דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת דלתות לבית כחלק מעיצוב החוץ 

מאת    [ 29/12/2011 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2048 פעמים ]

אם בעבר הנטייה לראות את דלתות הכניסה לבית כאמצעי פונקציונלי בלבד, אשר חשוב להשקיע בו ולבחור דלת בטיחותית במיוחד כגון דלתות פלדה, כהגנה מפריצות, מנגנון המקשה על פתיחת הדלת על ילדים וכדומה, הרי שכיום, דלתות הבית הן חלק בלתי נפרד מעיצוב החוץ של הבית ובעת ההשקעה בבחירת דלת פונקציונלית, איכותית ובטיחותית יש לתת את הדעת על שילובה כחלק מעיצוב החוץ של הבית. בין אם צבע, חומר, פרזולים, מראה נקי יותר או מצועצע יותר והכל בהתאם לקונספט של עיצוב החוץ והפנים הכללי של הבית.

עיצוב חוץ-מהו?

ידוע זה לא מכבר, כי המודעות לעיצוב פנים בבית היא גדולה מאד ובבחירת דירה או בית אנו משקיעים רבות בעיצוב הפנים ולעיתים בעזרת אנשי מקצוע מן השורה הראשונה ובהשקעה לא קטנה של זמן וכסף. אך לאחרונה, התווספה לכך המודעות לעיצוב החוץ. עיצוב החוץ מתייחס למעטפת החיצונית של הבית וסביבתו (גינה, פטיו, מרפסת חיצונית וכדומה). למעשה, עיצוב הפנים הינו המשכיות טבעית לעיצוב החוץ של הבית.

דלת הכניסה ומה היא מייצגת

בעבר, דלתות כניסה לבית סופקו על ידי שתיים או שלוש חברות עיקריות ומגוון הסגנונות והצבעים היה צר ביותר. שלא לדבר על אפשרויות עיצוב ייחודיות אשר לא היו קיימות כלל. שני הגורמים שנלקחו בחשבון בבחירת דלת הכניסה או החלפתה היו בטיחות ופונקציונליות. אך מאז,רבות השתנה וכיום, בעידן הפנג שוואי והחשיבות בסגנון ובעיצוב מבחינת אסתטיקה ו/או אנרגיות האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות.


דלת הכניסה היא הרושם הראשוני ! היא מייצגת את הבאות, הלא הוא פנים הבית. דלת הכניסה חייבת להתאים ולהיות באותו הקונספט של פנים הבית, בין אם מדובר בריהוט, בצבעים, בחומרים, טקסטורות ועוד.

דלת הכניסה כחלק מעיצוב החוץ

החלל החיצוני של הבית משמש אותנו למגוון רב של פעילויות ולעיתים אף מחולק למספר חללים נפרדים. לפני בחירת דלת הכניסה יש לבחון מהן הפעילויות הללו ולמה ישמשו אותנו חללים אלו, על מנת שנבחר בקונספט עיצובי מתאים. לאחר שבחרנו בקונספט מסויים, יש להקפיד שתהיה אחידות והמשכיות טבעית בין כל חללי החוץ וכך גם לבחור את דלתות החוץ של הבית. יש לבחור דלת מחומר בטיחותי ומתאים לעיצוב החיצוני של הבית. כמו כן מומלץ לבחור בצבעים ניטראליים יחסית , על מנת שאם נחליט לשנות את עיצוב החוץ או הפנים בשלב כלשהו בעתיד, הדלת עדיין תשתלב מבחינת צבעה. בנוסף, יש להתייחס למידת האטימות של הדלת.


כמו כן, בחלק מהבתים קיימות דלתות חיצוניות נוספות מעבר לדלת כניסה. חשוב לשים לב כי דלת הכניסה היא הראשית והיא זו שצריכה להיות הבולטת יותר, אולם יחד עם זאת, אין להזניח את הדלתות החיצוניות האחרות ולדאוג שגם הן תשתלבנה מבחינה עיצובית עם דלת הכניסה הראשית ועם שאר חללי החוץ.


לסיכום, תחום דלתות החוץ המעוצבות רק הולך ומתפתח וכיום קיימות אפשרויות בלתי מוגבלות בבחירת דלתות מעוצבות, בין אם דוגמאות קיימות או בייצור מיוחד, בין אם ספק ישראלי או ייבוא אישי מחו"ל. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע לגבי שילוב של איכות, בטיחות, פונקציונליות ועיצוב מתאים.

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל SEOneto.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב