דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון התנגדות מטבולי: שיטת האימון המצליחה בעולם 

מאת    [ 27/12/2011 ]

מילים במאמר: 822   [ נצפה 7764 פעמים ]

ידעתם שקיימת דרך המאפשרת לכם לשרוף פי 9 יותר שומן בכך שתורידו את זמן האימון לחצי ממה שהייתם רגילים עד עכשיו?

דרך המאפשרת לכם לשרוף שומן 38 שעות אחרי האימון האחרון שלכם?

דרך שתגרום לגוף שלכם לשרוף קלוריות בקצב גבוה גם כשתשבו אחר-הצהריים על הספה ותצפו בטלוויזיה או אפילו בזמן שתשנו?

דרך שתגרום לכם לשרוף שומן ולבנות שריר בו-זמנית?

דרך שהוכחה מחקרית כיעילה ביותר בעולם להורדת אחוז השומן וחיטוב הגוף?

אתם נכנסים לחדר הכושר כדי לעשות את אותה פעילות שוב ושוב...

אתם מגיעים בשעה הקבועה כדי לצפות בתוכנית האהובה עליכם בזמן שאתם עושים אירובי, אומרים שלום לכל יתר מכורי ההליכון שאתם רואים לצידכם מדי יום וכבר יודעים בדיוק כמה קלוריות אתם תשרפו על כל מכונה...

מה שאתם לא יודעים, הוא שבמקום שומן הדבר היחיד שאתם שורפים הוא זמן יקר. הזמנים בהם היינו צריכים לבצע במשך שעה שלמה אימון אירובי ארוך, מונוטוני ומשעמם כדי לשרוף קלוריות שייכים לעבר.

ידעתם שקיימת דרך המאפשרת לכם לשרוף שומן 38 שעות אחרי האימון האחרון שלכם בכך שתורידו את זמן האימון שלכם לחצי ממה שהייתם רגילים עד עכשיו?

אם אתם עדיין מבזבזים 45-60 דקות באימון אירובי על ההליכון, המכשיר האליפטי, האופניים או הסטפר וחושבים שתשרפו שומן וקלוריות מאימון כל כך לא יעיל אז הגיע הזמן שתדעו שקיימת שיטה שהוכחה מחקרית ותאפשר לכם לשרוף פי 9 יותר שומן. השיטה
הזו פותחה בארה''ב, בה 75 מיליון אמריקאים סובלים מהפרעה מטבולית, המתבטאת בבטן נפוחה, מחלות לב, סוכרת, השמנת יתר ואפילו סרטן.
המציאות אילצה מאמנים מהטופ של תעשיית הכושר בארה''ב לחשוב על דרך יעילה יותר לשרוף שומן ולהאיץ את המטבוליזם. לדרך הזאת קוראים ,Metabolic Resistance Training או בעברית, אימון התנגדות מטבולי.
מאמן הכושר אלעד אורן הביא את השיטה לישראל לאחר שזכתה להכרה עולמית וכבשה את תעשיית הכושר בארה''ב וכיום היא
נחשבת ללא פחות משיטת האימון המצליחה ביותר בעולם להורדת אחוז השומן וחיטוב הגוף.

השיטה משלבת את האימון הפונקציונאלי, האימון המחזורי, ואימון האינטרוולים לאימון אחד שמספק אפקט של אימון התנגדות ואימון אירובי בו-זמנית, תוך שהוא מביא להאצת המטבוליזם (חילוף החומרים) בגוף ולהוצאה קלורית ושריפת שומן מוגברת שנמשכת שעות רבות אחרי האימון (Afterburn Effect), בנוסף להשפעות נוספות על הגוף, כמו שיפור המערכת הקרדיוסקולרית, עלייה בכמות נוגדי החמצון, וחיזוק המערכת החיסונית .

מהו אימון התנגדות מטבולי?

אימון התנגדות כשלעצמו חיוני עבור כולם כיוון שהוא מסייע בבניית שריר, שריפת קלוריות (במהלך אימון וכ-38 שעות אחר-כך) ומביא לשיפור הכוח, צפיפות העצם וקצב חילוף החומרים.
אימון התנגדות מטבולי הוא אימון המשלב תרגילי התנגדות פונקציונלים (כלומר תרגילים המאלצים את כל שרירי הגוף לעבוד כמערכת אחת מבלי לבודד שריר ספציפי) ומתבצע בצורה מחזורית (כל תרגיל מהווה תחנה והמתאמן עובר מתחנת אימון אחת לתחנת האימון הבאה) בפורמט של אימון אינטרוולים (כל תרגיל מבוצע בזמן מוגדר וזמן המנוחה אחריו גם הוא מוגדר). המנוחות בין התרגילים הן קצרות, כך שחוץ מהעבודה השרירית, המעבר המהיר מתחנה לתחנה במקביל לעבודה על מספר רב של שרירים
בו-זמנית, יוצר אפקט של פיתוח סבולת לב-ריאה ומאיץ את חילוף החומרים הרבה יותר מאשר אימון התנגדות שגרתי או הריצה המוכרת. הסיבה לכך היא כיוון שנוצר תהליך הנקרא EPOC. לא הרבה יודעים זאת, אך בכדי לרדת באחוזי השומן, מה שחשוב באמת הוא לא כמות השומן ששורפים במהלך האימון, אלא סך כל כמות השומן שנשרף בשעות המנוחה, לאחר וכתוצאה מאותו אימון. וכאן התהליך הזה נכנס לתמונה.

מהו EPOC?

Excess Post-Exercise Energy Consumption הוא באופן כללי כמות הקלוריות שאתם שורפים במנוחה. בתהליך זה, קצב צריכת החמצן עולה עקב פעילות מאומצת שנועדה למחוק "חוב חמצן" של הגוף. מאומצת הכוונה לאימון אינטרוולים בעצימות גבוהה של 15-20 דקות ולא בזבוז זמן של 60 דקות על המכשיר האליפטי בחדר הכושר או הליכה בפארק.
בתהליך ההתאוששות, החמצן מסייע בתהליך שמחזיר את הגוף למצב מנוחה ומתאים אותו לאימון שבוצע. תהליך זה כולל איזון הורמונאלי, חידוש מאגרי האנרגיה, התאוששות התאים, התחדשות, ואנאבוליזם.

מחקרים הראו שאפקט ה ? EPOC מתרחש גם אחרי אימון אירובי וגם אחרי אימון אנארובי, אבל כל המחקרים שהשוו בין השתיים הראו שבאימון אנארובי, בו גם נבנית מסת שריר, האפקט הרבה יותר גדול מאשר אימון אירובי. במחקרים נמצא שלמרות שהאימון הזה קצר יחסית בהשוואה לאימון אירובי סטנדרטי (כמו הליכה או ריצה קלה), אימון אנארובי בפורמט של אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה שורף פי 9 יותר שומן מאשר פעילות אירובית מתונה (!) אף על פי שבמהלך האימון האירובי המתון והארוך נשרפות יותר קלוריות.

אז תאמינו או לא, אבל באימון של 15-20 דקות, אתם תשרפו פי 9 יותר שומן מיתר מכורי ההליכון שהתחילו את האימון לפניכם וישארו שם עוד אחרי שתסיימו. למה? כי הגוף שלכם ימשיך לשרוף קלוריות בקצב גבוה גם כשתשבו אחר-הצהריים על הספה ותצפו בטלוויזיה או אפילו בזמן שתשנו. זה הכוח של ה ? EPOC.

האימון הזה לא דורש מכם ציוד גדול ויקר, אפילו לא מנוי לחדר הכושר, קיימים עבורכם אביזרי כושר ניידים כמו TRX, או קטלבלס או אפילו תרגילים כנגד משקל גוף שיספקו עבודה הרבה יותר יעילה מהמכונה המוכרת בחדר הכושר.

לסיכום, אם אין בכוונתכם להתחרות בטריאתלון בקרוב, האימון המוכר על ההליכון, השחייה השגרתית או ההליכה הקבועה בפארק יהוו עבורכם בזבוז זמן מוחלט ובמקרה הכי טוב יעניקו לכם גרסה קטנה ורופסת יותר של עצמכם (עיין ערך "Skinny Fat").
אימון התנגדות מטבולי, לעומת זאת, הוא המפתח לגוף שתמיד רציתם.

 

ה - BOOT CAMP מנוהל על-ידי אלעד אורן, מאמן כושר ותזונאי ספורט מוסמך המתמחה באימונים מטבולים. אלעד עובד תחת הנחיות ושיטות הארגון הבינלאומי לאימון פונקציונלי וקטלבל ה ? IKFF
ומפתח שיטת האימון Metabolic Resistance Training
בישראל.
לפרטים נוספים בקרו באתר: http://www.bootcamp.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב