דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לראות את האור 

מאת    [ 29/11/2007 ]

מילים במאמר: 1573   [ נצפה 4045 פעמים ]

הוא החל לעשן גראס ועבר מאוחר יותר, לסמים קשים. הוא הפך את חיי אשתו וילדיו לסיוט. במאבק קשה ועיקש, קיבלה אורית (שם בדוי), את הגט מבעלה מוטי (שם בדוי), ויצאה לדרך חדשה אל האור בקצה המנהרה

אורית ומוטי (שמות בדויים), הכירו במועדון ריקודים, כשאורית הייתה בת 19 ולאחר שנת שירות לאומי. מבחינה של אורית, זו הייתה אהבה ממבט ראשון. השניים החלו לצאת בקביעות ומוטי, שהגיע לביקור בבית הוריה של אורית, התקבל אצלם בזרועות פתוחות. לאחר שנה של חברות ואהבה גדולה, נישאו מוטי ואורית לשמחת בני משפחותיהם. מדבר אחד העדיפה אורית להתעלם, והוא שמוטי היה מעשן בקביעות גראס (מריחואנה).

"הייתי ילדה תמימה", מספרת אורית, "חשבתי לעצמי, שלא נורא שהוא מעשן גראס מכיוון שכולם כיום מעשנים, כל החבר'ה במועדונים ובמקומות בילוי ושזה ממש לא נורא, לא מסוכן ולא משמעותי. הייתי מאוהבת בו מאוד, עד קהות חושים ולא רציתי לתת לדבר הזה להשפיע עליי שלא להינשא למוטי".

אורית, כיום, אישה בשנות השלושים לחייה, גרושה ואם למספר ילדים. היא מביטה על חייה בעבר בראייה מפוכחת ובוגרת יותר. לאחר מסכת ייסורים קשה, שעברה עם בעלה לשעבר, היא סבורה, בדיעבד, שההחלטה להינשא לו, למרות שידעה שהוא משתמש בגראס, הייתה טעות מיסודה.
העבר הפלילי מתגלה
"לא רק שמוטי השתמש בגראס", היא ממשיכה "היו לו גם תיקים במשטרה שהוא כמובן לא סיפר לי עליהם. את העובדה שיש למוטי עבר פלילי, גיליתי רק בהריון הראשון שלי. הדבר נפלט בטעות מפיה של אחת ממכרות המשפחה. כששמעתי את זה, נפל עליי פחד נורא, אך פחדתי להתעמת עם מוטי והעדפתי לשתוק. כשניסיתי לשאול אותו על העניין, הוא אמר שזה סתם שטויות ולא רצה להמשיך לדבר על הנושא. העדפתי לסיים את ההיריון בשלום ולא לעורר פרובוקציות".

כיצד מוטי התנהג במהלך ההיריון?
"במהלך ההיריון, הוא השתדל להתנהג פחות או יותר בסדר, הצרות החלו לאחר הלידה".

מה קרה לאחר לידת הבן הבכור?
מוטי היה נתון למצבי רוח משתנים, פעם כועס ופעם נחמד. רוב הזמן הוא לא תמך בי ולא עזר לי לגדל את התינוק. ניהלנו מריבות בלתי פוסקות ומצבנו הכלכלי החל להיות רע, זאת מכיוון שמוטי החל לזלזל במקום העבודה והיה נעדר ממנו לעיתים קרובות. כתוצאה מכך, הוא גם פוטר מספר פעמים, והיה עובד לסירוגין בעבודות מזדמנות. היחסים בינינו הלכו והתדרדרו עד כדי כך שמוטי הכה אותי בצורה אכזרית ואלימה ביותר, ונאלצתי לברוח מפניו עם הילד למעון לנשים מוכות. כשיצאתי מהמעון, הלכנו מוטי ואני לייעוץ זוגי".

האם הייעוץ עזר לשיקום הקשר הזוגי ביניכם?

"הייעוץ שיפר את יחסינו לזמן קצר מאוד. באותו זמן, מוטי הראה שהוא אוהב ותומך וכתוצאה מאשליית האידיליה הזאת, הבאנו לעולם ילד נוסף".

האמנת שלאחר לידת הילד הנוסף, הקשר עם מוטי ישתפר?
"רציתי להאמין. מצבי הרוח של מוטי החלו שוב להשתנות לרעה. מוטי היה יוצא מהבית בשעות הערב ולא חוזר לישון בבית. הייתי מיואשת מאוד. חשוב שתדעי, שהיו ימים שהוא היה מתנהג נפלא כלפינו. הוא היה מתנהג לפעמים, באופן תומך ואוהב והדבר היה מתעתע בי לחשוב שהכול בינינו הולך להסתדר. אבל רוב הזמן, לצערי הרב, זה לא היה כך. מוטי היה מעשן גראס בבית חופשי כשהילדים היו מאוד קטנים ועדיין לא הבינו את מעשיו. ניסיתי כמה שיותר למנוע מהילדים לראות אותו בשעת עישון החומר".

האם הוא ניסה לשכנע אותך לעשן יחד איתו?
"הוא ניסה לשכנע אותי מיליון פעמים לעשן איתו. הוא היה אומר לי: "תנסי, כדאי לך, את תרגישי טוב, תרגישי בעננים, זה ישחרר לך את כול המתחים".

היו פעמים שרצית להתנסות בחוויית השימוש בחומר? שחשבת שאינך יכולה לעמוד בפיתוי?
"מעולם לא! נגעלתי מהגראס. חשבתי שלאחר השימוש בחומר, מוטי נראה דוחה ומגעיל. תמיד חשבתי שהחומר עושה לבן אדם רע ולא טוב. חשבתי שמי שמשתמש, מעדיף פשוט לברוח מהחיים ולא להתמודד איתם. המשתמשים הם אנשים חסרי שימחת חיים שצריכים להשתמש בחומר בשביל להגיע לתחושה של 'היי', במקום ליצור 'היי' שנובע משמחה אמיתית ולא מזיוף שמגיע באמצעות שימוש בחומר".

ציינת שמוטי לא עבד באופן קבוע. כיצד התפרנסתם בכל התקופה?
"הייתה תקופה שמוטי התקבל לעבודה במקום טוב והחזיק שם מעמד לתקופה מסוימת. הוא התקבל למקום הזה, למרות שהיו לו תיקים במשטרה. במקום להעריך את מקום העבודה החדשה שלו ולהפסיק עם כול השטויות, מוטי המשיך במעלליו וגם שם החל לעשות בעיות. נעדר מימי עבודה וכדומה".

מתי נשברת והגעת להחלטה להתגרש ממוטי?
"באותה תקופה, שכבר היו לנו כמה ילדים, החלטנו להיפרד ולחיות בנפרד. למרות כל הקשיים שעברנו, לא הפסקתי לאהוב אותו. הגענו להחלטה משותפת ונפרדנו לשנה".

מוטי שמר על קשר עם הילדים? הוא דאג להם למזונות ולהוצאות השונות?
"היו הרבה בעיות באותה התקופה. הוא בקושי עזר כלכלית. לא היה לו כסף וכמובן שלא הייתה לו מכונית, שבה יוכל לקחת את הילדים לטייל. אני העדפתי שהוא יראה אותם מחוץ לבית. הוא היה בא לבית, כי הוא לא התגורר במקום מסודר".

מעבר לקשיים הכלכליים, הרגשת טוב יותר בלעדיו?
"זה מוזר, מכיוון שהתשובה היא לא. לא הרגשתי טוב יותר. התגעגעתי אליו מאוד. הרגשתי כאילו הוטל עליי כישוף שגורם לי להמשיך ולאהוב בן אדם שעד היום, רק פגע בי והתחושה הייתה קשה מנשוא".
b>חזרה בתשובה ובחזרה

חזרתם לחיות יחד. מה גרם לכם לחזור לחיים משותפים, למרות הכול?
"בתקופה שחיינו בנפרד, מוטי הכיר קבוצת חברים שחזרו בתשובה. הוא החל ללכת לשמוע הרצאות והושפע מאוד מהדת. הוא סיפר לי על כך ואני חשבתי לעצמי שאם באמת נחזור בתשובה ונתחזק בדת, הבעיות שלנו תיפתרנה. כפי שציינתי, אהבתי את מוטי ורציתי לתת לנישואים שלנו צ'אנס נוסף. הסכמתי ללכת עם מוטי לסמינר לחוזרים בתשובה. שנינו קיבלנו על עצמנו שמירת מצוות ופנינו לדרך חדשה ואופטימית".

האם מוטי שינה את דרכיו? האם הוא הפסיק לעשן גראס?
"ידעתי שמוטי מעשן לעיתים נדירות ביותר. החזרה בתשובה עשתה לו טוב והוא השתנה לטובה. לא עשיתי לו סיפור על זה שעישן לעיתים נדירות. שמחתי שהוא השתנה וקבלתי את זה באהבה".

הגעתם לדרך המלך וחייכם התנהלו על מי מנוחות. מה קרה בהמשך?
"מוטי הפך מיום ליום לקיצוני בשמירת המצוות. אני, שגדלתי בבית מסורתי, לא יכולתי לקיים כל כך הרבה מצוות. הדרך נראתה לי קיצונית מידיי. נשברתי ולא רציתי להמשיך ולהיות דתייה. מוטי קיבל את קשה מאוד ובאופן הדרגתי החל גם הוא לרדת בשמירת המצוות וחזר בשאלה. מאותו זמן המצב רק הלך והתדרדר. מוטי החל להרים עליי ידיים, גם בנוכחות הילדים. הוא החל לקלל אותי ואת הילדים ולהשמיע איומים קשים שהנייר לא יוכל לסבול. הוא היה יוצא בלילות ולא חוזר לישון בבית".

האם עלה בך חשד שמוטי משתמש בסמים קשים יותר מגראס?
"כן. התחלתי לחשוד שלא מדובר רק בגראס. והבחנתי בסימנים לא מעטים שהעלו את חשדותיי. מוטי החל לגנוב כספים שהיו בבית. היה נתקף בהתקפי זעם. הבנתי שמוטי הפך לנרקומן".

כשגילית שמוטי מכור לסמים, אמרת לו שאת רוצה להתגרש באופן סופי?
"כן, אבל הוא לא הסכים בשום אופן. רציתי להגיע איתו להסכם גירושין ולא הייתי מוכנה לוותר על חלקי בדירה המשותפת".

פנית לגורמים שונים? לשכת הרווחה? בית המשפט לענייני משפחה?
"כן, פניתי לכולם. מוטי הוזמן לבית המשפט לענייני משפחה ולא הגיע לדיון. בסוף תבעתי אותו למזונות דרך המוסד לביטוח לאומי".

איך הרגשת באותה התקופה? איך תפקדת כאם? האם בני משפחתך עזרו לך?
"עברתי תקופה של תופת. הייתי במשבר נפשי קשה מאוד וטופלתי באמצעות כדורי שינה ובכדורים נגד דיכאון. ניסיתי לתפקד ככל יכולתי כאם אוהבת ותומכת לילדיי. תמיד עבדתי ודאגתי להם. כל הזמן ישבתי להכין איתם שיעורי בית ולא וויתרתי להם בעניין. היו לי ימים שלא היה לי לחם וחלב בבית והייתי אוספת פרוטה לפרוטה בשביל לקנות מעט מזון. אבל אמרתי לעצמי שעדיף לי ולילדים כך. עדיף לנו לסבול עכשיו, למען ימים טובים יותר. בני משפחתי עזרו לי כמיטב יכולתם. גם מצבם הכלכלי, לא הכי טוב ולכן רוב הזמן התמודדתי לבד וכמעט ולא ביקשתי את עזרתם. מוטי החל לצאת עם אישה גרושה ואם לילדים ודאג להם במקום לדאוג לילדיו. הוא לא התבייש ולא הסתיר את העובדה, שהוא מנהל רומן. באותו זמן, נאלצתי לערב את המשטרה בתדירות גבוהה, עקב התנהגות אלימה מצידו. הוצאתי נגד מוטי גם צו הרחקה לזמן קצוב וניהלתי איתו מאבקים חריפים ומרים. הייתה תקופה שמוטי היה עצור במשטרה ואני חליתי מאוד, אושפזתי בבית חולים והילדים שהו אצל הוריי".

איך השגת בכל זאת את הגט המיוחל?
"כשהדיינים בבית הדין הרבני ראו את מוטי, הם הבינו שיש להם עסק עם משתמש בסמים. הם, מצידם, לא עשו לי שום בעיות ועניינים של שלום בית. כשהגיע יום מתן הגט, המתנתי למוטי זמן רב ברבנות. אני והדיינים חשבנו שהוא לא יגיע, אבל הוא הפתיע ובא. הוא ניסה בהתחלה להתחכם מעט ובסופו של דבר זכיתי לקבל את הגט".

ידוע לך מה הביא אותו להסכמה להתגרש?
"אני יודעת, שבני משפחתו דיברו על ליבו וביקשו מימנו שישחרר אותי וכנראה, שבסופו של דבר, גם הוא התעייף מכל המצב".

היום את אישה גרושה. פנית לדרך חדשה בכוחות עצמך. מאין את שואבת כוחות? האם הילדים, הם אלה, שנותנים לך את הכוח להמשיך הלאה?
"הילדים נותנים לי את הכוח להמשיך הלאה, אבל אני לא אשקר שקל לי והכול ורוד. לא קל לגדל ילדים לבד כשהאב לא תומך. הילדים, עם כל הכוח שהם נותנים, יכולים גם להחליש במידה לא מעטה. אני מקבלת כוחות מלמעלה, מבורא עולם. חשוב לי מאוד להדגיש, שאני לא מצטערת לרגע שהתגרשתי! ביום שהתגרשתי, ראיתי את האור. ביום שהתגרשתי קיבלתי את הכוח להמשיך הלאה".

איך הילדים מתמודדים עם הגירושין? האם נערכו להם שיחות עם פסיכולוגית על המצב?
"לילדים לא קל, מכיוון שהם נחשפו להתנהגות האלימה של אביהם. הבן הקטן שלי מטופל בתוכנית ריפוי בעיסוק ואני והילדים צריכים לקבל בקרוב טיפול פסיכולוגי כולל".

מה מצבו של מוטי כיום?
"מוטי שקוע עמוק בסמים. הוא מסובך בחובות גדולים. למרות כל מה שעברתי איתו, ליבי עליו. אלוקים עדי שניסיתי לעזור לו לצאת מהמצב, אך לא יכולתי. אני מאחלת לו שימצא את הדרך לתקן את חייו".

הוא ניסה אחרי הגירושים לבקש מימך לחזור אליו?
"הוא התחנן לחזור אליי ואין מצב בחיים שאני אעשה את זה".

כיצד את רואה את עתידך?
"העתיד שלי זה הילדים. המטרה שלי זה לגדל אותם בנחת. אני מקווה שבעתיד אוכל להכיר גבר נחמד שיהפוך להיות בן זוגי. כרגע אני לא רואה את עצמי נישאת בשנית, אבל מי יודע? אני לא שוללת את האפשרות על הסף".


הכתבה פורסמה "בשופינג מקומי"
www.sun4u.co.il

ובפורטל הגירושין של ישראל http://www.gglove.co.il


________________________________________
אתי מולא עיתונאית פרילנסרית במקומון של בית שמש ומטה יהודה. מנהלת פורטל הגרושין של ישראל http://www.gglove.co.il
אימייל: etimul@walla.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב