דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


6 החלטות שעדיף להחליט שלא להחליט בשנה החדשה... 

מאת    [ 31/12/2011 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 1884 פעמים ]

 

אתם מכירים את זה. מגיע ראש השנה – מגיעות ההחלטות. החלטות בתחום הפרטי, החלטות בתחום העסקי. החלטות לשיפור והחלטות לשינוי ובחירת הרגלים חדשים.

כאנשי עסקים, יש לנו לא מעט החלטות ראויות בצנרת. למשל, לייעל בשנה הקרובה את ערוצי השיווק, זו החלטה נכונה, נבונה, ונחוצה. תמיד. אבל יש גם לא מעט החלטות שאם לא נקדיש להן מחשבה כמו שצריך, עלולות לקחת אותנו למקומות בעייתיים (בלשון המעטה)...  אז הנה שבע החלטות שעדיף להחליט שלא להחליט בראש השנה הנוכחי.

1. השנה, נאסוף הרבה יותר לידים לטובת המכירות
אופס... רגע. ההחלטה להפוך יותר לידים למכירות היא החלטה מצוינת. השאלה היא, האם צריך בשביל זה לאסוף הרבה יותר לידים או לידים הרבה יותר טובים. והתשובה? עדיף להתמקד בהרבה יותר לידים הרבה יותר איכותיים. האיכות, יקיריי, היא שקובעת, לא הכמות (וגם לא הגודל, אם כבר שאלתם...). הלידים הטובים באמת, הם אלה שצומחים על בסיס מידע יותר רלבנטי על הלקוח הפוטנציאלי, ומכוונים טוב יותר להפיכתו ללקוח מרוצה.

2. השנה נכתוב טונות של תוכן, המון תוכן, מלאנת'אלפים תוכן...
אופס... טעות. בדיוק כמו עם הלידים, כך גם בתוכן. זאת לא הכמות. זאת האיכות. זה התכנון הנכון וההתאמה בין התוכן לבין היעדים האסטרטגיים, המטרות העסקיות והלקוחות שאליהם מכוון התוכן. רק אחרי שבחנו ותיאמנו בין כל הפרמטרים,  אפשר להוסיף את המלח והפלפל ואת יתר הטעמים, שיגרמו לתוכן שלכם להפוך למעדן אמיתי...

3. השנה, ניכנס לפייסבוק, ולטוויטר, וללינקדאין, ולגוגל פלוס, ול... ול...
הללו? להירגע, בבקשה. אין ספק שאי אפשר בלי נוכחות שיווקית ברשתות החברתיות (בדיוק לשם כך אני מתכננת בסוף חודש ינואר סדנה מיוחדת בנושא שיווק עסקי בפייסבוק בקלי קלות...). אבל לפני שאתם קוברים את הזמן שלכם תחת ערמות של פידים, סטטוסים וציוצים – יותר עדיף לבדוק איפה הלקוחות האידיאליים שלכם מסתובבים ואיך להקים ביניכם לבינם קשר אמיתי, אמיץ ומתגמל. אין טעם  לרוץ בעיניים עצומות עם העדר, אחרי כל טרנד חברתי. מוטב לעצור. לחשוב. לבחון. עדיף לעשות דבר אחד טוב, מכמה דברים - חפיף. 

4. השנה, נפוצץ את העיר עם אירועים מדהימים
וואו... וואו.. רגע. אין ספק שאירועים פנים אל פנים מככבים בראש רשימת פעילויות השיווק האפקטיביות, ואין ספק שאין תחליף למפגש אישי, כדי להעביר את המסרים בצורה האפקטיבית ביותר. ועדיין, חובה לשקול כל אירוע וכל תכנון לגופו. אירועים בעולם האמיתי עולים הרבה כסף, דורשים הרבה תכנון ומחשבה מקדימה, מחייבים שיווק מסיבי, וכרוכים בהמון-המון לוגיסטיקה ומחויבות. לא כל אירוע מתאים לכל קהל יעד, ובוודאי שאינו מתאים לכל מוצר, שירות או מותג. לפני שסוגרים על אירוע - חשוב לעשות עבודת שטח. לבדוק עם קולגות, לברר עלויות ולקחי עבר, לראות איך ניתן לפזר סיכונים ולתגבר רווחיות. והכי חשוב, להכין מראש תכנית פעולה לרגע שאחרי, כדי שהאירוע על כל מרכיביו ומורכבויותיו – יניב את הרווח המצופה ממנו.

5. השנה, נקרע את תוכנת הדיוור ונשלח הרבה יותר מיילים
באמת? לא ממש... שיווק בדואר אלקטרוני הוא כלי מדהים לבניית קשר מתמשך  ואפקטיבי עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, אבל הצפת מייל לא מתוכננת ולא מטורגטת – תגרום ככל הנראה יותר נזק מתועלת. לתוכנות הדיוור האלקטרוניות יש יכולות נהדרות של פילוח ובניית רשימות יעד מוגדרות. השקיעו-נא תכנון ומחשבה מקדימים ברה-ארגון של קהילות הדיוור שלכם, בהתאמה למסרים, למוצרים ולצרכים של קבוצות לקוחות מוגדרות. רק כך תבטיחו שהתוכן הנכון מגיע אל קהל היעד הנכון ומניב את התוצאה הנכונה... 

6. השנה, נתחיל סוף סוף לכתוב בלוג
ברוכים הבאים למועדון. חיכינו לכם. יש ברשת רק כמה מאות מיליוני בלוגים... אין ספק שחסרונו של הבלוג שלכם מורגש יום יום ושעה שעה...מה, לא? אבל אם תקדישו לעניין מחשבה אמיתית, מעבר להחלטות נחפזות ונמהרות של רגע לפני השמפניה, זה בהחלט עשוי לקרות. עם יד על הלב – יש לכם משהו אמיתי להגיד? יש לכם מטרה מוגדרת שהבלוג שלכם אמור למלא? האם תרצו לחלוק מידע חדשני? למשוך אליכם לידים? להעשיר את לקוחותיכם במידע על מוצרים ו/או שירותים שרכשו אצלכם? ושאלת השאלות: האם תמצאו את הזמן, המחויבות והנחישות לעמוד במשימה הלא פשוטה של תוכן קבוע, מעניין, בונה קשר ומעשיר, כפי שידרוש מכם מעמדכם החדש כבלוגרים?

לסיכום, רגע לפני שהשעון יצלצל חצות - צריך לנחש רק שש:
לידים יותר ממוקדים, תוכן יותר רלבנטי ובונה קשר, מעורבות חברתית מושכלת, אירועים מתוכננים היטב, מיילים מטורגטים לאוכלוסיות יעד מפולחות היטב ובלוג מרתק עם נשמה יתרה. מאחלת לכם שנה של כתיבה קלה ועשייה ברוכה ופורייה, יישום אפקטיבי ומקדם יעדים, תוצאות מעולות ולקוחות מרוצים ומשבחים. בינינו? יותר מזה אנחנו לא צריכים....

שמי עידית נעמן ואני מומחית לשיווק באמצעות תוכן. על ידי יישום של אסטרטגיות שיווק באמצעות תוכן, וחשיפת הנוסחאות לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי, אני מלמדת בעלי עסקים  להגביר את התנועה לאתר, לייצר יותר לידים, להגיע ללקוחות הנכונים ולהגדיל משמעותית את רווחיות העסק. אני מזמינה אותך להיכנס עכשיו לאתר שלי, http://www.aocm.co.il/ ולהירשם לקורס האינטרנטי החינמי לשיווק באמצעות תוכן, בו תלמד ב- 10 שיעורים קצרים וקלים ליישום, איך להפוך את הידע המקצועי שלך לאיש המכירות האפקטיבי ביותר בעסק שלך. כי התוכן שלך הוא המנוף שלך להצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב