דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לדעת האם הוא אוהב אותי? 

מאת    [ 25/12/2011 ]

מילים במאמר: 725   [ נצפה 23399 פעמים ]

                                                 איך לדעת האם הוא אוהב אותי?

נושא המאמר

המאמר שלפניכן יעסוק בשאלה, כיצד תוכלי לדעת האם הגבר שלך מאוהב בך. כפי שיתברר בהמשך המאמר, מילים יפות ככל שתהנה, אינן מספיקות כדי לתת תשובה על השאלה הזו. אז איך בעצם יודעים? נתחיל......

 על ההבדל בין אהבה והתאהבות

יש כאלה שאומרים שמדובר בשני שמות שונים לאותה תופעה, ויש כאלה שאומרים שמדובר בשני שמות לשתי תופעות שונות. לטעמו של כותב מאמר זה, הקבוצה השנייה היא זו שקרובה יותר לאמת. היינו, אהבה היא רגש שמרגיש אדם אחד לזולת ומשמעו בעיקר דאגה ואכפתיות. ישנם סוגים שונים של אהבה: אהבה לילדים, אהבה להורים, אהבה לבני זוג וכ"ו. הבסיס המשותף לכל אלה הוא אותו יחס של דאגה ואכפתיות לזולת. כאשר אדם אוהב את בן זוגו, הוא דואג לשלומו ואכפתי לצרכיו, אך הוא לא בהכרח נמשך עליו וחש כלפיו רגשות רומנטיים חזקים. הוא עדיין ירצה להגן עליו מכל פגיעה, אבל לא בהכרח יחשוב שהחליפה הכי יפה בשבילו היא חליפת היום הולדת. התאהבות, היא אהבה עם אותו נדבך נוסף של משיכה ושל רגשות רומנטיים חזקים- אותם פרפרים בבטן ודפיקות לב כשהוא איתנו, אותה חוסר יכולת לדבר רגיל כשהוא לידינו. התאהבות אמיתית, כוללת בתוכה גם אהבה כאמור, אך בניגוד לה, היא לא נמשכת זמן רב כמוה. בעוד שאהבה יכולה להמשיך עשרות של שנים, התאהבות במרבית המקרים נמשכת לא יותר מכמה שנים בודדות ומתחילה להיעלם עם התמשכות הקשר הזוגי.

 על המילים – "אני אוהב אותך"  ולמה הם לא בהכרח משקפות את האמת

למילים אני אוהב אותך יכולות להיות שתי משמעויות. הראשונה, אני מאוהב בך – כוונת המקור בין בני זוג, היינו חיי ריקים בלעדיך. השנייה, אני אוהב אותך – כלומר אני דואג לך ואכפת לי משלומך. בדרך כלל שאומרים את המילים הללו הכוונה היא לאפשרות הראשונה, אך הכוונה יכולה להשתנות בנסיבות מסוימות. ברור שכשאת שואלת את בן זוגך, האם הוא אוהב אותך, את מצפה לשמוע את התשובה על המשמעות הראשונה ולא כמה הוא לא היה רוצה שתדרוס אותך רכבת.

אז מה בעצם הבעיה עם האמירה הזו? הבעיה העיקרית עמה שבתכלס...זו רק אמירה. ככל שגברים מתבגרים, הם מבינים שאפשר להגיד את האמירה הזו גם בלי באמת להתכוון אליה. כך למשל, בגיל 18 אם תשאלי את בן-זוגך האם הוא אוהב אותך והוא לא באמת מרגיש כך, סביר להניח שהוא יענה באחת מהדרכים הבאות: "מה נפל עליך", "נו מה זה קשור עכשיו", "אבל כבר אמרתי לך", "נו את יודעת שכן" "כן(סתמי)" וכ"ו. בגילאים מבוגרים יותר, כשגברים מבינים טוב יותר במערכות זוגיות, הם מגלים את אפשרות ה"שקר". דהיינו, שהם מבינים אט אט שגם אם הם אומרים אני אוהב אותך מדי פעם, זה לא מחייב אותם להתחתן איתך ולכן לא קרה כלום אם הם יגידו שקר לבן.   

אדגיש שלפעמים המילים כן משקפות את הרגש האמיתי שהגבר חש. אולם, הם לא בהכרח משקפות את מה שהוא מרגיש. אז איך בעצם אפשר לדעת מה הוא באמת מרגיש...

 

 על ההתנהגות – איך היא משקפת את מה שאת רוצה לדעת  

גבר מאוהב גבר שחש משיכה אמיתית לבת זוגו, יתנהג באחת או יותר מהדרכים הבאות: א. ישחק לבת-זוגו בשיער. ב. ינשק אותה במצח. ג. ינשק אותה בעיניים. ד. יתעקש לישון בתנוחת כפיות. ה. ינשק אותה בצוואר. ו. ישים את הראש שלה על החזה שלו באזור הלב. ז. ילטף לה את הפנים בזמן שהיא ישנה. ח. יתבונן בה בזמן שהיא ישנה. ט. כשהיא שואלת אותו "אתה אוהב אותי?" הוא יגיד לה אחת מהתשובות האלה, כשהוא מתבונן בה בעיניים רכות -  "ברור" "הכי בעולם" "יותר מכל דבר אחר בעולם" "אני אוהב אותך" וכ"ו. י. יגיד לה שהוא אוהב אותה מיוזמתו.

אז למה בעצם ההתנהגות היא מה שמשנה ולא המילים שהוא אומר? המילים באות מהחלק המודע שלנו ולכן יש לנו שליטה מאוד ברורה עליהן. למעשה אנחנו יכולים להגיד מה שבא לנו גם בלי להתכוון לכך. התנהגות נשלטת, אך לא לאורך זמן, זאת מאחר שהיא מגיעה בעיקר מהחלק הלא מודע שלנו. גבר מאוהב יראה את זה בהתנהגות שלו, ורק צריך לדעת לפרש את אותה התנהגות.

 לסיכום

המילים אני אוהב אותך הן יפות, אך לא בהכרח מספיקות כדי לדעת האם הוא אוהב אותך, כמו שאת רוצה שהוא יאהב אותך. גבר שאוהב מראה את זה בהתנהגות שלו ולא רק במילים שלו. גבר שאוהב אומר את זה לאישה שלו מיוזמתו ולא צריך שהיא תזכיר לו להגיד מדי פעם.

לכן, אם אתן רוצות לדעת את האמת, תשאלו את עצמכן האם הגבר שלצידי מתנהג כמו גבר מאוהב...אם התשובה לכך היא כן...ראו את עצמכן כבנות מזל...ואם גם אתן מרגישות כך...ראו עצמכן כבנות המזל הגדול בעולם.

רוצות לדעת עוד על איך גברים חושבים? הצטרפו גם אתן, עכשיו, לסדנת "קוד ההתתנגות הגברית" הנפתחת בקרוב!! לפרטים נוספים mansbrain@walla.com   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב