דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פריצת דיסק ובלט של הדיסק - טיפול ללא ניתוח או תרופות 

מאת    [ 26/12/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 1764 פעמים ]

פריצת דיסק  ובלט של הדיסק  

אפשר לטפל בהצלחה ללא ניתוח וללא תרופות 

כאבי גב הם כבר מזמן לא רק מחלה אלא תופעה הכוללת כמעט כל מבוגר מעל גיל 40 . מחקרים מראים כי מעל 80% מהאוכלוסיה בגיל 40 ומעלה בעולם המערבי סובלת מכאבי גב כאשר אחוזים ניכרים מהם סובלים מפריצת דיסק אחת או יותר .  

הדיסק הינו טבעת החוצצת בין חוליה לחוליה של עמוד השדרה ומשמשת בולם זעזועים פריצת דיסק הינה תהליך ניווני שבו המעטפת של הדיסק מאבדת מהאלסטיות שלה ומחוזקה מתעוותת ויוצרת לחץ על שורשי העצבים שבחוט השדרה. הלחץ יוצר כאבים כרוניים העלולים להיות בלתי נסבלים  . חשוב כאן גם לציין תופעה נוספת המוכרת בשם בלט בעמוד השדרה, זוהי בעצם אותה גברת בשינוי אדרת ,הבלט נוצר מאיבוד המעטפת שממנו עשוי הדיסק, תופעה קלינית שונה אך בעלת משמעות דומה עבור החולה.  

בישראל מתבצעים מדי שנה עשרות אלפי ניתוחי  לטיפול בפריצת דיסק , חלקם הגדול של החולים מגיעים לניתוח לאחר שבמשך  שנים רבות נטלו תרופות שונות על מנת להקל על הכאבים. במסגרת הניתוח, משחררים את הלחץ על שורש החוליה כאשר המטרה של שחרור הלחץ הוא הפחתת רמת הכאב ומתן אפשרות לפעילות תנועתית נורמלית.  

על אף שמדובר בניתוח שגרתי יחסית, הוא טומן בחובו סיכונים מסויימים, חשוב לזכור גם כי ההחלמה מניתוח זה היא לעתים קשה וממושכת. עבודות רבות מראות כי השיפור אצל חלק ניכר מהחולים אינו מספק ובמקרים אחרים  השיפור אינו נשמר לאורך זמן. מחקרים  אלו , כמו גם גורמים אחרים מהווים את הבסיס לביקורת הנשמעת מצד רופאים בכירים על הגישה הטיפולית המקובלת כיום, מומחים אלו מציעים כי תערך חשיבה מחודשת וחיפוש אחר אלטרנטיבות טיפוליות יעילות יותר .  

אפשר גם אחרת – גישה טיפולית המבוססת על בנייה מחדש של רקמות השריר שאבדו כתוצאה מאי שימוש  שנוצר עקב הכאבים והמגבלה בתנועה מאפשרת לפתור את הבעייה באופן דרמטי , ולאפשר שיפור משמעותי וארוך טווח.  

העקרון הרפואי פשוט. כאשר אנו סובלים מכאב, אנו מקטינים וממעיטים בתנועה וע"י כך מחלישים את השריר. נוצר מעגל קסמים– שריר חלש יותר גורם לתנועה מוגבלת יותר שגורם להחלשות נוספת של השריר וחוזר חלילה. חיזוק השריר באמצעות התערבות חיצונית ע"י טכניקות טיפוליות שונות  וכאשר המטופל פסיבי מאפשר לפרוץ את המעגל הזה וליצור ריפוי אמיתי.  

באמצעות מגוון שיטות טיפול שמרניות ומקובלות המבוצעות במינון אינטנסיבי כמו אולטרה סאונד טיפולי, לייזר נמוך עוצמה מגנטותרפיה וטיפול במניפולציות ידניות המבוצעות ע"י רופא בתוספת אבחנה דינמית העוקבת כל העת אחר השינויים בתפקוד ובמצב הרפואי ניתן ליצור בתוך מס' שבועות שינוי אמיתי ולאפשר למטופל תנועה טובה יותר, הפחתה משמעותית בכאב וחזרה לתפקוד יום-יומי.  

יודגש , לא מדובר כאן בשום טכניקה חדשה או ייחודית . כל טכניקות הטיפול הם שיטות שמרניות ומקובלות . ההבדל והבסיס המאפשר את השינוי הם הגישה הכוללת לגוף המטופל והטיפול בגוף כמכלול כמו גם האינטנסיביות של הטיפול השיקומי.  

לפרטים נוספים על  התהליך האבחוני , הטכניקות הטיפוליות בהם נעשה שימוש והגישה הטיפולית הכוללת אתם מוזמנים לבקר באתר של המרכז לשיקום ורפואה פיזיקלית בנהול פרופ' יורם קופרט .

www.shikum.org

 

פרופסור יורם קופרט הינו רופא מומחה ברפואה שיקומית, מומחה בכירורגיה אורתופדית ושיקום ובכירורגיית חרום של מערכת השלד והתנועה. פרופ' קופרט מטפל במגוון רחב של בעיות רפואיות ומחלות כרוניות המלוות בפגיעות תפקודיות והידרדרות באיכות החיים. במרכז לשיקום פיזיקאלי שבפיזה, איטליה, טופלו בהצלחה רבה מאות רבות של מטופלים ישראליים, גם במקרים קשים ביותר. במרכז מטפלים במגוון רחב של בעיות: כאבי גב , פריצות דיסק , חבלות גופניות דלקות פרקים, בעיות במפרקים, ירידה בתפקודי הגוף, אוסטיאופורוזיס ועוד. האבחונים לקביעת התאמת המטופלים לטיפול נערכים בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב