דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנורקסיה בולמיה ואכילה כפייתית ידידותי? אויבותי? 

מאת    [ 26/12/2011 ]

מילים במאמר: 305   [ נצפה 2667 פעמים ]

אנשים שסובלים מהפרעות אכילה מדווחים שהן אנורקסיה בולמיה והן אכילה כפייתית עוזרות להן מאוד כי הן תמיד שם. הן שם כשהם לבד הן שם כשקשה וכשיש דיכאון. אנורקסיה בולמיה ואכילה כפייתית תמיד ליד ותמיד אפשר לזלול במקרה של אכילה כפייתית או לזלול ולהקיא במקרה של בולמיה או סתם להרעיב את עצמנו במקרה של אנורקסיה. לפי הגישה הנרטיבית רואים את הפרעות האכילה כנפרדות מאיתנו. מעין ישויות שמנסות להיכנס אלינו ולקחת חלק בחיינו הנפשיים.  רוב הפרעות האכילה מצליחות להיכנס לאנשים שחשים  פחדים ומועקות. הפחד מלהשמין הוא הפחד הבסיסי שעליו נשענות הפרעות האכילה. החברה שלנו תומכת באנשים רזים ומעריכה אותם יותר מהשאר. אנשים יודעים שמי שהוא שמן לא ממש נחשב ומוערך ולכן רוב האנשים מנסים לא להיות שמנים. בחורים ובחורות צעירות חשים במיוחד קשה לנוכח השמנה כי הנושא החברתי והמקובלות בחברה חשובים מאוד עבורם. הפרעות אכילה מאוד נפוצות בקרב אנשים צעירים יותר. הפרעות אכילה משפיעות גם על אנשים שחשים רגשות קשים ומועקות נפשיות אחרות. דיכאון למשל. אכילה כפייתית  בולמיה ואנורקסיה מבטיחות טיפול בדיכאון ויציאה מהירה מהדיכאון אם רק נאכל ונבלמס כמויות של אוכל או אם רק נרעיב את עצמנו ונכנס למשטר של אי אכילה והקאות. להפרעות האכילה יש יכולת להיות שם בשבילנו כשאנחנו חשים דיכאון או ייאוש וברגע שאנחנו חשים כך הן תמיד יציעו לנו את מרכולתן. הן תמיד יציעו לנו לאכול כמויות או להקיא. כשאין פתרון יותר בריא ומיידי רובנו מתפתים לאכול כמויות ובכך אנו נכנסים תחת שליטתן של הפרעות האכילה.

טיפול פסיכולוגי בהפרעות אכילה עם פסיכולוג חשוב  מאוד על מנת שנדע להבחין בדפוסי ההשתלטות של הפרעות האכילה. לאחר שהבחנו בדפוסי השתלטות אלו ניתן להתחיל להתנגד אליהן ושוב תוך כדי טיפול פסיכולוגי מעמיק. במקרים מסוימים ניתן לטפל בהפרעות איכלה גם תוך כדי טיפול קבוצתי או טיפול זוגי. טיפול זוגי הוא גם מקום בו בעיות בין בני הזוג צצות ומקבלות מענה הן ברמה הזוגית והן ברמה האישית.

 

 

דורי לוי טיפול זוגי קצר מועד, פסיכולוג קליני מומחה מטפל זוגי מוסמך בוגר המכון למחקר מנטלי שבפאלו אלטו קליפטורניה ממנו יצאו התיאוריות המובילות לטיפול קצר מועד נייד 054-4990201




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב