דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי תעודה או תואר ? 

מאת    [ 01/01/2012 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 2038 פעמים ]

רבים מתלבטים בשאלה, האם ללכת למכללה ללמוד מקצוע או ללכת לאוניברסיטה ללמוד ולקבל תואר אקדמאי. השאלה המרכזית בה אנו מתלבטים היא מה הדרך הטובה ביותר לקדם אותנו מבחינה מקצועית (קריירה) וכלכלית. לימודי תעודה במכללה מאפשרים, תוך זמן קצר ועלות נמוכה יחסית, להשיג את הידע הנדרש על מנת להתחיל בעבודה ולהרוויח כסף. כיסוי הוצאות הלימודים בלימודי תעודה מהיר יחסית והיתרון הגדול הוא ההתמקדות בתחום בו אנו מעוניינים לעבוד.

לימודי תואר באוניברסיטה כוללים בתוכם מגוון מקצועות כלליים על מנת לתת העשרה כוללת לתלמיד, לימודי בתואר כללי באוניברסיטה ואף רבים מהקורסים הנלמדים במקצועות ייעודיים אינם רלוונטיים לעבודה בפועל. לימודי תעודה ממוקדים ומעבירים רק את התכנים הרלוונטיים ליישום באותו המקצוע. הלימוד במכללה שם דגש על החלק הפרקטי של המקצוע ובוחר בקפידה מרצים שלהם גם הידע התיאורטי אבל לא פחות הניסיון התעסוקתי. שילוב זה מקנה ללימוד בקורס לתעודה מקצועית במכללה יתרון יחסי על בוגרי תואר אוניברסיטאי שכן הלימוד ועבודות הגמר הניתנות בקורסים המקצועיים משלבים את האקדמיה עם הפרקטיקה שכל כך חשוב למעסיקים.

אין ספק כי התואר האקדמי מוסיף ברמת האגו ולעיתים הוא הכרחי כסף כניסה לחברות מסוימות אולם ניסיון תעסוקתי לעיתים קרובות גובר על דרישת התואר. מעסיקים רבים יודעים כי יש פער בין לימודים אקדמאים לבין המציאות בשטח, אין כמו התנסות אישית על מנת להבין ולהוכיח יכולות.

זה לא קל לבחור קריירה, רבים מאיתנו, בכל הגילאים עומדים לפני צומת הדרכים בתחום הקריירה, בין אם אנו בתחילת דרכנו או בין אם אנו מעוניינים לעשות הסבה מקצועית.

אחד היתרונות הבולטים בלימודי מכללה לתעודה מקצועית היא האפשרות לבחון תחומים חדשים ולראות אם אכן זה הכיוון אליו אנו מעוניינים לפנות. לימודי תעודה מאפשרים התבוננות ממוקדת על השלכות הבחירה שלנו הן מבחינת עניין, פוטנציאל השתלבות בתחום והן מבחינת יכולות השתכרות.

 במצב הכלכלי היום רבים מאיתנו חייבים לעבוד כבר בשלבי החיים המוקדמים ולעזור בפרנסת הבית. לימודי תעודה במכללה מאפשרים לשלב עבודה במשרה מלאה עם לימודים כך שיש אפשרות להמשיך ולהחזיק במקום העבודה הנוכחי ועם זאת להרחיב את הידע התיאורטי והמקצועי.

רבים בוחרים בלימודי תעודה במכללה על מנת לאפשר קידום במקום העבודה הקיים, בין אם מדובר בקורסים להעשרת הידע כגון מקצועות הניהול או בקורסים מקצועיים.

לימודי תעודה במכללה מרחיב את הפוטנציאל להתקדם בחברה ולסייע במימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת הן מבחינת תפקיד ובדרך כלל גם השלכות קידום בתפקיד על השכר.

אין ספק שיתרון נוסף ללימודי תעודה הוא משך הלימודים והגמישות, לימודי תעודה נמשכים לרוב בין מספר חודשים לשנה וחצי, לימודי תואר הם מינימום 3 שנים מלאות שבהן יכולת ההשתכרות קטנה. בלימודי תעודה יש אפשרות פריסת קורסים על פי היכולות והצרכים של הסטודנט.

במכללה יש נטייה להתייחסות יותר אישית והתחשבות בצרכי הסטודנטים, ישנה אוזן קשבת ואפשרות תמרון גדולה יותר. מספר התלמידים לכיתות ללימודי תעודה מוגבל על מנת לאפשר יחס אישי והוראה יותר פרטנית, המודעות לשירות במכללה גבוהה יותר מאשר זו הניתנת באוניברסיטה ואחוז הנשירה נמוך משמעותית.

העולם כולו היום פונה, יותר ויותר, להתמקצעות בתחומים השונים, אנו בוחרים בעלי מקצוע על פי התמחויות. לימודי תעודה במכללה מאפשרים התמקדות כזו.

מגוון הקורסים המוצע רחב וממוקד תחום, לימודי תעודה במכללה מאפשר לימוד תחומים והתמחויות שאינם נלמדים כלל או בהרחבה במסגרת התארים האקדמאיים. 

אפשר למצוא ב-מכללה המשותפת שלל קורסים , לימודים , הכשרות שמקנים לך את המקצועיות הנכונה להרוויח קריירה ריווחית.

תוכלו למצוא באתר החדש בצמוד לבתי הספר השונים - הצעות עבודה , אינדקס - סטודנט, הטבות ומתנות, ייעוץ אונליין, מילגות,  מבחנים , שאלון הכוונה מקצועית ועוד.


בהצלחה.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב