דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ זוגי חינם - מוצלח או מופרך? 

מאת    [ 26/12/2011 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2807 פעמים ]

על פי נתונים סטטיסטיים שנבדקו, כל זוג יחווה במהלך מערכת היחסים הזוגית שלו משבר כלשהו. לעיתים המשבר יהיה קליל ויחלוף מעצמו, אך לעיתים המשבר יהיה "עמוק" ומשמעותי באופן שישפיע על מערכת היחסים ויצריך סיוע מקצועי. על פניו, אין לזוגות ממה לחשוש מאחר וייעוץ זוגי נועד לסייע במצבים אלה, אולם, מה יעשו זוגות שאין ביכולתם לשאת בעלויות שייעוץ זוגי דורש? בדיוק לשם כך קיים היום ייעוץ זוגי הניתן לזוגות חינם. במאמר זה, נסביר את ההבדלים בין ייעוץ זוגי בתשלום לבין ייעוץ זוגי חינם ואף נציין היכן ניתן לקבל ייעוץ זוגי בחינם.

ייעוץ זוגי חינם אל מול ייעוץ זוגי בתשלום

ייעוץ זוגי חינם הוא אומנם שאיפתם של זוגות רבים השרויים במצבי משבר, אולם, חשוב לדעת כי הוא מוגבל מעצם הווייתו. נסביר, ייעוץ זוגי ככלל הינו הליך הכולל יועץ זוגי ובני זוג. במסגרת תהליכי הייעוץ הזוגי נערכים מספר מפגשים במהלכם, היועץ הזוגי לומד להכיר את הזוג, את הקשיים שלהם, הלבטים שלהם, והגורמים המשפיעים עליהם ומובילים אותם לקצר תקשורתי. תהליכי ההכרה וההיפתחות של בני הזוג נעשים באופן הדרגתי, לאחר שמתקיימים מספר מפגשי היכרות בין הצדדים (היועץ הזוגי אל מול בני הזוג) המובילים לרקימת אמון ונינוחות ומאפשרים לבני הזוג להיפתח אל היועץ הזוגי ואל התהליך הייעוצי עצמו. לעומת זאת, ייעוץ זוגי חינם במרבית המקרים אינו מתבצע פנים למול פנים, דבר המקשה על בני הזוג ליצור אמון ולהיפתח. מה גם שאותו ייעוץ זוגי חינם, אינו מאפשר לבני הזוג לסמוך באופן מלא על אותו "יועץ זוגי" שמייעץ להם מאחר והדבר נעשה "מעבר למסך" והם לא תמיד יודעים מי נמצא מאחורי המקלדת. כמו כן, ייעוץ זוגי חינם אינו מאפשר לבני הזוג לנהל תהליך עקבי ומסודר, אלא ערטילאי ומזדמן הנתון "לחסדי" היועץ הזוגי, זמינותו והקדשתו לניהול התהליך החינמי.

אופציות לקבלת ייעוץ זוגי חינם

כפי שציינו קודם, בדרך כלל, ייעוץ זוגי חינם בניגוד לייעוץ זוגי בתשלום, הנערך במסגרת של מפגשים מוחשיים, יתנהל בעיקר באמצעות אתרי האינטרנט השונים. ייעוץ זוגי חינמי זה, בין אם יינתן באתרי אינטרנט מקצועיים של יועצים זוגיים כאלה ואחרים, ובין אם יינתן במסגרת פורמים ייעודיים המותאמים במיוחד עבור ייעוץ זוגי חינם, עדיין יכלול חסרונות רבים (אין לדעת מי ניצב מאחורי המסך, מהי מידת הכשרתו וכו'). כמו כן, דרך נוספת באמצעותה ניתן לקבל ייעוץ זוגי חינם הינה באמצעות תוכניות רדיו כאלה ואחרות המציעות לקהל המאזינים לחייג אל האולפנים במסגרת שעות התוכנית הספציפית, לשתף את שאר המאזינים בסיפורי הזוגיות שלהם, ולקבל ייעוץ זוגי חינם משדרן תוכנית הרדיו (שיהיה בדרך כלל יועץ זוגי מוסמך כלשהו). גם לדרך זו יש את אותן החסרונות שיש לשיטה הווירטואלית, והיא פחות יעילה מייעוץ זוגי בתשלום, זאת מאחר וגם היא אינה פועלת בעקביות, אלא נערכת באופן חד פעמי שאינו מבטיח את יישומו של הייעוץ הזוגי, הסקת המסקנות ושיקום מערכת היחסים הזוגית. לפיכך, ניתן להסיק ממאמר זה, כי ייעוץ זוגי חינם הוא אומנם אפשרי ויכול להוות פתרון לזוגות שאין באפשרותם לשאת בעלויות, אולם הוא אינו מועדף על ייעוץ זוגי בתשלום.

ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות. מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי,טיפול זוגי ואישי, גישור גירושין, גישור עסקי וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0523-100-104


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב