דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנהג שלנו - אסטרולוג 

מאת    [ 29/11/2007 ]

מילים במאמר: 1706   [ נצפה 5356 פעמים ]

איתן דותן הוא לא רק נהג מונית. חוויות שונות ומהלכים שונים בחייו הביאו אותו לרצון לעזור ולכוון אנשים לדרך חיים טובה יותר. על נהג המונית שהוא גם 'מורה דרך'

מי לא מכיר את האמרה "נהגי מוניות הם פסיכולוגים טובים"? במהלך הסעת נוסעים, מתוודעים נהגי המוניות לציבור לקוחות רחב ומגוון. מי מאיתנו לא נסע עם נהג מונית וניהל עימו שיחה על דה ועל הא? בפעמים רבות, מתגלה נהג המונית כבעל אוזן קשבת להפליא, המוכן לייעץ לנוסע ואף לשתפו בניסיון חייו. איתן דותן, נהג מונית מזה מספר שנים, מוכר ללא מעט נוסעים כ 'נהג הפסיכולוג - אסטרולוג'. אלא שלא כמו רוב הנהגים, איתן אכן מחזיק בתואר אסטרולוג, קורא בכף היד ונומרולוג .תשאלו אם כן, מה לנהג מונית ולאסטרולוגיה? איתן מצליח לשלב די טוב בן השניים, כשבעתיד הוא מתכוון לפתוח משרד באחד המושבים באזור, לשם יעבור בעוד מספר חודשים יחד עם בת זוגתו לחיים.

איתן (48), גרוש ואב לשניים, לא הפך לאסטרולוג ביום בהיר אחד. חייו עברו מספר טלטלות ומהלכים. איתן מציין בחיוך, שקורות חייו יכולים להכיל דפים רבים.
לאיתן סיפור משפחתי מעניין. אביו עלה לארץ לפני מלחמת העולם השנייה, בהיותו בן תשע. אימו נולדה בארץ בשנת 1935. איתן יכול להתגאות בשושלת של בני משפחה שהיו ממייסדי המדינה. סבו וסבתו מצד אימו היו מייסדי קיבוץ 'משמר השרון' (מקום הולדתו של אהוד ברק). הסב היה מקורב לראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, ולסופר הנודע נחום גוטמן. אחיה של סבתו, הוא הסופר והעיתונאי מרדכי אמפל. מאוחר יותר הקימו הסב ורעייתו את קבוצת מגדיאל (אחת מארבע המושבות המרכיבות את הוד השרון) ולאחר מכן עברו לעיר תל אביב. לאחרונה, יצא צו שימור לביתם, שהיה בין הבתים הראשונים בעיר.

דודו של איתן, מצד אביו, היה לוחם בלח"י ובאצ"ל בתקופתם של יצחק שמיר ומנחם בגין. הדוד השתתף בפעולות של פיצוץ מלון המלך דוד, הפריצה לכלא עכו (4.5.1947 במסגרתה שוחררו אסירי האצ"ל שהוחזקו ע"י המנדט הבריטי ) ועוד. לא מכבר, ערך איתן פגישה בן שני בניו (הבן הבכור מפקד בחטיבת 'גבעתי' והבן השני תלמיד בבית הספר של חיל האוויר) ובין הדוד הלוחם וביקש ממנו לספר להם על אותה תקופה ולשתף אותם בחוויות שעבר.

ילדותו של איתן עברה עליו בין קיבוץ 'משמר השרון' ובין תל אביב. הוא נאלץ לעבור ארבעה בתי ספר יסודיים עקב משבר בחיי נישואיו של הוריו. את לימודיו בבית הספר התיכון, סיים איתן כתלמיד מצטיין, בבית הספר 'מקס פיין' בתל אביב, בית ספר למכונאות רכב, ואף למד תקופה בפנימייה קדם צבאית. בצבא, שירת איתן כחשמלאי רכב והתמנה לרס"ר משמעת למשך שנה וחצי. בתום השחרור, נישא איתן לחברתו, אותה הכיר במהלך שירותו בצבא.
במהלך שירות המילואים, במלחמת שלום הגליל, התנדב איתן ליח"מן (יחידת מודיעין מיוחדת) לאיתור ולטיפול במבוקשים מהצד הסורי. לאחר המלחמה, עבר איתן לקיבוץ 'נווה חריף' בערבה והיה ממקימיו. הוא שימש כנהג מדריך בשמורת הטבע 'חי בר'. לאחר ארבע שנים בקיבוץ, עבר איתן לאילת והתגורר בה שלוש עשרה שנה.
באילת, הקים איתן עסק למכירת אביזרי רכב, עבד כנהג מונית ואפילו שלח ידו בפוליטיקה המקומית, כשחברים ומכרים הציעו לו לרוץ לבחירות המקומיות לראשות העיר. איתן שימש, בין השאר, כמתנדב במשטרת אילת והיה שותף לחקירות של מקרי פשיעה לא מעטים. כיום, מתגורר איתן בדירה שכורה בשכונת 'נופי הדר'.

כיצד הגעת מעיסוקך השונים לעיסוק באסטרולוגיה?
"באילת, ניהלתי עסק משותף עם אשתי לשעבר. עקב התנהלות לא תקינה מצידה בכספינו המשותפים, נאלצתי להכריז על פשיטת רגל. הייתי נשוי עשרים שנה והתגרשתי.עברתי לגורבעיר בית שמש בעקבות התאהבות במורה מהעיר, אותה הכרתי דרך חברים משותפים. ההיכרות עם עולם המיסטיקה החל אצלי עוד בגיל מוקדם. עברתי חוויות של ראיית חזיונות במציאות, קיבלתי מסרים וחלמתי חלומות שונים. במהלך שירות המילואים, ניצלו חיי מספר פעמים ממוות על ידי ההשגחה העליונה".

איזו חוויה מיסטית עברת בגיל מוקדם?
"הייתי ילד כבן עשר. הלכתי לתומי ברחוב ופתע פתאום ראיתי לנגד עיניי חזיון: ראיתי שאני נמצא במקום מסוים, ראיתי את האנשים שמסביבי, ראיתי מכוניות וראיתי ילד כבן גילי רץ לכביש. לאחר מספר דקות, הייתי במקום שראיתי קודם בחזיוני והסיטואציה התרחשה במלואה! דחפתי את הילד (במציאות) והצלתי את חייו. החוויה הסעירה אותי. פניתי לסבי מצד אבי, שהיה בן אדם דתי מאמין ויהודי צדיק, וסיפרתי לו על מה שקרה. אמרתי לו בין היתר, שזו אינה הפעם הראשונה שבה אני חש דברים. סבי אמר לי, שאני עדיין צעיר מאוד והוא ממליץ לי לא להתעסק בעניין ולא לחשוב עליו, הוא אמר שזה דבר שיכול להוציא אותי מדעתי".

התופעה של 'ראיית' דברים כילד קטן, הפחידה והלחיצה אותך?
"לא פחדתי, הרגשתי תמיד שיש לי מטרה בעולם. שיש בי כוח מיוחד. שנועדתי לעזור לאנשים".

לאילו תופעות מיסטיות נוספות התוודעת בהמשך?
"בזמן שירותי הצבאי, בהיותי בערך בן תשע עשרה, הזמין אותי חבר ילדות לבית חברתו. החברה תכננה לערוך סיאנס. על השולחן היה מונח בריסטול עם אותיות ומספרים וכן כוס שעמה עורכים את הסיאנס. בזמן הסיאנס, שאלתי אם ישנה רוח שהתגוררה בבית הזה, והאם היא מוכנה לעלות בסיאנס ולענות על שאלות. לאחר כדקה, הכוס החלה להסתובב במהירות. האצבעות שלנו לא היו מונחים על גביה, הכוס זזה מאליה והרוח נתנה לנו שמות של אנשים. באותה תקופה, הסיאנס היה דבר פופולארי ומוכר. אנשים חיפשו קרובי משפחה ונעדרים ממלחמות שונות. האנשים היו מתכנסים באולמות, כשמתקשרים יושבים על גבי במה ומעלים את קרוביהם בסיאנסים. כשסיימנו את הסיאנס, ניגשתי לאימה של הבחורה ושאלתי אותה אם הכירה את האנשים, שאת שמותיהם מסרה לנו הרוח. האם נעשתה לבנה כסיד. כול השמות שציינה הרוח, היו של קרובי משפחתה שנספו בשואה.

דברים רבים קרו לי עם נוסעים במונית. יום אחד נסעתי ברחוב קטן, לפניי נסעו שלוש מוניות וראיתי שבקצה הרחוב עומדת אישה ולא עוצרת אף אחד מהנהגים. כשהגעתי אליה, היא הרימה לפתע את ידה וסימנה לי לעצור. כמעט שעברתי אותה ועצרתי בבלימה. כשהיא נכנסה למונית, הרגשתי כאילו מישהו השתלט עליי ואומר לי לדבר איתה. שאלתי אותה לאן היא נוסעת, עם מי היא הולכת להיפגש ומה הסיבה לפגישה עימו. האישה הייתה בהלם מוחלט וכך גם אני. המשכנו לדבר והסעתי אותה ליעדה. פעם אחת עברתי דרך תחנת הרכבת בעיר. בחורה התקרבה אליי, נכנסה למונית וטרקה את הדלת. פתחנו בשיחה במהלך הנסיעה. בתום הנסיעה, אמרה לי הבחורה, שהיא אינה יודעת מדוע עצרה אותי ועלתה למונית ושזו הפעם הראשונה שהיא עולה כך סתם למונית ספיישל מבלי שהתכוונה לכך מראש".

היא עלתה סתם כך במקרה?
"אין סתם ואין מקרה! הכול מכוון ומתוכנן מלמעלה. קרה לי שעלתה איתי נוסעת שישבה מאחורה ולא שוחחה עימי. במהלך הנסיעה, חשתי שאני חייב לדבר איתה ולהגיד לה משהו, רק לא ידעתי מה הדבר. לפתע פניתי אליה ואמרתי לה "אני מרגיש שמשהו לא טוב עומד להתרחש. אני לא יודע מה זה, אבל את צריכה לשמור על עצמך". ברור שהיא נדהמה וכך גם אני. לאחר תקופה, היא התקשרה ואמרה לי שבנה בן השמונה נאנס. היא שאלה אם אני יכול לגלות מי ביצע את הדבר. אמרתי לה, שאם אהיה נוכח בחדרו, אדע להגיד לה ושנראה לי שזה אדם שקרוב לילד. השיחה הסתיימה ולא שמעתי ממנה יותר".
אתה משלב אינטואיציות וידע גם בחייך האישיים?
"כשהכרתי את המורה ,שאלתי אותה איזה מזל היא. כשהיא השיבה, אמרתי לה שזה לא ילך בינינו מכיוון שאין התאמה בסיסית בין שני המזלות. היא אמרה לי, שהיא התאהבה בי וששווה לנסות. היינו יחד שלוש שנים. חיינו עם ילדיה מנישואיה הקודמים. היא הייתה גרושה והאקס שלה נפטר ממחלה. בתקופה שיצאנו, התלמידים שלה הכירו אותי וחיבבו אותי ולא פעם השתעשעתי איתם בתחזיות ובתאריכי לידתם. אך בסופו של דבר, כל מה שאמרתי לה שיקרה בינינו אכן קרה ודרכינו נפרדו. כיום, אני עם בת זוג שקיבלתי לגביה את כל הסימנים שאני בזוגיות נכונה ונראה לי שהיא הפרק האחרון בזוגיות שלי".

איך אתה מגדיר זוגיות טובה?
"התאמה".

התאמה רוחנית, מנטאלית, השקפת עולם דומה?
"בהחלט. ישנו משפט שאומר "הפכים משלימים". הפכים לא משלימים ולא מתאימים!".

מה עם השקפה פוליטית, לדוגמא: ראש הממשלה אהוד אולמרט ורעייתו? (שמאל וימין)
"הם שנינו ביחד וכול אחד לחוד. יש זוגות שזה מתאים להם".

רכשת השכלה פורמאלית באסטרולוגיה?
"לא רכשתי השכלה פורמאלית. אני יודע להכין מפות אסטרולוגיות. קראתי המון חומר וספרות בנושא. התוודעתי לאורך השנים למיסטיקנים ולקולגות בתחום. אני מבין טוב בפסיכולוגיה. פעם ישב לידי, במהלך נסיעה, פסיכולוג בעל וותק של שנים רבות במקצוע. לאחר ששמע שיחת טלפון, שניהלתי עם פונה, הוא אמר לי שאני טוב יותר מפסיכולוגים רבים שהוא מכיר ואולי אף ממנו, עם כל הוותק והניסיון שעומד לרשותו.

כשהייתי ילד, היו בעיות בחיי הנישואים של הוריי, הם התגרשו ואימי נישאה בשנית. לא הסתדרתי עם בעלה ונשלחתי לשיחות עם פסיכולוגית. לאחר פגישה אחת עם הפסיכולוגית, היא אמרה לי שאני לא זקוק לייעוץ שלה וביקשה שאבוא ואשוחח עם ילדים אחרים שהיו מטופלים שלה. היא התגוררה בתל אביב ליד חוף הים. אהבתי ללכת אליה והיא הייתה מסבירה לי מה אומרת הפסיכולוגיה על המקרים השונים שבהם טיפלה".

מה ה'אני מאמין' המקצועי שלך?
"הנשמה שלנו נמצאת בגוף מסיבה שלא ניסיתי להבין למה. אנחנו מגיעים לעולם בכמה גלגולים. יש לנו טכניקה לדעת מה היינו בפעמים קודמות על ידי היפנוזה למשל. אנחנו מגיעים לעולם עם סימנים ייחודיים לנו בלבד כגון: תווי פנים, ציורי כף היד ועוד... לדברים המוסתרים מאיתנו יש סיבה ואנחנו לא צריכים לחקור אותה. אם הקדוש ברוך הוא רוצה להגיד לנו משהו, הוא ימסור לנו אותו באמצעות שליח, חלום וכדומה. לכל בן אדם יש השגחה פרטית. אני מאמין בלתת הכוונה לבן אדם, אך לא בלחרוץ גורלות. אני מייעץ ומהזהיר מפני מצבים, אך לא מגיד עתידות. מגידי עתיקות, בפעמים רבות, גורמים לנבואה שתגשים את עצמה. היה מישהו באילת שהלך למתקשר, אחד המתקשרים הגדולים באילת. הוא נתן לו תחזית שבה אמר לו מה יקרה בעתיד. כל מה שהוא אמר אכן קרה".

אז למה בעצם לא להגיד את מה שרואים שיקרה?
"מכיוון שאם המתקשר הזהיר את הבחור מפני בחורה בשם אתי, למשל, אז מאותו יום, כל בחורה שיקראו לה אתי, הבחור ייזהר ממנה ולא יתקרב אליה וכך הנבואה מגשימה את עצמה".

אתה מעניק כיום למנויי חברת פלאפון יעוץ טלפוני אסטרולוגי. איך הגעת אליהם?
"ביום בהיר אחד, הוזמנתי טלפונית למשרד 'אגטי הפקות', שעובד עם המרכז הישראלי לאסטרולוגיה. נפגשתי עם שני בחורים צעירים. הם רשמו לי תאריך לידה ואמרו לי לומר דברים על האיש ועל אישיותו. לאחר שהם שמעו אותי, הם התלהבו מאוד ומאז אני מעניק שירות אסטרולוגי טלפוני למנויים. המנויים מקבלים הודעת אס.אמ.אס., שבה הם מוזמנים ליצור קשר עם האסטרולוג. בקו הייעוץ עובדים עימי אסטרולוגים נוספים".

מניסיונך, מה גורם לאנשים רבים 'להיתקע' במצבים שונים בחיים, מצבים שלא טוב להם איתם ואפילו מצבים שמאמללים אותם ולמרות זאת הם אינם פועלים לשינוי המצב?
"פחד. הפחד משתק וגורם לאנשים לא לפעול לשינוי. הפחד לנסות שנית ולהיכשל. היו לי במהלך החיים בנות זוג, שבתקופה קצרה שיניתי להן את החיים. אני מאמין שהכרנו רק בכדי שאעזור להן והן תמשכנה הלאה. אם אני רואה, בזמן מתן ייעוץ לפונה, שהוא סובל בנישואיו, אני אמליץ לו להתגרש מכיוון שכרגע הוא אומלל. אני מאמין בלכוון את האדם להאמין במה שהוא באמת ואז זה בא בבום! כל העולם והאופציות נפתחות".

הכתבה פורסמה ב"שופינג מקומי" - www.sun4.co.il
ובפורטל הגירושין של ישראל http://www.gglove.co.il





אודות הכותב:
אתי מולא עיתונאית פרילנסרית במקומון של בית שמש ומטה יהודה. מנהלת פורטל הגרושין של ישראל http://www.gglove.co.il
אימייל: etimul@walla.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב