דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע עורכי דין זקוקים למיתוג - מאת יורי גנקין 

מאת    [ 30/12/2011 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 2140 פעמים ]

מדוע עורכי דין זקוקים למיתוג - מאת יורי גנקין

המיתוג האישי והעסקי כבר מזמן אינם מנת חלקם הבלעדית של חברות השירותים והמסחר. יותר ויותר בעלי מקצועות חופשיים מבקשים להתניע ולקדם את תהליך המיתוג האישי והמקצועי שלהם – החל מרואי חשבון ואדריכלים וכלה בבעלי מרפאות פרטיות. חיוניותו של המיתוג האישי והעסקי מתחדדת איפוא ככל שמדובר בעורכי דין, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעורכי דין הפועלים בתחומי מדינת ישראל. רק כדי לסבר את האוזן ראוי לציין כי מספר נכון לרגע כתיבת הדברים מונה לשכת עורכי הדין בישראל קרוב ל-50,000 עורכי דין פעילים והמספר אף צפוי להמשיך ולגדול בשנים הקרובות.

על רקע המספרים יוצאי הדופן (בישראל ישנו עורך דין על כל 157 תושבים לערך) מקבלת אם כן מלאכת המיתוג של המשרדים משנה תוקף. משרדי עורכי דין זקוקים למנהל מיתוג ופיתוח עסקי משום שהם זקוקים לאסטרטגית מיתוג שתבדיל אותם מהמתחרים תוך הבלטתו של המשרד והפיכתו למוביל בתחומו.

מיתוגו של משרד עורכי הדין עשויה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב ביותר של אפיקים – בניית אתר אינטרנט ייצוגי ומלא בתכנים רלוונטיים, הפצתם של סיפורי ההצלחה של המשרד לכלי התקשורת, ניהול תשתית המדיה החברתית של המשרד והרחבת מפת שיתופי הפעולה של המשרד הם רק חלק מאפיקי המיתוג הפוטנציאליים.

למען הסר ספק, גם משרדים גדולים ומוכרים זקוקים למיתוג שכן בסופו של יום רק השמיים הם הגבול ובשום פנים ואופן אין לקפוא על השמרים ולנוח על זרי הדפנה. במילים אחרות, השאלה שצריכה לעלות במוחו של כל עורך דין באשר הוא, בכיר כזוטר, היא מהו היעד הבא ומהם האמצעים להגשמתו. באופן טבעי כמובן, המיתוג למשרדים הגדולים ביותר מתמקד באפיקים יותר נקודתיים דוגמת חשיפת המשרד והרחבת שיתוף הפעולה שלו עם לקוחות ומשרדים נוספים מחוץ לישראל. אנחנו חיים כיום בכפר גלובלי חובק עולם ואין שום סיבה להפסיד את המסיבה.  

חשוב להבין כי המיתוג הוא לא עוד מונח חופף, מילה נרדפת אם תרצו ליחסי ציבור. מדובר על תהליך אסטרטגי רחב היקף שמטרותיו הן בן היתר להגדיל את הכנסות המשרד, לחשוף אותו בפני קהלי יעד חדשים, לבסס את מעמדו של המשרד בתחומים בהם יש לו יתרון יחסי, לטפח שגרירי מותג חיצוניים ופנימיים וכיוצא באלה.    

לבסוף, מיתוג למשרד עורכי דין אינו מתחיל ונגמר אך ורק במשרד עצמו שכן מלאכת המיתוג יכולה ואף צריכה לחול גם על כל אחד מהשותפים הבכירים במשרד באופן אישי כברי סמכא מקצועיים בתחומם. אמחיש באמצעות דוגמה – דמיינו לעצמכם שמשרד אשר מתמחה בדיני הקניין הרוחני שכר את שירותיו של מנהל מיתוג מקצועי. טוב יעשה מנהל המיתוג אם יברר אילו כנסים מקצועיים הנוגעים לתחום הפעילות של המשרד צפויים להיערך בטווח החודשיים הקרובים. לאחר שגיבש את הרשימה יעשה ככל יכולתו על מנת להביא לשיבוצו של אחד מהשותפים הבכירים במשרד כדובר בכנס. כמה פשוט – ככה נכון         

בחלק הבא של סדרת הפוסטים שיוקדשו למיתוג המשפטי אתייחס בהרחבה לאחד מאפיקי המיתוג החשובים ביותר לכל משרד קיים – אתר המשרד – החל מהלוגו, דרך המבנה וכלה בתכנים – הכל למען המיתוג.

כותב הפוסט הוא יורי גנקין - יועץ אסטרטגי המתמחה בתחום המיתוג האישי והעסקי ובכלל זה במיתוג למשרדי עורכי דין -  מייסד ומנהל הבלוג The Brand

מתמחה במתן ייעוץ בתחום המיתוג האישי והעסקי. מנהל בלוג פוליטי בכתובת: http://www.yurigankin.com בוגר תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת ותואר שני בדיפלומטיה מאוניברסיטת תל אביב.. לשעבר עוזר ליועצה הפוליטי הבכיר של שרת החוץ ציפי לבני, עוזר אישי למנהל האגף לקשרי חוץ באוניברסיטת תל אביב ומנהל תוכן בחברת TOP-G העוסקת בייצוג בכירים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב