דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ממשלת מרקל החדשה והשפעותיה על העולם 

מאת    [ 19/10/2005 ]

מילים במאמר: 763   [ נצפה 3044 פעמים ]


זהו זה ! הסתיימה לה הפרשה שכול רשתות הטלוויזיה ,הרדיו והעיתונים בגרמניה וגם בעולם דיברו עליה והיא מה יהיה עתידה של גרמניה .

ה-SPD וה-CDU הצליחו לסיים בתוצאה חיובית את המו"מ בניהם לאחר שהקאנצלר שרודר זרק פצצה עצומה למים העמוקים של הפוליטיקה הגרמנית והיא פרישתו מהחיים הפוליטיים שגרמה למבוכה קשה בקרב בכירי הפרשנים בגרמניה כפי שדיווח על כך גם מזכ"ל המפלגה , פרנץ מונטפרינג בישיבת הסיעה של ה-SPD אשר דנה בעניין המו"מ עם ה-CDU וגם בתקשורת הגרמנית .

התוצאה של המו"מ הסתיימה בתוצאה חיובית למדי ל-SPD וזה הצורה שהתקבלה בקרב מקורבים לגב' מרקל ומנהיגי המפלגה לצידה שטענו כי ה-SPD שלא בדיוק ניצח בבחירות קיבל יותר מידי תיקים בכירים לידיו ולמרות זאת במצב שהיה מרקל ראתה בזה צעד נכון לקראת החלום והוא להיכנס למשרד הקאנצלר ב- Platz der rpublik (כיכר הרפובליקה) .


לפי ההסכם בין ה-SPD ל-CDU ה-SPD יקבל כ-4 תיקים בכירים וכמובן ששאר התיקים פחות בחשובים ביחס לתיקים הללו שהם :

1. תיק החוץ
2. תיק התחבורה
3. תיק האוצר
4. תיק המשפטים

בנוסף סוכם כי ה-SPD ימשיך לשלוט במשרת נשיא הבונדסטאג ויקבל בנוסף את משרת סגן נשיא הבונדסטאג על הדבר הזה שהחליטה הגב' מרקל כעסו רבות אנשיה במפלגה שלה וטענו כי זה כבר גובל ב"שערוריה" אך הגב' מרקל למען הכיסא הרם תיתן כול דבר וזו הבעיה שיש שוויון אלקטוראלי בין המפלגות, ב-SPD מאמינים כי רק דרך הממשלה יוכלו ליישם את מדיניותם למרות הבטחות מרקל לבחוריה ויצליחו להפוך בחזרה לאלטרנטיבה ישנה /חדשה למרקל אבל זה לטענתם ייקח שנה וחצי שנתיים ואפילו יותר .

במצב של היום כאשר מרקל תיכנס לכיסא "הקאנצלר" ותהפוך אותו במונחים גרמניים ל-Bundeskanzlerin - "הקאנצלרית הפדראלית" ישתנה ב-180 מעלות כול העמדות הגרמניות שהיו פרו "מדיניות אירופה" בעד הערבים , בעד הגישה שהיא הייתה כמעט כלל אירופאית נגד המלחמה בעיראק ונגד בוש שמובן מסוים זה היה גם נגד ישראל .


ממשלת גרמניה החדשה אשר תהפוך להיות ממשלה המרוכבת מ"קואליציה גדולה" תעמוד על שינויים אסטרטגים במעמדה העולמי, חלק מהעמדות של מרקל זה חזרה לברית ברלין-וושינגטון-לונדון ובזאת להרכיב את היחסים הידידותיים מחדש בין גרמניה-בריטניה וארה"ב מה שלמשל שרודר וממשלתו השמאלנית לא היו חושבים בדעתם אפילו לרגע לעשות זאת .

בנוסף מרקל צפויה למסור בצורה חד משמעית כי גרמניה שהייתה ב"ערפל" מדיני-פוליטי בזמן האחרון הולכת למחנה "אוסטריה" ותהפוך למדינה השנייה ש"תצא מהארון" לטובת ההתנגדות לכניסת הטורקים לאיחוד האירופי, בזה נגמרה הפרשה מה יעלה בגורל טורקיה והאיחוד , אנקרה היום צריכה להתחיל לפחד כאשר גרמניה מצטרפת לאוסטרים ועוד אין אפילו צפייה לכניסה טורקית לאירופה כאשר יש התנגדות אירופית חד משמעית לעניין מדינות שפחדו מה"אמא הגדולה" ארצות הברית יחברו עכשיו לגרמניה ואוסטריה בעניין הזה נגד טורקיה , ברגע זה המצב של הטורקים שלא היה נראה טוב לעין הופך להיות גרוע בצורה שאין אפשרות לתאר אותה במילים בשאלת הכניסה לאירופה וכנראה שכרטיס הכניסה חזר והפך להיות "וירטואלי" .


בעניין ישראל והמזרח התיכון -
מרקל משגרת עמדה חד משמעית כי דווקא בעניין ישראל לא יכול שינוי אפילו הקל ביותר נגדה וזה דווקא הדבר היחיד ששתי המפלגות השולטות בגרמניה הסכימו עליו בכול ממשלה שקמה מאז 1949 , שרודר יחסית קירר את היחסים מול ישראל אישית ושלח את נציגו יושקה פישר שהיה נקרא "ידיד ישראל" למזרח התיכון לביקורים סדירים כדי לראות מה שלום הפלסטינאים והישראלים , כיום מרקל צפויה לקחת את העניינים לידיים עם ישראל ואפילו במסגרת 40 שנות הידידות לבקר בארץ בפעם הראשונה ועוד יותר מזה לחמם בצורה רצינית את היחסים עם ישראל .

בעניין המזרח התיכון יש לגרמניה בראשות מרקל אחידות דעים עם העמיתים האירופאים האחרים וזה מלחמה בטרור הגלובלי , הליכה למפת הדרכים וכמובן הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית כאשר בעניי אירופה בירתה צריכה להיות מזרח- ירושלים .


המצב שמראה כי מרקל עולה לשלטון יגרום לסחף של עליית ימין שמרני נוסף באירופה וזה למשל בצרפת , שר הפנים הצרפתי , ניקולי סרקוזי , חבר אישי של הגב' מרקל , עומד להתמודד על תפקיד נשיא צרפת ,רוב הסקרים טוענים כי הוא הנשיא הצרפתי הבא ,במידה וזה יקרה יהיה חיבור צרפתי-גרמני לעמדות אמריקאיות ?בריטיות מה שלא היה עד אז והיה להפך ,ובכול זאת אני רואה את אירופה הופכת לשמרנית יותר - ימנית יותר הולכת לחיבור אמריקאי בריטי ובסתר גם ישראלי הרבה יותר ועוזבת את עמדות השמאל שהלך על מדיניות "פרו ערבית-איסלאמית" .


בחזרה לענייני פנים גרמניה -
מרקל תיכנס לתפקידה ויתחיל המצב שהוא בלתי יאומן ממשלת אחדות ראשונה מאז 1966 של הקאנצלר קיסינג'ר , פרשנים טוענים כי בכול זאת גרמניה בממשלת אחדות קצת תתקשה לעשות צעדים להורדת האבטלה מה-11% שעומדת היום והשקעה בהרחבת מקומות העבודה בגרמניה אבל בעצם הכול יכול להיות כמו למשל שהרבה פרשנים גם לא כול כך האמינו שבסוף מרקל תכהן כקאנצלרית גרמניה ואפילו ! לא ברוטציה - זה מה שגרם לזבנג החזק באומה הגרמנית שבין היתר היה לתקשורת הכללית ולמקורבים פוליטיים .


גרמניה אולי פותחת בחיים בחדשים ואולי גורמת לעצמה להיתקע בבוץ עוד יותר !? אבל מה שבטוח שגרמניה משנה את התדמית הכללית שלה ב-180 מעלות , מה יצא מזה ?אנחנו עוד לא נדע ובטח לא בשנה הקרובה.....






רועי גולדשלגר : מתמחה בענייני גרמניה , חבר הכנסת הצעירה , פועל רבות למען הנצחת השואה ורב פעלים למען קשרי הידידות בין ישראל לגרמניה ובתחום הקשרים של האיחוד האירופי וישראל , חבר בארגון הנוער של האיחוד האירופי ועוד .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב