הפנאי. בעצם, אם תרשו לי לומר, גם מה שאנחנו יודעות היום, הינו מה שהמשטרה הצליחה לקשר לאיש. זה הכל. השאר חבוי במרתפי ביתו מוחו של האיש.


מי יגן עלינו בפני מופרשי מערכות ציבוריות?
למשל, מפכ"ל המשטרה לשעבר, משה קראדי שהופרש מהמשטרה על רקע מסקנות ועדת זיילר, שמונה על ידי יצחק תשובה הבעלים של קבוצת דלק למנכ"ל פי גלילות. האיש, שלא ידע לקבל החלטות נכונות במשטרה, עליו נסמוך שידע לקבל החלטות נכונות בתחום הדלק והאבטחה בפי גלילות, וכל זאת מבלי להזכיר 60,000 הש"ח שיקבל לחשבונו מידי חודש, לפני הוצאות, בונוסים וכל השאר.

למשל, דן חלוץ, הרמטכ"ל לשעבר, "הגיבור המהולל" של מלחמת לבנון 2, זו שללא ספק, לא הצליחה בשום פרמטר שהוא, למעט עבור החיזבאללה ודן חלוץ וחשבונו הפרטי. לאחרונה מונה חלוץ למנכ"ל קמור מוטורס שבשליטת יבואנית מכוניות ה- BMV בישראל, דווח שירוויח 110,000 - בחודש ואופציות למניות בשווי 3.7 מליון ?. מעניין ממה יחלץ החלוץ המהולל את יבואנית BMV ?



מי יגן לעינו מפני החלטות השורות להון ושלטון?
קניונים- רק לעשירים, לא לקיבוצים!
מדינת ישראל אישרה לשרי אריסון להקים מעונות סטודנטים בתל אביב, כאשר ההכנסות מהשכרת הדירות ומשטחי המסחר והקניונים שיוקמו במקום למשך 24 שנים תהיינה של קבוצת אריסון.
באותו שבוע, יצא משרד הפנים למאבק במרכזים המסחריים הבלתי חוקיים, להם אפשר לקום ולפעול משך שנים ללא הפרעה, בשטחי קיבוץ געש, בית נקופה ושפיים.


מי יעניק צל"שים לשופטים שעושים את מלאכתם נאמנה?
כל הכבוד לשופטים סביונה רוטלי, עופרה צ'רניאק וד"ר קובי ורדי
באותו שבוע, שהשופטת רוטפלר בחרה להקל בעונשו של חובט, מכה, תולש ותוקע בעיניים באישתו ההרה, מחליט צוות שופטים אחר בישראל לעשות צדק. מחזה נדיר במחוזות מערכות המשפט אם תשאלו אותי. 20 שנות מאסר נפסקו לנפתלי אדרי שהורשע באונס 3 נערים במרתף ביתו. אגב, האנס המגעיל היה נרקומן שלכאורה נגמל, עבורו בטח העיד קצין מבחן מפרגן וחומל, כמו במשפטו של החובט באישה של השופטת רוטפלר, וכך זכה להינות משיקום ללא עונש. בדרך לשיקום האיש "שיקם" האנס נפתלי אדרי, בדרכו המיוחדת ל-3 נערים צעירים את החיים: האחד הפסיק בזכותו את הלימודים, השני התנסה בסמים ולשלישי נפתחו תייקןם במשטרה והוא זכה בשיקום אישי באמצעות אשפוז פסיכיטרי.

מי אחראי כשגבר אונס אישה בקניון הומה בישראל?
באמת, מי אחראי על ביטחון המבקרים והמבקרותבקניון?, לשם מה אנחנו שמים מאבטחים מפני כניסת מחבלים מבחוץ ולא מסוגלים להגן על לקוחותינו מבפנים?, והאם באמת אף אחד או אחת לא ראו שמעו דבר?, אן שאולי תסמונת ה "לי זה לא יקרה", אפשרה את השתיקה ועצימת העיניים?.
אז, לפי מעריב מיום 22.11 גבר (מנוול, זו תוספת שלי) תפס אישה באמצע היום במרכז מסחרי הומה אדם בקניון באשדוד, הכניס אותה למבנה שממוקם מול בית קפה הומה אדם ואנס אותה באכזריות. כמובן, שהגבר היה שתוי ובלתי ניתן לחקירה. ועכשיו, שאלת השאלות שלי, היא: האם האנס המחריד ללא פחד וללא גבולות ייהנה משירותיה המקלים של השופטת רוטפלר וקצין המבחן החומל שלה, או שייפול לידי "צוות הנקיון והצדק" של השופטים סביונה רוטלי, עופרה צ'רניאק וד"ר קובי ורדי?


ומי אחראי על ביטחון וריפוי הקשיש שהותקף?
שלמה סקורניק קשיש גאה בן 90, שהותקף ונשדד בשכונת הדר בחיפה נדרש לשלם לקופת חולים כמה מאות שקלים בגין הטיפול, למרות שהוא חבר הקופה. למה?, "כי לפי חוק הבריאות הממלכתי המקרה של סקורניק אינו עומד בקריטריונים"...אמרה דוברת הקופה ולא התביישה.


אז, תגידו לי אתן/ם

מי אחראי לביטחון ילדינו וילדותינו בקורסים עירוניים כאשר כל מדריך הינו אנס ותוקף פוטנציאלי?
ומי אחראי לביטחון הורינו הקשישים בשעה שהם מהלכים בגאווה ברחובות עירם?
ומי אחראי על ביצע צדק באנשים ורוצחים במערכת המשפטית?
ומי אחראי על החזרת אמון הנשים במשטרה בכדי שתוכלנה להתלונן על מעשי אונס?
ומי אחראי על אכיפת פתרונות יעילים במערכות חינוך אם העומדים בראשה לא מסוגלים?

ואיפה הקול שלנו שמתריע, מתלונן, מתקומם ויוצא לרחובות או לרשת בהפגנות נגד העוולות?

איפה חשבון הנפש שלנו מול המדינה ואיפה האמירה שלנו, איפה?

שירית בן- ישראל
מנכ"לית חברת STEPS TO SUCCESS בע"מ


תוכלו לתקשר איתי בפורטל תפוז בפורומים:
'נשים בעסקים ובקריירה'
'הדרכה'

ליצירת קשר באימייל: sts4u@bezeqint.net




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב