דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הציבור עובר לרכישת קרנות נאמנות דרך בתי השקעות 

מאת    [ 25/12/2011 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 1768 פעמים ]

ישנם מספר יתרונות להשקעה בקרנות נאמנות דרך בתי השקעות. ראשית, למרות שקרנות נאמנות נתפסות כסולידיות ובטוחות יותר, לבתי השקעות ישנם כלים מוכחים להצלחה אשר אינם קיימים בקרב משקיעים עצמאיים. מלבד נושא הניסיון והותק, לבתי השקעות יש גישה למאגרי מידע וצוותים המחויבים למעקב אחר ביצועי חברות ומניות בארץ ובעולם. המומחים הפועלים במסגרת בתי השקעות בכל הנוגע אל קרנות נאמנות נמצאים תחת פיקוח של נציגי ציבור, נאמני הרשות לניירות ערך ודירקטוריון בית ההשקעות. מנהל תיק השקעות אמנם פועל על פי גישה המקובלת עליו ועל הלקוח, אך במקביל גם מתבצע תהליך של בקרה אחר ההתפתחויות. גם משקיעים גדולים, ובעיקר משקיעים קטנים, מתקשים לפזר השקעה בתיק באופן שיביא להשגת תשואות.

 

הקושי הוא לא רק החיסרון בניסיון ובמערכות מידע, אלא גם כלכלי: סכום ההשקעה והמשאבים הנמצאים בידי משקיעים פרטיים אינו מאפשר פיזור בשל עלות עמלות גבוהה במיוחד. לעומת זאת, פיזור דומה דרך בתי השקעות יקצץ בצורה ניכרת את כמות העמלה שתשולם על הסל כולו.

 

מה ההבדל בין השקעה בקרנות לבין השקעות אחרות?

מבחינת השקעות בקרנות נאמנות לעומת השקעות אחרות, ניתן לציין כיתרון את הנזילות והגמישות. קרנות נאמנות אינן מותנות בהתחייבות לפרק זמן מסוים וניתן לרכוש או לפדות אותה בכל יום בו מתבצע מסחר. מלבד הסולידיות, מדובר על יתרון משמעותי של קרנות הנאמנות עבור חלק גדול מאוד מהציבור הישראלי.

 

כאמור, גם העלויות הנמוכות של הון ההשקעה והמעבר בין אפיקי השקעות שונים לעומת השקעה ישירה בבורסה מהווה פקטור בולט. למעשה, המדינה תורמת לא מעט לפופולאריות של קרנות נאמנות. העובדה כי קרנות הנאמנות חייבות על פי חוק לפרסם נתונים יומיים ודוחות שקיפות הופכת אותן לנגישות ונוחות. בעזרת אתר אינטרנט בלבד ניתן לעקוב אחר קרנות נאמנות, גם אם ניהול התיק עצמו נמצא בידי בתי השקעות. הרשות לניירות ערך היא זו שעוקבת אחר הקרנות, והיא אחראית על הדיווח השוטף.

 

האופן בו קרנות הנאמנות מגיבות לתנודות בשוק

לאחרונה בא לידי ביטוי יתרון נוסף של קרנות נאמנות: הדינאמיות והתגובה לאירועים. כמו בקרנות נאמנות של חברות ושותפויות קידוחי גז ונפט, ניתן לראות באופן ברור כיצד קרנות הנאמנות מנצלות את התנודות בשוק ומבצעות שינויים בהרכבי ההשקעה. לא מדובר על פעילות חד פעמית, אלא על דפוס אשר יכול לחזור על עצמו בכל פעם שיש בו צורך: אם ישנן התפתחויות בשוק ההון, קרנות הנאמנות יהיו הראשונות להגיב. השקעה בקרנות נאמנות פטורות גם מאפשרת למשקיע לא לשלם מס, עד אשר הוא פודה את יחידות ההשקעה שלו. ניתן לברר בקרב בתי השקעות שונים על מינימום ההשקעה, ובצורה פרטית ניתן להשקיע ברוב קרנות הנאמנות כל סכום דרך הוראה פשוטה לגורמים הרלוונטיים.

 

בלוגר וכותב מאמרים בנושא, צרכנות פיננסית, הלוואות וכרטיסי אשראי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב